Dees schreef:Bij het stamboek (kwpn in jouw geval?) is veel informatie verkrijgbaar, zoals welke nakomelingen had de moeder (en haar moeder, en haar moeder), is moeders op keuringen geweest zijn haar scores bekend, leeft moeders nog dan is de eigenaar misschien ook wel bekend en kan je haar opzoeken.
Er is veel te vinden als je een merrie met papier hebt.
Soms wil het intikken van een naam van een nakomeling in een zoekmachine (google, bijv) ook wel eens helpen om die te achterhalen.
Het is inderdaad een KWPN merrie. Ik zal mijn papieren er eens bij pakken, en dan een via Google zoeken. Ik heb het al wel op haa rnaam geprobeerd, maar daar kwam helaas niets uit
Ik zou er geen volbloed op zetten. Waarom niet? Eigenlijk omdat een volbloed wat "heter"kan zijn. Mijn merrie is van zichzelf al een vreselijk driftkikker, die erg snel op haar teentje's getrapt kan zijn. Met rijden werkt dat ook niet altijd even prettig. Zeker als je haar nieuwe dingen wilt aanleren, kan ze erg snel in paniek raken, omdat ze het niet altijd (wie wel?) in een keer snapt. Dat wil ze wel, het is echt een perfectionist. Dat is wel het voordeel.
Ik zou er zelf een wat grotere hengst opzetten. Ik had voor mezelf al een paar selectie's gemaakt voor hengsten.
Als is verder terug kijk op haar papieren, zit er in het begin erg veel holsteiner en volbloed in.
Wat ik graag bij het veulen zou zien, is dat die qua bouw iets luxer zou mogen zijn dan La Ransie. Ze gebruikt vanzich zelf al vrij veel haar achterhand, en gaat ook uit zich zelf "zitten"", dat zou ik alleen maar willen stimuleren. Verder moet het wel een nuchtere hengst zijn. Anders krijg je nog een veel erger heethoofd.