markt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lieffiefi

markt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 18:07

Wellicht ben ik de enige...

Maar het valt mij op dat er steeds meer advertenties geplaatst worden in de markt door mensen die 0 berichten hebben en die dag een profiel aangemaakt hebben.
Ikzelf koop alleen bij bokkers die vele berichten geplaatst hebben, maar ik krijg soms het idee dat deze "plaatsers" dit doen om kosten van marktplaats te besparen.

Kan er geen minimum aantal berichten verplicht worden om ook advertenties te mogen plaatsen?

JustLizz

Re: markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:13

Zou ik een prima idee vinden!

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:16

maar dan krijg je waarschijnlijk weer mensen die heel veel topics aan gaan maken en onzin dingen gaan zeggen...

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 18:18

Ja maar ja, dat zie ik nu ook weleens... of Bart moet er geld voor vragen bij 0 berichten...

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:36

Als ik zou zien dat iemand net lid is en al veel berichten heeft alleen om een advertentie te kunnen plaatsen vertrouw ik het net zo goed niet hoor. Ik kan me er persoonlijk niet aan storen, ik heb tot nu toe nooit problemen gehad en daarbij kan het net zo goed problemen geven met iemand die al jaren lid is. Ik zou liever zien dat bedrijven eens ophielden met continu advertenties op de Markt te plaatsen, als ik iets nieuw wil hebben koop ik dat wel via de webshop en niet via de Markt.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 18:45

Ik vertrouw het dan al iets meer. Maar ik vind het ergens ook asociaal. Een profiel aanmaken alleen om van je goederen/dierwn af te komen en te belabberd bent om 3,75 (of welk bedrag) dan ook te betalen.

Regendans

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-13 18:48

3.75 voor bijv. een dekje die je wil verkopen vind ik best veel ;)
maar mensen gaan dan vaak spammen, en , echt niet iedereen die geen berichten heeft is onbetrouwbaar, en niet iedereen die veel berichten heeft is wel betrouwbaar.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-08-13 18:50

Is zo. Maar ik zie zovaak profielen die aangemaakt worden en echt alleen gebruikt worden voor een advertentie. Daar moet toch iets aan te doen zijn...

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:22

Lijkt me prima idee, zo heb ik ook wel eens advertenties langs zien komen van mensen die net aangemeld waren (en dus 0 berichten) en gelijk uitsluitend niet-paard gerelateerde spullen aanbieden. Ik zie de Bokt markt als iets extra's voor Bokkers, niet voor iedereen die wat te koop heeft staan.

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:25

Kleine aanvulling: het zou ook fijn zijn als bedrijven die de Markt onder spammen iets meer geweerd werden. Ik keek gisteren naar barebackpads en de helft van de resultaten was reclame van een bepaald bedrijf die iedere week dezelfde advertentie er opnieuw opzette. Die hebben nu dus zo'n 10 dezelfde advertenties openstaan. En niet alleen zij, er zijn er zooooooveel. Als ik iets nieuws wil kopen, dan ga ik naar de winkel en dan kijk ik niet op de Markt :)*

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:32

Om niet-actieve leden voor de advertenties te laten betalen, lijkt me een prima plan :j
Extra inkomsten zijn immers altijd welkom ?
't Brengt alleen weer een hoop werk met zich mee -O-

En dat webshops eens een advertentie plaatsen om de aandacht op zich te vestigen of een bepaalde actie te promoten, vind ik ook helemaal niet zo erg, maar ze hoeven van mij ook niet hun komplete voorraad hier te ventileren :n

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:39

Tja, en waar maak je het onderscheid? Er zijn ook genoeg Bokkers die nagenoeg nooit posten maar wel meelezen. Dus op basis waarvan ga je bepalen wie er moet betalen en wie niet? Aantal geposte berichten is ook niet waterdicht...

Begrijp me niet verkeerd hoor, ik heb geen probleem met een enkele advertentie van een webshop. Maar er zijn er hier op Bokt een aantal die er een sport van maken om zoveel mogelijk advertenties te zetten, en daar erger ik me wel aan.

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:42

Op activiteit, zoals ik al zei ... meelezen zie ik niet als actief deelnemen aan een forum ;)

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:47

Ik zou liever een puntensysteem zien bijvoorbeeld :) iets als sterretjes bij goed of slecht verloop van een transactie, of duimpjes.. Ik heb ook wel eens meegemaakt dat bokkers met veel berichten gewoon nooit het geld overmaakte..

