Sinds dien is mijn haf als de doods voor honden

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Honeypony

Sinds dien is mijn haf als de doods voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 18:49

een maandje geleden was ik naar het bos geweest met een vriendin..
we kwamen langs een stel honden, de vrouw die der bij liep kende ik wel, was de baas van een zeer goede stal, de honden kwamen op ons af dus wij verzochten haar vriendelijk haar honden bij haar te houden. dat deed ze, en nog geen meter verder liet ze ze weer los. wij wilde net een stuk gaan galoperen, want er was een heel mooi vlak pad.

die honden stierden als een gek achter ons aan, en mijn pony, die achteraan galopeerde schrok hevig, hy bokte als een gek en ik hoorde hem piepen, want de honden hapte raak naar zijn benen.
ik schrok me echt kapot. ik kreeg hem niet terug en die honden bleven maar achter ons aan stieren. totdat we bij een pad kwamen die stijl naar beneden liep. ik had de neiging om ervanaf te springen natuurlijk en hem mee te trekken.
hy was net optyd gestopt. ik moest echt even er vanaf gaan en bij komen.
ik was te erg in shock...

sins die tijd kan mn pony geen hond meer zien of hij is al weg.
vind het echt vreselijk weet niet wat ik er mee aan moet.
hebben jullie hier misschien tips voor of ervaring mee?

moest dit echt even kwijt, sorry voor het lange verhaal.

Juut

Re: Sinds dien is mijn haf als de doods voor honden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:25

Ja, kan me voorstellen dat je je rot geschrokken bent! Het is achteraf makkelijk zeggen, maar ik begrijp dat jullie na het passeren van die vrouw meteen in galop gingen? Dan is het niet zo raar dat die honden de achtervolging inzetten...Zelf blijf ik altijd nog even stappen om afstand op te bouwen. Niet alleen voor honden, maar ook voor wandelaars. Bij gallop worden stenen omhoog geschopt door de hoeven, en die komen hard aan!

Voor nu is het zaak om het vertrouwen weer rustig op te bouwen. Ken je iemand met een rustige hond die jij vertrouwt? Laat degene eens langs komen als je in de bak bezig bent. Afhankelijk van hoe bang de pony nu is eerst op afstand, en langzaam steeds dichterbij. Waarschijnlijk vertrouwd pony de situatie meer als jij voor hem staat om het goede voorbeeld te geven. Haal de hond dan eens aan terwijl je de pony aan een touw vast hebt. Van daar uit kan je verder met hond naast de pony, laten ruiken enz. Heel vel geduld is hierbij het toverwoordje. Succes!

Honeypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 22:07

sorry dat had ik even verkeerd uitgedrukt.
we wilde eerst rustig draven, maar die honden kwamen toen achter ons aan dus die paarden vlogen weg.
bedankt voor de tip. ik hoop dat het over gaat.

kalesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 00:28

Die ontmoeting tussen een hond en je pony kan je het beste op het moment doen dat je pony al gewerkt heeft, dan heeft hij minder energie om zich druk te maken. Succes!

RvdB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:52

Waarom heb je een Schaduw Account aan gemaakt? Je was eerder Nini_Gino, dacht je dat mensen er niet achter zouden komen dat je jezelf nu Honeyponey noemt Huilen van het lachen ?

Honeypony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 21:53

Arrisje schreef:
Waarom heb je een Schaduw Account aan gemaakt? Je was eerder Nini_Gino, dacht je dat mensen er niet achter zouden komen dat je jezelf nu Honeyponey noemt Huilen van het lachen ?

Nou Arrisje vertel is, waarom zou ik een 'Schaduw Account'aan moeten maken?
Klopt ja, ik was Nini_Gino_x. ik wilde graag een Nieuwe account, dus heb ik die gemaakt.
Waarom zou ik dat moeten verbergen.. zwak van je hoor, dacht je dat ik allemaal topics ging plaatsen van: Nini_Gino_x is nu Honeypony! nee sorry, Knipoog
En als ik mn account in het geheim wilde, heb ik toch zeker niet voor niks myn profiel alle informatie neergezet die ik 'toevallig' ook bij Nini_Gino_x had ? Huilen van het lachen Verward

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:14

Honeypony schreef:
Arrisje schreef:

Nou Arrisje vertel is, waarom zou ik een 'Schaduw Account'aan moeten maken?
Klopt ja, ik was Nini_Gino_x. ik wilde graag een Nieuwe account, dus heb ik die gemaakt.
Waarom zou ik dat moeten verbergen.. zwak van je hoor, dacht je dat ik allemaal topics ging plaatsen van: Nini_Gino_x is nu Honeypony! nee sorry, Knipoog
En als ik mn account in het geheim wilde, heb ik toch zeker niet voor niks myn profiel alle informatie neergezet die ik 'toevallig' ook bij Nini_Gino_x had ? Huilen van het lachen Verward