Welke hengst? HELP kom er niet uit!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 21:48

Citaat:
Trouwens, lester is recentelijk verkocht naar Amerika........
(wij hebben nu een jaarling van lester, met duidelijk zijn springtalenten)


Ik vond Lester zelf niet goed springen persoonlijk dusse Haha!

Citaat:
Kortom: wie heeft er cijfertjes van Lupicor, ben ik wel nieuwsgierig naar!


www.hanshorn.nl

Zelf ben ik er geen fan van.

Citaat:
wat vinden jullie van de hengst Solitair?
Op zich vind ik dat hij een interesante bloedlijn heeft (voltaire x libero h ) ,maar heb hem nog niet in levende lijve gezien.


Nooit gezien Lachen

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-02-03 23:52

Thanks Rick voor de link. Ben alleen wel nieuwsgierig waarom je er geen fan van bent. Je mag me ook wel even pb-en als het een beetje gevoelig ligt....

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 01:03

Rick is niet zo gevoelig hoor die kamt gewoon bijna alles af, helaas zonder toelichting

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-03 13:23

Hahaha bedoelde ook niet gevoelig bij Rick maar bij andere mensen.... Als ik bv. zeg dat ik geen fan ben van Cabuchon bedoel ik nl. ook heel wat anders alleen druk ik me erg voorzichtig uit....

_Rick
Berichten: 602
Geregistreerd: 02-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 14:38

Citaat:
Rick is niet zo gevoelig hoor die kamt gewoon bijna alles af, helaas zonder toelichting


Ik geef juist overal toelichting bij Haha!

En over lupicor moet je maar ff opzoeken. Lachen

Marjolein

Berichten: 11636
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 19:01

ook ik kan je toelichting over luipcor niet terugvinden. dus misschien wil je die nog een keer herhalen.
lupicors dekgeld is trouwens 900 euro.

mdmoiselle

Berichten: 847
Geregistreerd: 04-12-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:29

Even een dom vraagje Haha! : Waar haal je die cijfers vandaan over de hengsten die vergroten en verkleinen bij het fokken met zoveel cm?

Dank je!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 20:36

Bij het KWPN net weer bijgesloten in de laatste In De Strengen de fokwaarden sport en exterieur met daarin de indexen die gebaseerd zijn op het lineare scoringssysteem bij stamboekopname van alle kwpn paarden .

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:40

Ik blijf erbij... je kunt een paard niet indexeren. Fokken is een beetje gevoel, een beetje geluk en een beetje lef hebben. En incasseringvermogen hebben!!
Goed uit je doppen kijken... Haha!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:45

Ja missouri je hebt helemaal gelijk, maar je moet ergens beginnen.
En dat is met een merrie.
Dus vandaar mijn vraag.
De antwoorden lopen niet zover uiteen, maar bloedlijnen en keuze voor ras of richting zie ik nog niet voorbij komen.

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 23:50

Okee, dan zet ik het penny (dat heet nu de galop geloof ik) kind in me even opzij.
Ik zou eerst goed nadenken over mijn fokdoel, en daar mijn merrie op uitzoeken. Dat ik die al heb is dan mooi meegenomen... en ik vind moederlijn ook heel belangrijk, zeker bij een hengst.
Dus vraag ik dan mezelf: Welke hengst vult mijn merrie aan? En wat mag hij zelf 'mankeren'?

Anne_GTI

Berichten: 18204
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 00:03

Citaat:
Welke hengst vult mijn merrie aan?


Vandaar ook deze topic! Dat incasseren ken ik helaas al. (Dooie tweeling gehad van Concorde ondanks tweemaal scannen) Zoek hengst die zeker niet kleiner fokt ivm maat merrie, meer springvermogen,(merrie kan M net aan) een gedragen draf (merrie heeft de neiging om te stuwen) Stap van merrie is goed, dus daar kan ik wat op toegeven evenals de bovenlijn v/d merrie. En een galop die wat meer bergop is bij de hengst.

En ik was gewoon nieuwsgierig wat een ander in mijn plaats zou doen.

Ik vind die cijfertjes hierbij wel een handig hulpmiddel hoor al weet ik best dat ze niet zaligmakend zijn.

Barnels

Berichten: 32
Geregistreerd: 24-02-03
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-03 21:54

Hey,
moeilijk is het altijd maar Royal Highness is ook een mooie grote goedgekeurde springhengst.. Pling misschien is dat wat voor je paard..
alvast veel geluk met je fok... Knipoog

gomir

Berichten: 25534
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-03 00:38

Ik denk dat ze liever een KWPN-goedgekeurde hengst heeft Barnels *LOL*
Maar voor mijn NRPS-merrie staat hij wel op de lijst genomineerden Haha!

jennie
Berichten: 6
Geregistreerd: 02-09-02
Woonplaats: kerkwerve

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-03-03 13:47

hey

als je groot wil fokken met goede gangen en een leuke kop dan is calvados een goed paard. Is zelf wel wat grof maar geeft mooie en goede veulens.

groetjes jennie

Pleasure

Berichten: 336
Geregistreerd: 24-08-01
Woonplaats: Asten

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-03 14:40

Hoi,

Ik vind Padinus ( Heartbreaker x Grannus) een toffe hengst en een echte belofte voor de toekomst. Hij sprong verschrikkelijk goed in Zwolle.
Dit jaar worden zijn eerste veulens geboren. Een veulen is al geboren, namelijk een hengstje bij de fokker van Padinus.

Padinus staat ter dekking bij Nijhof. Hij is AES goedgekeurd, amar vodloet aan de eisen van het KWPN. Zijn moeder, Stapp's Ladina springt internationaal onder Wil Schellekens.

Padinus onder Eddie Brinkman.

[img]
http://www.hippofoto.be/zwolle2003/s12/ ... .jpg[/img]

Afbeelding

Afbeelding

Padinus zijn hoofd.
Afbeelding


Groetjes
Denise

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 23:44

Van Skydancer is een filpje te downloaden van http://www.kwpn.nl/selectsale/2002/index_e.html Onder de knop History staan de geveilde hengsten van 2002 waar je hem kan aanklikken.
Mijn merrie is vorig jaar door hem gedekt en ze hadden daar 100% drachtige merries. Helaas heeft mijn merrie de vrucht verloren maar mogelijk dat we het dit jaar weer proberen. Ik ben wel erg benieuwd naar de veulens van hem.

Elke86

Berichten: 2248
Geregistreerd: 05-01-03
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-03 10:51

Hey, wat denk je van de goedgekeurde hengst "Withney"? Deze kan springen en dressuur, t'is een heel mooie zwarte met als vader Ferro.

Je kan hem op deze site zien : www.stalhetwaaihof.be
en dan naar Withney gaan.

groetjes xxxxxxxxxxx