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:50

Kirsha schreef:
Kleine aanvulling: het zou ook fijn zijn als bedrijven die de Markt onder spammen iets meer geweerd werden. Ik keek gisteren naar barebackpads en de helft van de resultaten was reclame van een bepaald bedrijf die iedere week dezelfde advertentie er opnieuw opzette. Die hebben nu dus zo'n 10 dezelfde advertenties openstaan. En niet alleen zij, er zijn er zooooooveel. Als ik iets nieuws wil kopen, dan ga ik naar de winkel en dan kijk ik niet op de Markt :)*

Dat is gek. Ik had laatst een advertentie opnieuw geplaatst, zou de oude nog sluiten, maar voordat ik zover was had ik al een bericht van een Mod dat de ene verwijderd was ivm dubbel :P Logisch uiteraard, maar dat gebeurt dus niet bij alle advertenties

Kirsha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 09:55

Nibbit schreef:
Kirsha schreef:

Dat is gek. Ik had laatst een advertentie opnieuw geplaatst, zou de oude nog sluiten, maar voordat ik zover was had ik al een bericht van een Mod dat de ene verwijderd was ivm dubbel :P Logisch uiteraard, maar dat gebeurt dus niet bij alle advertenties

Ik geloof best dat de modjes hun best doen om de dubbele advertenties te verwijderen, maar ze zullen helaas niet alles zien. Als je eens rond kijkt zie je al snel vrij veel dubbele advertenties. Allemaal prima dat er een keer per ongeluk 1 dubbel staat, maar een stuk of 10x dezelfde kan geen foutje meer zijn :P

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 12:54

Het spammen komt mij bekend voor. Ik zOcht laatst, via google, atex spray. Ik kreeg enorm veel hits naar bokt.
Kan een bokker zijn zoals ons. Maar voor bedrijven is het makkelijke reclame.

Ik heb bart inmiddels attent gemaakt op dit topic. Maar ik ben blij te lezen dat ik niet de enige ben.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:10

Maar wat zou de reden zijn om mensen die niet heel actief posten op het forum te weren van de Markt?

'Iets' doen met commerciele adverteerders staat hier overigens op de planning. Maar is een complex verhaal, kost een hoop tijd en de lijst met andere projecten is ook vrij lang. Gaan we dus mee aan de slag maar helaas nog niet op de heel korte termijn.

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 14:23

Het gaat mij er vooral om dat er, mi, misbruik word gemaakt van boktmarkt, omdat marktplaats geld kost. En dat zijn veelal de one-day-flies. Ze maken een profiel aan alleen om een advertentie te kunnen plaatsen..

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:25

En dat profiel kan best jaren bestaan, maar alleen met dat doel :j
Ze posten dus nergens anders, behalve op de Markt.

Dat bedoel ik met niet-actieve leden ...

Om mee te lezen hoef je immers niet eens lid te zijn ?

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 14:33

De boktmarkt is van de bokkers :D

Ssuuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 14:36

Ik volg wel al een tijdje als alleen gast bokt en heb sinds een jaar een account aangemaakt omdat ik de bokt Markt nu best wel vaak bekijk en ook gebruik. Maar ben zelf niet zo van het posten van berichten ect. Maakt mij dat nu tot een misbruiker omdat ik zo weinig berichten plaast op bokt forums maar wel gebruik maak van bokt markt?

Nu vind ik het wel interessant sommige topics en wil daar ook reageren maar dan moet ik eerst 25 berichten plaatsen, zomaar ergens.
Beetje krom vind ik het.. is toch wel een andere oplossing voor?

Edit: Is het niet een idee dat je minimaal een bepaalde tijd lid moet zijn voordat je een advertentie op de bokt markt mag zetten

Lieffiefi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-13 14:59

Ik vind jou geen misbruiker... jij hebt de kennis van de 25 nuttige posts.
Maar menig marktgebruiker heeft dat niet.

Edit; en je idee voor de bepaalde tijd heeft ook wel wat. Want ik denk dat "de misbruikers" minder snel zin hebben om te wachten... maarja, wat zou een mooie periode zijn?

Ssuuz92

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:03

Ik denk dat 3 maanden wel een mooie is..

Edit: Daarmee verhelp je het probleem niet maar omdat ze niet willen wachten 3 maanden lang zien ze er sneller vanaf

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-13 15:11

Het idee van de Markt is dat je er makkelijk (paardegerelateerde) zaken kan aanbieden. Een belangrijk voordeel van de Markt is dat je er zaken kan kopen van mensen die je een beetje 'kent' omdat je kan zien wat ze op het forum hebt gedaan, maar het belangrijkste is kunnen vinden wat je zoekt. Als iemand die Bokt wel kent maar die geen heel actieve poster is (en dat is een erg grote groep mensen) iets aanbiedt dat jij wil hebben en je kan goede afspraken maken met die persoon dan is dat toch alleen mooi?

Als je iets minder risico wil lopen of je kan kiezen tussen hetzelfde item van iemand die al 8 jaar heel actief is op Bokt en iemand die zich alleen heeft aangemeldt voor de Markt dan kan je natuurlijk altijd gaan voor de gebruiker met meer geschiedenis. Bij de advertentie staat ook vrij duidelijk hoeveel berichten iemand heeft geplaatst op het forum.

Wat mij betreft is er dus niet echt een reden om mensen te werken van de site omdat ze het forum niet gebruiken. Bokt.nl is meer dan het forum alleen :) Als iemand een heel betrouwbare verkoper is op de Markt en zich niet heel erg geroepen voelt om mee te doen in forumdiscussies dan is dat wat mij betreft prima. Wel zou het beter mogelijk moeten zijn om om een te kunnen zien of iemand inderdaad een actieve/betrouwbare (ver)koper is op de Markt. Daar liggen al plannen voor klaar :j