Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
anneliesdj schreef:Als hij het dun-gen heeft is hij dus een palomino, is wel leuk om te weten als merriehouder.
Watvoor ouders heeft hij, palomino's?
Hij zou natuurlijk wel palomino kunnen zijn, die zijn er ook wel in wat donkerder tinten. Maar of dat vosse in zijn staart dan ook kan?
Het kan ook gewoon een zweetvos zijn...
Peterina schreef:Ideaal zou idd zijn om hem te testen op de aanwezigheid van de creme gen dan weet men dat hij tenminste 50% kans heeft op enkel-verdunde gekleurde veulens.
Citaat:(vos/flaxen/sabino x bruin) dat snap ik niet ...
stalmiracle schreef:Peterina schreef:Ideaal zou idd zijn om hem te testen op de aanwezigheid van de creme gen dan weet men dat hij tenminste 50% kans heeft op enkel-verdunde gekleurde veulens.
ja precies
dan laat ik mijn pony er vaker mee dekken, want ik vind het wel gaaf om een keer een cremello veulen te kunnen fokken
(vos/flaxen/sabino x bruin) dat snap ik niet ...
Peterina schreef:anneliesdj schreef:Als hij het dun-gen heeft is hij dus een palomino, is wel leuk om te weten als merriehouder.
Watvoor ouders heeft hij, palomino's?
Hij zou natuurlijk wel palomino kunnen zijn, die zijn er ook wel in wat donkerder tinten. Maar of dat vosse in zijn staart dan ook kan?
Het kan ook gewoon een zweetvos zijn...
Om palomino te zijn moet hij het creme gen dragen NIET het dun gen. Hij toont geen kentekens van dun dus een wildkleur vos of dunalino (palomino met wildkleur) is hij ook niet.
Zijn vader is bruin (vos/flaxen/sabino x bruin) en zijn moeder palomino (dezelfde vos/flaxen/sabino x ?palo?).
anneliesdj schreef:Gunst, zeg dan gewoon zweetvos... Waarom al die dubbele benamingen...
Ik had al in mijn eerdere post gezet dat ik hem zweetvos vind lijken.
anneliesdj schreef:Kan in veel verschillende tinten voorkomen, van licht tot donker, belangrijkste kenmerk is dat de manen lichter zijn dan de vacht.