Er staat eind augustus een keuring in de planning voor mijn jaarling, maar ik weet nou niet zo goed hoe ik haar klaar moet maken. Scheren, invlechten, wassen komt allemaal wel goed. Maar hoe zorg ik dat ze een beetje in vorm blijft? Waar ik haar heb staan voeren ze elke dag een paar kilo brok en ze staan vol in het gras (heb ik niets over te zeggen verder) dus ik zie haar langzaam aan 'groeien', dikker worden dus. Zijn er al dingen die ik met haar kan gaan doen op deze leeftijd? Ik heb geen flauw idee hoe het met het concentratievermogen zit van een 1jarige en wat ze aan kunnen wat betreft beweging. Ik gooi haar uiteraard niet aan de longe of wat dan ook, ik peins er niet over, maar ben wel benieuwd hoe jullie die jonkies in vorm houden. Want om nou met zo'n dikke deur op de keuring te verschijnen heb ik niet zoveel behoefte aan. Dan kunnen we beter niet gaan want dan klopt het totaalplaatje gewoon niet meer.
Op dit moment maken we iedere week een wandeling (soms twee) van circa een half uur. Dit gaat allemaal prima: ze geniet ervan en vind het leuk om er even uit te zijn. Maar hiermee komt ze natuurlijk niet in goede conditie.
Op keuringen zie je jonge paarden altijd netjes in vorm, niet te dik niet te dun (hoewel.. soms zitten er paarden tussen waarvan je denkt dat ze niets te vreten krijgen), en dan ben ik toch wel benieuwd hoe men dit voor elkaar krijgt.. Lijkt me sterk dat ze al volop getraind worden..