Re: Verkeerde postcode ingevuld ik heb nog geen frontriem

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tiny_tiger

Re: Verkeerde postcode ingevuld ik heb nog geen frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-13 23:59

hoi hoi,

Op 15 nov heb ik een frontriempje gekocht, en vervolgens heb ik die nu nog steeds niet.
Ik heb voor het frontriempje €10 euro betaald, en het zou per post worden verzonden.
Tot op de dag van vandaag heb ik hem nog steeds niet.

Alleen wat ik fout heb gedaan is de postcode omgedraait.
Heb toen het postkantoor op gebelt of het eventueel voor problemen zou kunnen veroorzaken.
Het postkantoor heb mij uitgelegen dat het geen probleem zou geven,
als de straatnaam + nummer en de plaats goed zouden zijn.
Het zou dan alleen wat langer duren voordat het binnen zou hebben.

Tot op de dag van vandaag dus nog niks binnen gehad.
Mij vraag is dan, Heb zij hem wel op de post gedaan ?
Of heb ze mij gewoon opgelicht ?

Het is overigens wel iemand van bokt, en verkoopt ook nog meer frontriempjes en andere spullen.

Ajansen95

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:02

ik zou naar het bedrijf/persoon bellen en vragen hoe de verzending bij hun is gegaan. Succes!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 00:06

Ajansen95 schreef:
ik zou naar het bedrijf/persoon bellen en vragen hoe de verzending bij hun is gegaan. Succes!

heb ik gedaan maar er was daar niks en kan ook niet bewijzen omdat het in de brievenbus gedaan word

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:11

.
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 06-05-23 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 00:15

zandvangers schreef:
Als je het foute postcodenummer en je huisnummer invult op google , waar kom je dan uit ?
Ik heb even gemixt met mijn eigen postcode , en kwam bij 1 van de gehuselde nummers toch echt bij een heel andere stad uit .
Naar mijn weten is het adres niet belangrijk , maar juist de postcode en het huisnummer .

nee ik heb na vraag gedaan daarover het duurden alleen wat langer 1 week misschien maar geen 2 maanden

zandvangers

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:23

J
Laatst bijgewerkt door zandvangers op 06-05-23 22:48, in het totaal 1 keer bewerkt

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 00:39

nee mijn plaats naam staat er goed op en mijn huisnummer zij heeft er geen adres op gezet dan was misschien ook goed de post zegt zelf dat ze het niet gepost heeft om dat het niet is te controleren is maar nu wil ze wel een disco frondriem sturen als jij hem gestuurd heb dan geef je geen anderen maar deze frondriem heb ik niks aan die heb ik van gekregen van divoza die zijn te klein

malih

Re: Re: Verkeerde postcode ingevuld ik heb nog geen frontriem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:42

Ik vind de tip van zandvanger anders wel heel erg goed!

Wat gebeurd als je het in tikt op google. mogelijk heeft die persoon die envelope gehad. En kunnen ze hem door sturen naar jou.?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:46

Ik zou het adres waar het nu heen is gegaan opzoeken, zoals hierboven ook aangegeven is.

Kijk even of er een telefoonnummer van te achterhalen is, wie weet ligt het daar en willen die mensen het naar je doorsturen!

Mijn ervaring is ook dat de postcode (meestal) doorslaggevend is, niet het adres..

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 00:47

malih schreef:
Ik vind de tip van zandvanger anders wel heel erg goed!

Wat gebeurd als je het in tikt op google. mogelijk heeft die persoon die envelope gehad. En kunnen ze hem door sturen naar jou.?

heb ik net gedaan maar er kom niks uit

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 00:50

ElizeVdS schreef:
Ik zou het adres waar het nu heen is gegaan opzoeken, zoals hierboven ook aangegeven is.

Kijk even of er een telefoonnummer van te achterhalen is, wie weet ligt het daar en willen die mensen het naar je doorsturen!

Mijn ervaring is ook dat de postcode (meestal) doorslaggevend is, niet het adres..

ik heb het gevraagd bij de post ik denk dat die het wel weten

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:51

Wat het postkantoor je heeft verteld klopt in elk geval niet, er wordt in eerste instantie alleen gekeken naar postcode en huisnummer, pas wanneer dat niet klopt gaan ze verder kijken.
Je kunt het geluk hebben dat er iemand oplettend is geweest maar ws is je pakketje gewoon ergens anders heen gegaan.
Je kunt post verzenden met ALLEEN huisnummer en postcode, komt gewoon aan, meer is niet nodig (mits het klopt).

