Bijrijders/verzorgers aangeboden of gezocht?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Magrathea

Bijrijders/verzorgers aangeboden of gezocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:43

Hoihoi,

Ik merk dat in de Markt bij bijrijders en verzorgers er nogal wat verwarring lijkt te zijn over of je nu een bijrijdster bent die zichzelf aanbiedt of dat je een paard aanbiedt voor een bijrijder. Dit is heel onhandig met zoeken. Veel titels zijn bovendien onduidelijk, kunnen hier niet weer regels voor komen zoals op EA (die dan ook nageleefd worden). Wat bij betreft gooi je dan advertenties die niet aan de regels voldoen er direct af, zo moeilijk is het niet :)
Ook klopt er iets niet in de regiozoeker (of niemand vult het in, dat kan ook), want het lijkt me erg sterk dat er binnen een straal van 50 km van Delft niemand een verzorger zoekt :D

Groetjes!

Magrathea

Re: Bijrijders/verzorgers aangeboden of gezocht?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:45

Overigens kan deze afdeling ook een betere indeling gebruiken: zoek je een western bijrijdster of een klein ruitertje voor je Shet, wil je een verzorgpaard om buitenritjes mee te maken, etc

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:46

Magrathea schreef:
Ook klopt er iets niet in de regiozoeker (of niemand vult het in, dat kan ook), want het lijkt me erg sterk dat er binnen een straal van 50 km van Delft niemand een verzorger zoekt :D

Dit heb ik ook ondervonden! :j

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:47

zelfde geval met het zoeken of hebben van stallen
in titels staan vaak geen plaatsnamen, erg vervelend denk ik

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:49

Sowieso snap ik niet waar je de plaats van een aangeboden artikel (of paard of pony) kunt zien.. Vind dat erg lastig, moet nu constant verkopende partijen een pb sturen met waar een pony staat..

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 13:50

Kimmej schreef:
Sowieso snap ik niet waar je de plaats van een aangeboden artikel (of paard of pony) kunt zien.. Vind dat erg lastig, moet nu constant verkopende partijen een pb sturen met waar een pony staat..

Dat is 'laksheid' van de eigenaren, die kunnen dit als het goed is invullen

Jenny_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:51

ja sommige hebben rechts van een adv een kaartje staan met plaatsnaam
maar velen hebben het in hun profiel niet staan, dan dus ook geen kaartje te zien

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:51

Jenny_S schreef:
zelfde geval met het zoeken of hebben van stallen
in titels staan vaak geen plaatsnamen, erg vervelend denk ik

Agree.. vervelend dat je geen plaatsnamen ziet.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:55

Plaatsnaam is inderdaad ERUG handig! Wat mij irriteerd is dat je na elke aanvraag opnieuw de afstand moet aan klikken.( is op marktplaats ook zo)
Of ik doe iets verkeerd?
En ook geeft hij af en toe op dat er 0 advertentie's staan, in regio Haarlem????

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 13:56

Het klopt dat op dit moment die twee vragen door elkaar lopen (bijrijdpaard zoeken of bijrijder zoeken). Daar is al wel een oplossing voor bedacht, maar die blijkt lastig te implementeren. Maar staat op de planning om daar duidelijkere categorieën in te maken.

De 'zoeken op plaats' werkt op dit moment alleen nog op volledige postcode. Zoeken op 2611 (centrum Delft) geeft nog geen resultaten, zoeken op 2611AA in een straal van 50 kilometer geeft er 192.

Ik pik er even één uit:
http://www.bokt.nl/markt/ad/68854/gezoc ... ny-omg-015

onder het kopje 'advertentie details' (waar nog een spelfout uit moet zie ik nu) zie je 'Object bevindt zich in delft' en daaronder een google maps kaartje welke plaats daarbij hoort. Als je dat niet ziet, heeft de verkoper die informatie niet ingevuld.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:06

Ik geef echt elke keer de postcode compleet door, maar moet hem alsnog bij het kijken van de advertentie weer opnieuw in voeren.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 14:09

Ipv van de postcode, kun je ook gewoon de plaats intypen.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 15:38

Als ik de postcode volledig intyp zegt ie dat ie ongeldig is :)

Op zich hoef je er weinig zelf voor te doen, buiten regels op stellen voor de advertenties. Dus: je ZOEKT een bijrijder en een ander BIEDT ZICH AAN als bijrijder. Lijkt mij het meest logisch aangezien de categorie ' Bijrijders en verzorgers' heet :) En dan zeg je vervolgens: Als er niet bij staat waar het paard staat / wat voor bijrijder je zoekt dan word je advertentie verwijderd. Simpel, scheelt jullie werk, en de mensen die een advertentie plaatsen kunnen best 3 minuten van hun leven missen om te kijken naar een post ' Lees dit voor je een advertentie plaatst!'

Astaloca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:29

Kun je niet bijv doen dat je het kunt aanvinken dat je GEZOCHT of AANGEBODEN? en dat dát dan in de titel komt? :) en dat postcode bijv zonder Hoofdletters verplicht word zoals bij MP? Dat je dus alleen 0000 hoeft te doen ipv 0000AA. Zodat het toch een beetje ''anoniem'' blijft voor de mensen wie dat willen.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:38

Postcodeprobleem zou als het goed is opgelost moeten zijn, zo niet ga ik dat weer terugverwijzen naar Bart. Wat Astaloca noemt staat ook de wensenlijst, maar blijkt lastig aan te passen, dat een postcode ook zonder letters gewoon overgenomen wordt.

