[H][KWPN] Zavall VDL: info en nakomelingen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Cody

[H][KWPN] Zavall VDL: info en nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 22:27

Wie kan me wat meer vertellen over Zavall? Ervaringen? Nakomelingen? Of heb je zelf dit jaar je merrie door hem laten dekken?

Ik denk er zelf over om mijn merrie volgend jaar door hem te laten dekken. Heb hem inmiddels zelf in het echt gezien (op stal en op een hengstenshow met nakomelingen van hem).

Ik heb zelf een Hold up premier x Nimmerdor x Notaris die ik zeker leuk genoeg vind om een veulen mee te fokken.
Belangrijke punten van mijn merrie: Veel bloed, brutaal karakter, geringe stokmaat (1.62m), iets op de kop gebouwd en toontredend voor. Hoop dat Zavall wat meer maat en front kan geven en nette voorvoeten bij mijn merrie.
Enige aandachtspunt vind ik zijn smalle hals, wel benieuwd of hij dat doorgeeft.

ZAVALL VDL
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mijn merrie:
Afbeelding
Afbeelding

Alle info welkom!

Marijkeeee

Re: [H][KWPN] Zavall VDL: info en nakomelingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-08 08:53

Heb nog niet echt nakomelingen van hem gezien, maar vind dat de hengst op de show heel nuchter over komen en ook soepel in het lijf.
Vind deze hengst alleen maar interessant omdat zijn vader Casall is Knipoog vind hem een mooi duits papier hebben

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 07:43

Volgens mij heeft de hengst nog geen nakomelingen, of wel?

Heb em op de hengstenshow bij VDL gezien en daar viel het mij op hoe los het paard in zijn lijf is. Boven de sprong is het net een elastiekje Lachen Ik zou em zeker overwegen als het daarom gaat.

Je merrie heeft volgens mij voldoende halsbespiering, maar ze mist wel wat halslengte. Dat is een aandachtspunt. Op kwpnstallion.com kan je het rapport van Zavall lezen. Daarin staat ook vermeld hoe het dier op zijn voeten staat.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-08 16:05

Vandaag waren er wel een stuk of 5 nakomelingen van hem op de veulenkeuring Lachen
Was alleen niet onder de indruk Bloos er was wel 1 aparte bij

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-08 11:01

Marijkeeee schreef:
Vandaag waren er wel een stuk of 5 nakomelingen van hem op de veulenkeuring Lachen
Was alleen niet onder de indruk Bloos er was wel 1 aparte bij

Zag er toevallig ook 1 op MP staan en toen dacht ik nog: oops! Bloos

Cody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-07-08 11:57

Ik heb zelf ook al een aantal nakomelingen gezien bij VDL in een showtje. Liepen zeer soepele veulens bij, maar met ook zeer wisselende moeders, dus voor mij lastig te beoordelen. De oude mannetjes langs de kant vonden ze echter zeer de moeite waard.

De D'tjes van Zavall stromen nu binnen op paardenfokken http://www.paardenfokken.nl/progeny.php?horseid=169018

Bij VDL verwachten of hebben ze inmiddels ook een nakomeling van Zavall uit een Hold up premier merrie, die wil ik iig ook nog gaan bekijken.
Ik zal het verrichtingenrapport van Zavall nog eens proberen te openen.

mariellev89

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-15 10:54

Dit topic is al een tijd niet gebruikt maar graag laat ik mijn 2 jarige merrie van Zavall Vdl en dit seizoen geboren hengstveulens van Zavall Vdl.

Kylian Maverick S (Zavall Vdl x Julio Mariner xx) hengstveulen nu 2 weken oud uit de merrie Rosa Lott.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaliber Maverick S (Zavall Vdl x Padinus) hengstveulen nog geen dag oud. Uit de voorlopig keur merrie Edana. Edana is ook een dochter van Rosa Lott.

Afbeelding

Afbeelding

En dan hebben we nog Irrisisteble (Zavall Vdl x padinus) dit is een 2 jarige merrie. Ze komt uit de elite merrie Belmondo. En ook belmondo is de dochter van Rosa Lott en de volle zus van Edana.

Afbeelding