Dan heb ik toch de juiste voor! Dat er gekken zijn die daarmee dekken... Sorry,wil het paard niet afbreken,zo goed ken ik hem niet.Kom hem regelmatig tegen in hengstenproeven.Vind het nu niet direct een hengst die het verdiend gekeurd te zijn.Zelfs voor een Darco is het een lelijk paard. Karakter lijkt me wel super:loopt toch behoorlijk niveau en zijn amazone is volgens mij nu niet direct een top-chauffeur!!
Nee hij heeft juist het karakter niet mee. Maar de kwaliteit zit zeker in de stam. En het ligt ook deels aan hoe hij gehouden/gereden word zoals hij eruit ziet (dikke buik, te dik). En zijn springmanieren, en instelling is top!
Nou sorry hoor, maar hij heeft een super karakter!! en ik vind het een geweldig paard, grof gebouwd misschien, maar daar met je van houden, ieder zijn voorkeur, maar daarom hoeft hij nog niet afgekeurd te worden volgens jou ( Feelsproud). En hij is voor het leven gekeurd als dekhengst bij de EASP. Mijn paard is bijna een kopie van zijn vader alleen iets minder fors gebouwd. En een super karakter, werkwillig, leergierig, enorm aanhankelijk en gewoon super lief. Darius is een DarcoxArmstrongxhuzaar.
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik niet weet hoe hij onder zadel is, want ik heb hem alleen op stal gezien, toen ik de mijne kocht.
Heb je foto's van jou paard toevallig (ben wel benieuwd) En heeft hij/zij de maat? De eigenaar van Darius heeft meerdere nakomelingen ervan. En staan er ook te koop.
Met verbazing heb ik het bericht van Feelsoproud gelezen. Ik weet niet waar hij zijn opmerking op baseert. Je kan je afvragen of het waar is wat hij aangeeft dat hij een goed beeld van de hengst heeft. Darius is een geweldige hengst die klasse paarden weet te fokken en zelf ook prestaties weet neer te zetten, en daarom dan ook met recht is goed gekeurd.
Er is lang niet in dit topic gereageerd, maar ik wil toch even iets zeggen, omdat er niet echt goed over Darius wordt gesproken.
Zelf heb ik nakomelingen van Darius bij de fokker gereden en geholpen zadelmak te maken etc. en Darius ook gewoon in het echt mee mogen maken, evenals zijn amazone, Esther Frieser. Ik heb ook een 4,5 jarige ruin van Darius, een topkarakter heeft mijn paard.
En Esther is wel degelijk een goede amazone, @feelsoproud
Maar dat terzijde,
Ik heb in ieder geval een nakomeling van Darius dus je bent niet de enigste @Silly1972
Edit: jouw paard heette toch eigenlijk Dark Moon?? Jammer van het inslapen...het was een mooi paard