Sambertino

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

aukjegm

Sambertino

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:12

Hallo!

Mijn paard is een nakomeling van Sambertino. Nu heb ik al het een en ander aan informatie over hem gevonden op de website www.sambertino.com. Maar ik begreep dat hij bij het KWPN wel gedekt heeft, maar niet is goedgekeurd bij het KWPN? En heeft hij onder Larco bij het KWPN gedekt? Hebben de nakomelingen van hem dan blauw papier of hoe zit het precies? Weet iemand er misschien wat meer over?

Peterina

Re: Sambertino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 13:13

Omdat hij ggk is bij 2x Europese 'erkende' stamboeken is hij overgenomen als dekhengst door de KWPN.
Normaal omdat hij een ggk hengst is bij een erkend (door de KWPN wel te verstaan Knipoog ) stamboek hebben zijn nakomelingen recht op vol papieren, hetzij A-papieren.
Hier de registratie schema van KWPN: http://www.kwpn.nl/uploads/File/pdf-doc ... ema%20.pdf

mamabird

Re: Sambertino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 20:12

Hallo,

Ik ben erg benieuwd naar de karaktertrekken van nakomelingen van Sambertino. Ik heb zelf een 8 jarige Sambertino en daar heb ik mijn handen vol aan. Het is een echte vriend, maar hij kan ook zeer dominant zijn. Het is een slim paard met een klein hartje.
Er gaat iemand Bach-bloesem therapie op los laten vanwege zijn puberale gedrag.
Zijn er mensen die dit herkennen?? En zo ja, is dit verbeterd?? Ik heb hem nu ruim een half jaar waarvan hij meer als de helft heeft moeten revalideren helaas. Maar nu heb ik het rijden weer opgepakt en heb dus af en toe flinke ruzie met hem... Ben benieuwd naar jullie verhalen in de hoop wat meer zicht te krijgen op zijn psyche!

Iriswolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-16 19:13

mamabird schreef:
Hallo,

Ik ben erg benieuwd naar de karaktertrekken van nakomelingen van Sambertino. Ik heb zelf een 8 jarige Sambertino en daar heb ik mijn handen vol aan. Het is een echte vriend, maar hij kan ook zeer dominant zijn. Het is een slim paard met een klein hartje.
Er gaat iemand Bach-bloesem therapie op los laten vanwege zijn puberale gedrag.
Zijn er mensen die dit herkennen?? En zo ja, is dit verbeterd?? Ik heb hem nu ruim een half jaar waarvan hij meer als de helft heeft moeten revalideren helaas. Maar nu heb ik het rijden weer opgepakt en heb dus af en toe flinke ruzie met hem... Ben benieuwd naar jullie verhalen in de hoop wat meer zicht te krijgen op zijn psyche!

Ik weer dat het een hele late reactie is maar ik heb precies het zelfde en hoor het ook van meerdere mensen zit denk ik in de familie hahaha