matig springen op KWPN hengsten keuring

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 12:18

Heb de dressuur paarden niet gezien. VOnd er wel een paar goed lopen van de springpaarden. De Numero Uno vielen mij ook wat tegen. Eigenlijk vielen er heel veel tegen. De Niagara waren wel mooie paarden, maar ook niet bijzonder springen.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:15

Tviel zeker niet mee nee. NumeroUno en Lux nakomelingen vielen mij niet mee, zeker de lux-en niet, week in de rug, hals er teveel op, te kortgelijnt, nee niet me favo's Lachen

Calvados X Concorde vond ik een compleet springpaard, mocht misschien nog wat meer met de schoft omhoog springen.

Verder vond ik het 90% van de tijd bardroevig.

Silverstone maakte mijn avond goed, fantastisch springen, lang geleden dat ik een paard zo heb zien springen!

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 14:18

vond ook 90% terleurstellend, die calvados heb ik niet gezien. 's avonds niet gebleven.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 14:45

Ach ja wat is fokken vraag je je dan in verbijstering af als een flemming x BISMARCK X DORUTO Verward heel goed over de hindernissen gaat. Haha!

Maar dit bevestigd weer mijn stelling de tweedeling dressuur versus springen is absoluut niet nodig.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:03

Er zaten een paar belgen bij mij op de tribune, een was de voorzitter , of in ieder geval hoge functie bij het BWP stamboek in belgie en die zei het volgende.

Citaat:
Wij gaan 100% zeker niet splitsen in dressuur en springen, want wij zijn vlugger bij jullie dan jullie bij ons!!!


En daar heeft hij ook gelijk in, want zie van een dressuurpaard maar eens een springpaard uit te fokken dan ben je paar lijnen in de fokkerij verder, dus decennia.

Andere quote van een belg :

Citaat:
Gullie het mooi paarden en mooi vrouwen, maar springen kunnen ze nie he....'

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:15

Rick ik zit met spanning te wachten tot je eens wat vrolijks over een paard zegt

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:29

Citaat:
Rick ik zit met spanning te wachten tot je eens wat vrolijks over een paard zegt


Allang gedaan hoor, scroll naar boven :

Citaat:
Silverstone maakte mijn avond goed, fantastisch springen, lang geleden dat ik een paard zo heb zien springen!


Verder is het ook maar mijn mening en ik leg de lat gewoon hoog Lachen Gewone paarden hebben we genoeg, en op concours ook, van de 400 paarden kunnen waarschijnlijk 395 d'r paard week na week weer mee naar huis nemen daar vraagt nooit geen man naar!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:41

Het is voor de meesten van ons toch hobby en hobby is iets dat je voor je plezier doet, misschien zijn die 395 mensen wel heel gelukkig met hun paard. Niet iedereen kan aan de top staan, gelukkig.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 19:50

Citaat:
Het is voor de meesten van ons toch hobby en hobby is iets dat je voor je plezier doet, misschien zijn die 395 mensen wel heel gelukkig met hun paard. Niet iedereen kan aan de top staan, gelukkig.


Ho ho zeg ik ook niet, maar veel mensen zijn blind voor hun eigen spul dat wil ik maar zeggen, en je mag gewoon van je eigen paard de plussen en de minnen durven zeggen en dat is wat veel mensen niet durven of wel kunnen omdat ze er simpelweg geen verstand van hebben en dan krijg je mensen die maar de rest achterna lopen/praten, vooral fokkers Lachen

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:10

Wordt er niet veels te veel verwacht van dat jonge spul?
Geef ze de tijd, ik durf te wedden dat je dan over minstens 45% wèl te spreken bent.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 20:12

Ik leg voor mijzelf de lat heel hoog en ben niet snel tevreden thuis. Schroom ook niet om iets weg te doen, zelfs voor de slacht als ik het niet goed genoeg vind, maar dat leg ik niet aan anderen op hoor. Hoogstens een advies een andere richting in.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:03

Citaat:
Geef ze de tijd, ik durf te wedden dat je dan over minstens 45% wèl te spreken bent.


Als iedereen ze dan de tijd gaf, zoals jury's , vakbladen, maar ze prijzen ze nu de hemel in, terwijl ze eigenlijk nog maar weinig weten, dan denk ik dat je beter in het begin wat gematigder kan zijn, ipv dat ze in het begin ieder jaar 500 paarden dekken en het daarna tegen valt Lachen

Citaat:
maar dat leg ik niet aan anderen op hoor. Hoogstens een advies een andere richting in.


Ik leg ook niets aan iemand op, tis mijn mening en als we allemaal hetzelfde zouden fokken is de lol er ook zo af!

xtvax

Berichten: 674
Geregistreerd: 20-12-02
Woonplaats: vlakbij Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-03 09:20

Rick heeft wel gelijk, er zijn maar weinig paarden die écht bijzonder zijn. Gelukkig zijn er voor de amateur een heleboel goede paarden, waar gemakkelijk hoger gereden mee kan worden. Deze paarden zijn dan voor de top absoluut niet interessant en goed genoeg, maar de meeste rijden ook als amateur en die hebben dan genoeg aan zo'n paard.

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:01

Citaat:
Rick heeft wel gelijk, er zijn maar weinig paarden die écht bijzonder zijn. Gelukkig zijn er voor de amateur een heleboel goede paarden, waar gemakkelijk hoger gereden mee kan worden. Deze paarden zijn dan voor de top absoluut niet interessant en goed genoeg, maar de meeste rijden ook als amateur en die hebben dan genoeg aan zo'n paard.


Helemaal mee eens! En als je alleen een echt bijzonder paard zou kunnen verkopen is de handel niet goed. Een normaler goed paard moet je ook kwijt kunnen, en dan is mooi wel weer belangrijk.