Veel problemen met bokt markt!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Islien

Veel problemen met bokt markt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-13 17:48

Hallo

het begon ermee dat de markt was veranderd en ik wel 13 x mijn advertentie moest aanpassen wegens fouten (geen typfouten maar fouten met opslaan)

vandaag : ik wou net een advertentie plaatsen en het begon ermee dat ik geen fotos kon uploaden , oke ik verzin wel iets
nu, ik kan de hele advertentie niet plaatsen?

ik krijg deze melding:

• •Notice: Undefined index: field in field_widget_field() (regel 544 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/field.form.inc).
    •Notice: Undefined index: field in field_widget_field() (regel 544 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/field.form.inc).
    •Notice: Undefined index: instance in field_widget_instance() (regel 569 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/field.form.inc).
    •Notice: Undefined index: instance in field_widget_instance() (regel 569 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/field.form.inc).
    •Notice: Undefined index: field in field_widget_field() (regel 544 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/field.form.inc).
    •Warning: preg_match() [function.preg-match]: Compilation failed: missing terminating ] for character class at offset 14 in number_field_widget_validate() (regel 389 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/modules/number/number.module).
    •Alleen getallen en het decimaal scheidingsteken () zijn toegestaan in .

heeft iemand hier een oplossing/verklaring voor?

mvg islien

Eline

Re: Veel problemen met bokt markt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:54

De Markt werkt zeker nog niet perfect, dit soort foutmeldingen zijn daar helaas een gevolg van. Als het goed is, is het probleem dat foto's niet geupload kunnen worden op dit moment wel opgelost, als dat niet werkt, zou je dan voor me kunnen beschrijven waar het precies misgaat?

Als ik naar deze foutmelding kijkt, dan lijkt het erop dat je in het vakje met 'prijs' een teken gebruikt hebt wat niet mag, als je daar enkel cijfers neerzet (dus 100 in plaats van 100 euro) zou het denk ik wel moeten werken. Normaal gesproken krijg je daar een nette melding van te zien, maar die functie hapert nog wel eens.

sanne1221

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-13 12:56

ik heb net een advertentie gezet zonder foto; dat was geen probleem..

Islien

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-13 13:54

Hij doet het ook weer.. maar heb dit de laatste tijd heel vaak ..

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 14:17

Als er wat misgaat, meldt het dan altijd het liefst met de precieze foutmelding die je krijgt en wat je op dat moment aan het doen was. We weten dat er nog best wat bugs in de Markt zitten, hoe preciezer we weten waar die zitten en wat ze doen, hoe makkelijker het is om ze op te lossen.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 15:52

Hier ook meerdere keren achter elkaar hetzelfde probleem, advertentie plaatsen lukt niet, alles ingevuld en zodra je op opslaan drukt krijg je een dergelijke riedel zoals hierboven vermeldt.
Paar minuten later weer geprobeerd en toen lukte het wel, daarna nóg een advertentie gemaakt en weer hetzelfde euvel. Expres al foto's weggelaten om later toe te voegen maar helaas...
Edit: na paar minuten wachten tweede advertentie ook gelukt en daarna foto's toegevoegd via bewerken.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:02

Heb je de melding die je te zien kreeg toevallig opgeslagen Cissy?

De hele riedel hoort er sowieso niet te komen staan, maar er kunnen helaas een flink aantal redenen zijn waarom dat op dit moment nog wel gebeurd.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 16:09

ik heb t ook een paar keer gehad dat ik geen advertentie kon plaatsen en alles wel 3 keer moest invullen voordat t op bokt stond heel irritant

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-13 23:03

nee helaas niet opgeslagen want ik ben pas later op dit topic gestuit toen ik ging zoeken of het vaker voorkwam. weet nog wel dat ik moeite had met het veld van het bedrag, iets met komma plaatsen.....

kreeg ook tijdens opslaan mijn eigen tekst met html tekstopmaak te zien.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-13 11:52

Ik zal in ieder geval Bart vragen om naar dat bedragveld te kijken: in principe zou komma of punt daar geen probleem moeten opleveren, maar dat een keer extra controleren kan geen kwaad.

En voor de rest: dat het af en toe misgaat is bekend - en wordt aan gewerkt. Als je in de toekomst merkt dat iets niet lukt en je hebt tijd, is het voor ons erg prettig als je hier meldt wat er precies misgaat.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-13 15:31

ik heb er weer eentje :(:)
Fout

FoutmeldingPDOException: SQLSTATE[HY000]: General error: 1366 Incorrect integer value: '' for column 'field_ad_images_width' at row 1: INSERT INTO {field_data_field_ad_images} (entity_type, entity_id, revision_id, bundle, delta, language, field_ad_images_fid, field_ad_images_alt, field_ad_images_title, field_ad_images_width, field_ad_images_height) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9, :db_insert_placeholder_10); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => node [:db_insert_placeholder_1] => 129832 [:db_insert_placeholder_2] => 240044 [:db_insert_placeholder_3] => ad [:db_insert_placeholder_4] => 0 [:db_insert_placeholder_5] => und [:db_insert_placeholder_6] => 273139 [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => [:db_insert_placeholder_9] => [:db_insert_placeholder_10] => ) in field_sql_storage_field_storage_write() (regel 448 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/modules/field_sql_storage/field_sql_storage.module).
Er is onverwacht een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Ik wilde een advertentie plaatsen en had foto bijgezocht en na opslaan kreeg ik dus bovenstaande.