Dit met regels afdwingen is wat ons betreft geen optie: zo logisch is het namelijk niet (jezelf aanbieden als bijrijder is minder logisch, je bent toch gewoon op zoek naar een bijrijdpaard?). En dit is iets wat in meerdere categorieen speelt, dus waar gewoon een goede oplossing voor geschreven moet worden. Die ligt op de plank, kwestie van tijd.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:42

Eline schreef:
Postcodeprobleem zou als het goed is opgelost moeten zijn, zo niet ga ik dat weer terugverwijzen naar Bart. Wat Astaloca noemt staat ook de wensenlijst, maar blijkt lastig aan te passen, dat een postcode ook zonder letters gewoon overgenomen wordt.

Dit met regels afdwingen is wat ons betreft geen optie: zo logisch is het namelijk niet (jezelf aanbieden als bijrijder is minder logisch, je bent toch gewoon op zoek naar een bijrijdpaard?). En dit is iets wat in meerdere categorieen speelt, dus waar gewoon een goede oplossing voor geschreven moet worden. Die ligt op de plank, kwestie van tijd.

Voor de een is het op de ene manier logisch, voor de ander op de andere :) Ik zie namelijk ook regelmatig ' aangeboden: bijrijdster' en ' gezocht: verzorger' . Dus dan zeg je gewoon ' zo gaan we het hier doen' en of je dat nu zelf anders zou bedenken, voor iedereen is het dan wel duidelijk. Als in, het lijkt me niet dat er iemand helemaal van zijn stoel gaat vallen van ' Jeez, mezelf aanbieden als bijrijder? Hoe verzinnen ze dat nu weer? '
Snap je? :o

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:48

Ik snap je, maar als we dat niet op een hele duidelijke manier aangeven op de pagina waar je je advertentie maakt, houdt je onduidelijkheid. En om dat aan te passen, hebben we een verandering in de techniek/software nodig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 16:52

Maar waarom kan dat niet in een algemene post ergens hier bijvoorbeeld? En dan een linkje: lees dit eerst voor je een advertentie plaatst! Of is daar verandering voor nodig :)q

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 16:59

Yup: Daarvoor moet iedereen 'lees dit eerst' lezen. En dat is een stuk lastiger dan de techniek aanpassen ;)
Hoe je het ook wendt of keert: zonder op de advertentiepagina vergissingen uit te sluiten, krijg je de categorie niet duidelijk. En daarvoor is alleen extra uitleg niet genoeg, maar is verandering in de techniek nodig.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-12 17:04

Bokt beheren is niet zo simpel als mijn wikihersentjes denken, dat blijkt maar weer eens :+

Kimmej

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-12 17:58

Magrathea schreef:
Kimmej schreef:

Dat is 'laksheid' van de eigenaren, die kunnen dit als het goed is invullen

Jaa ik snap dat de fout niet bij Bokt ligt, maar eigenlijk zou dit gewoon ingevuld moeten worden. Ik vind het toch wel heel erg belangrijk om te weten hoe ver een paard/pony weg staat, dat beïnvloedt, naar mijn inzien, wel hoe de rest van het gesprek loopt. Wil op grote afstanden toch echt wel even wat meer informatie vantevoren dan als ik hem op loopafstand even kan gaan bekijken.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-12 14:48

Even een schopje. Kan hier iets mee gedaan worden? Ik probeerde net weer te zoeken maar er staan 1300 advertenties en als ik niet eens kan selecteren in welke regio ik iets wil hebben dan is het voor mij snel bekeken -O-
Als dat kan kan ik namelijk nog wel een beetje selectief lezen door de aangeboden/gezocht dingen heen :+

Misschien is het een idee om iets te bouwen waarbij je geen advertentie kan plaatsen zonder een plaats te hebben ingevuld?

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:37

Of dat je bijvoorbeeld iets aan moet vinken als je de advertentie maakt. Gewoon: ik zoek een, en dan de keuze uit verzorgpaard of vezorger.

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 19:29

Magrathea/Lolacabana: het staat absoluut op de lijst om er iets mee te doen, maar daar is nog geen tijd voor gevonden.

Postcode werkt wel, als je daar problemen mee hebt, wil je dan precies aangeven wat je invult en wat voor resultaat je krijgt + welke browser/browserversie je gebruikt?

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-12 12:47

Nog even over de postcodes, want ook via PB komen daar nog redelijk wat vragen over.
Soms worden alleen de cijfers van de postcode ingevuld, bijv. 2180 i.p.v. 2180AA. 't Is belangrijk om ook die letters in te vullen wanneer het om Nederlandse postcodes gaat. In het hierboven genoemde voorbeeld krijg je de advertenties te zijn van Antwerpen (Belgie) en omstreken. In Belgie werken ze alleen met 4 cijfers en niet met 2 letters erachter.
In dit opzicht is het soms wat lastig dat de opbouw van postcodes in NL en BE zo verschillend is.