Wat je moet doen is wat al eerder gezegd is; weet je nog welke postcode je hebt gegeven? Vul die in op google icm je huisnummer, waar kom je uit? Je zou kunnen proberen een telefoonnummer bij dat adres te zoeken, dan kun je bellen of je pakketje daar is aangekomen en kunnen ze het retourneren.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:52

Ik had die reactie wel gelezen, maar heb helaas toch echt andere ervaringen. Klopt een adres niet volledig dan gaat het gewoon retour, geen retour gaat het op de stapel onbesteld.

Ik zie dat er niets uitkomt bij de verkeerde postcode, dus vrees ik voor je dat hij achtergebleven is bij de post. Dat schijnt helaas veel voor te komen.. Zonder T&T is er ook niets meer te achterhalen dan.

Ik zal voor je duimen dat hij misschien ooit toch nog aankomt, maar als dat gebeurt je wel veel mazzel hebt! Mijn ervaring met de post is dat ze zo min mogelijk service bieden, helaas..

WilmaWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:54

Ik zou de tip van zandvangers toch maar even na gaan.

Met de kerst kregen wij een kaart van iemand een dorp verderop.
Het volgende was er gebeurd.

Afzender had de naam vermeld op de eerste regel
tweede regel had ze de achternaam van de vrouw (meisjesnaam) met daarachteraan het adres geschreven maar daar miste een paar letters in, wel het goede huisnummer.
En verder had ze de postcode wel goed maar de letters weer niet, daarachteraan de plaats.
Raar verhaal maar omdat mijn vriend ook de zelfde initialen en achternaam als die man heeft hadden ze maar gewoon ons adres erop geschreven van de post.

Gelukkig ken ik de mensen wel en heb ik persoonlijk hun kaart bezorgd en id dit natuurlijk niet zo vervelend als een frontriem maar je kunt er dus niet vanuit gaan dat als er een verkeerde postcode op staat ze het wel bij jou afleveren.

Gewoon even proberen te achterhalen of er idd een adres aan de andere postcode met huisnummer verbonden zit en deze mensen even bellen met de vraag of ze jouw pakketje toevallig ontvangen hebben.

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:55

post gaat idd niet per straatnaam, maar per postcode + huisnummer. Dit is nooit anders geweest en ik denk dat je het postkantoor verkeerd begrepen hebt. Dus helaas ben je in dit geval zelf schuldig aan het verloren gaan van de frontriem.

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 00:56

ik heb net na gekeken mijn de postcode en mijn huisnummer kom niet egens anders voor

WilmaWJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 00:58

postcode zonder de letters dan?

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 00:58

LenaBaars schreef:
post gaat idd niet per straatnaam, maar per postcode + huisnummer. Dit is nooit anders geweest en ik denk dat je het postkantoor verkeerd begrepen hebt. Dus helaas ben je in dit geval zelf schuldig aan het verloren gaan van de frontriem.

nou ik niet alleen zij had haar adres er ook op moet zette toch maar dat heeft ze ook niet gedaan dan had het misschien bij haar terug gekomen

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 00:59

WilmaW schreef:
postcode zonder de letters dan?

nee de letters waren goed

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:01

tiny_tiger schreef:
nee mijn plaats naam staat er goed op en mijn huisnummer zij heeft er geen adres op gezet dan was misschien ook goed de post zegt zelf dat ze het niet gepost heeft om dat het niet is te controleren is maar nu wil ze wel een disco frondriem sturen als jij hem gestuurd heb dan geef je geen anderen maar deze frondriem heb ik niks aan die heb ik van gekregen van divoza die zijn te klein

Hier geloof ik niks van >;) , er raken dagelijks vele duizenden poststukken kwijt bij de post, je gaat mij echt niet wijsmaken dat een postkantoor iemand beschuldigd van het niet posten in deze situatie, sterker nog, de kans dat het nooit aankomt is vele malen groter dan dat het wel aan zo komen. Volgende keer beter opletten met je adres doorgeven, beschouw dit als een leermoment :)

BenaLaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:02

tiny_tiger schreef:
LenaBaars schreef:

nou ik niet alleen zij had haar adres er ook op moet zette toch maar dat heeft ze ook niet gedaan dan had het misschien bij haar terug gekomen

Waar haal je het vandaan dat zij haar adres erop had moeten zetten? ik zet NOOIT maar dan ook Nooit mijn adres op post die ik verstuur, tenzij het aangetekend is. Jij moet gewoon je verantwoordelijkheid nemen, je probeert JOU fout in andermans schoenen te schuiven, lekker volwassen :\

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:05

ElizeVdS schreef:
Ik had die reactie wel gelezen, maar heb helaas toch echt andere ervaringen. Klopt een adres niet volledig dan gaat het gewoon retour, geen retour gaat het op de stapel onbesteld.

Ik zie dat er niets uitkomt bij de verkeerde postcode, dus vrees ik voor je dat hij achtergebleven is bij de post. Dat schijnt helaas veel voor te komen..

Ik vraag me af hoe je bij die info komt.
Zo kort door de bocht is het niet. Klopt de postcode en huisnummer niet, dan wordt gekeken of de rest van de gegevens wel kloppen, of de postcode bij de woonplaats en straatnaam hoort.
Als er dan een cijfertje of lettertje verwisseld is komt dat boven water en kan het alsnog gewoon bezorgd worden.
Maar als de andere gegevens ook niet kloppen, tjah, dan houd het wel een keer op.

Heeft de afzender hun eigen gegevens erop gezet? Daarmee kun je dit soort ellende gewoon voorkomen.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:07

Je bent echt niet verplicht je adres op te zetten hoor. Het was handiger geweest, maar dit is toch echt jouw fout! Zij heeft naar alle waarschijnlijkheid gewoon gepost naar het adres dat jij opgegeven hebt, dat dit niet klopt kan zij echt niets aan doen. Dit zeggen is absoluut niet netjes van jou!

Ik snap dat je er verschrikkelijk van baalt. Maar het is niet anders.

De post kan niets traceren zonder t&t code en zelfs met t&t heb je veelal gewoon pech. Dus dat ze gezegd hebben dat het niet gepost zal zijn kunnen ze echt niet gedaan hebben/slaat in ieder geval nergens op!

tiny_tiger schreef:
ik heb net na gekeken mijn de postcode en mijn huisnummer kom niet egens anders voor

Nee, niet JOUW postcode, de verkeerde code die je opgegeven hebt moet je opzoeken!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-13 01:08

anneliesdj schreef:
Ik vraag me af hoe je bij die info komt.
Zo kort door de bocht is het niet. Klopt de postcode en huisnummer niet, dan wordt gekeken of de rest van de gegevens wel kloppen, of de postcode bij de woonplaats en straatnaam hoort.
Als er dan een cijfertje of lettertje verwisseld is komt dat boven water en kan het alsnog gewoon bezorgd worden.
Maar als de andere gegevens ook niet kloppen, tjah, dan houd het wel een keer op.

Heeft de afzender hun eigen gegevens erop gezet? Daarmee kun je dit soort ellende gewoon voorkomen.

Dat is wat mij verteld is door mensen die lang bij de post gewerkt hebben.. Maar goed, als ze wel meer moeite doen, alleen maar beter voor TS.

Over je andere vraag; die is hierboven al beantwoord!

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-13 01:13

ElizeVdS schreef:
Je bent echt niet verplicht je adres op te zetten hoor. Het was handiger geweest, maar dit is toch echt jouw fout! Zij heeft naar alle waarschijnlijkheid gewoon gepost naar het adres dat jij opgegeven hebt, dat dit niet klopt kan zij echt niets aan doen. Dit zeggen is absoluut niet netjes van jou!

Ik snap dat je er verschrikkelijk van baalt. Maar het is niet anders.

De post kan niets traceren zonder t&t code en zelfs met t&t heb je veelal gewoon pech. Dus dat ze gezegd hebben dat het niet gepost zal zijn kunnen ze echt niet gedaan hebben/slaat in ieder geval nergens op!

tiny_tiger schreef:

Nee, niet JOUW postcode, de verkeerde code die je opgegeven hebt moet je opzoeken!

heb ik ook gedaan maar ook niet