BartVB
Eigenaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 00:50

Hmm, dat is een bijzondere melding, die heb ik nog niet eerder gezien... Zou je de foto die je wilde plaatsen willen mailen naar bartvb bokt.nl? Dank!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-13 19:09

even kijken of het me lukt....

edit, kan foto niet openen, kennelijk corrupt bestand dus dat zou dan de foutmelding hierboven verklaren?
Heeft dan ook geen zin om naar je op te sturen denk ik.... :o

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-13 17:56

Dat is een correcte aanname Cissy: op het moment dat een foto corrupt is dan is het logisch dat het systeem hem niet pikt. Voor ons wel goed om te weten dat daar dan nog geen fatsoenlijke foutmelding voor te zien is.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-13 21:18

Deze middag ook geen nieuwe advertenties kunnen plaatsen, ofwel laadden de foto' s niet ofwel kreeg ik na "plaatsen" een foutmelding.

Vanavond netjes 5 advertenties kunnen plaatsen (waarbij de foto' s soms een rood kruisje gaven maar in de uiteindelijke adv wel te zien waren), krijg ik opeens weer dit:

Fout
FoutmeldingPDOException: SQLSTATE[HY000]: General error: 1366 Incorrect integer value: '' for column 'field_ad_images_width' at row 1: INSERT INTO {field_data_field_ad_images} (entity_type, entity_id, revision_id, bundle, delta, language, field_ad_images_fid, field_ad_images_alt, field_ad_images_title, field_ad_images_width, field_ad_images_height) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9, :db_insert_placeholder_10); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => node [:db_insert_placeholder_1] => 138852 [:db_insert_placeholder_2] => 257244 [:db_insert_placeholder_3] => ad [:db_insert_placeholder_4] => 0 [:db_insert_placeholder_5] => und [:db_insert_placeholder_6] => 295298 [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => [:db_insert_placeholder_9] => [:db_insert_placeholder_10] => ) in field_sql_storage_field_storage_write() (regel 448 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/modules/field_sql_storage/field_sql_storage.module).
Er is onverwacht een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.

Aan de foto kan het niet liggen, die heb ik al in die andere advertenties al eens gebruikt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 14:17

En net weer dezelfde foutmelding. Heb probleem blijft dus duren.

SuuzMickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 17:01

Ik kreeg net ook de hele tijd die foutmelding als twee berichten hierboven...

HorseAlround

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-13 22:44

Ik krijg steeds deze foutmelding bijhet plaatsen van een advertentie met foto.

PDOException: SQLSTATE[HY000]: General error: 1366 Incorrect integer value: '' for column 'field_ad_images_width' at row 1: INSERT INTO {field_data_field_ad_images} (entity_type, entity_id, revision_id, bundle, delta, language, field_ad_images_fid, field_ad_images_alt, field_ad_images_title, field_ad_images_width, field_ad_images_height) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9, :db_insert_placeholder_10); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => node [:db_insert_placeholder_1] => 139280 [:db_insert_placeholder_2] => 258111 [:db_insert_placeholder_3] => ad [:db_insert_placeholder_4] => 0 [:db_insert_placeholder_5] => und [:db_insert_placeholder_6] => 296363 [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => [:db_insert_placeholder_9] => [:db_insert_placeholder_10] => ) in field_sql_storage_field_storage_write() (regel 448 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/modules/field_sql_storage/field_sql_storage.module).

HorseAlround

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:26

Ook ik kan nog steeds geen advertenties plaatsen met een foto erbij.
Foto's hier zijn ook al eens eerder gebruikt.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 10:40

Deze morgen heb ik er dan toch weer wat opgekregen mits de nodige kinderziektes (foto' s laden wel maar dan zie je een rood kruis en af en toe duurt dat ook een tijdje terwijl de advertentie netjes online staat dus ik hoop maar dat iedereen gewoon de foto' s kan zien). Soms staat er een rood kruis maar kan je in de balk eronder wel de inhoud van de foto zien... Na een tijdje zijn de foto' s wel netjes opgeladen bij de geplaatste advertenties en zijn de rode kruisjes weg.

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:19

Kan ook nog steeds geen advertenties plaatsen krijg constant error. En de foutmelding die al een aantal keer hier genoemd is krijg ik ook steeds.
En ook een rood kruisje bij het uploaden van de foto's

Twirrekwpn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 11:27

Dit is de melding die ik constand krijg

PDOException: SQLSTATE[HY000]: General error: 1366 Incorrect integer value: '' for column 'field_ad_images_width' at row 1: INSERT INTO {field_data_field_ad_images} (entity_type, entity_id, revision_id, bundle, delta, language, field_ad_images_fid, field_ad_images_alt, field_ad_images_title, field_ad_images_width, field_ad_images_height) VALUES (:db_insert_placeholder_0, :db_insert_placeholder_1, :db_insert_placeholder_2, :db_insert_placeholder_3, :db_insert_placeholder_4, :db_insert_placeholder_5, :db_insert_placeholder_6, :db_insert_placeholder_7, :db_insert_placeholder_8, :db_insert_placeholder_9, :db_insert_placeholder_10); Array ( [:db_insert_placeholder_0] => node [:db_insert_placeholder_1] => 139379 [:db_insert_placeholder_2] => 258249 [:db_insert_placeholder_3] => ad [:db_insert_placeholder_4] => 0 [:db_insert_placeholder_5] => und [:db_insert_placeholder_6] => 296516 [:db_insert_placeholder_7] => [:db_insert_placeholder_8] => [:db_insert_placeholder_9] => [:db_insert_placeholder_10] => ) in field_sql_storage_field_storage_write() (regel 448 van /var/www/sites/www.bokt.nl/drupal/modules/field/modules/field_sql_storage/field_sql_storage.module).

Er is onverwacht een fout opgetreden. Probeer het later nog eens. .
.

HorseAlround

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 21:42

Helaas het probleem zoals hierboven beschreven is nog niet opgelost merk ik...

Dispar_Vulgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-13 22:21

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-13 13:20

Is het probleem nu opgelost?