Nakomelingen French buffetxx

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

sorry

Nakomelingen French buffetxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-08 15:38

Ik heb zelf een E-pony van French buffet. Springt nu M met mij.
Hij trekt alleen zijn achterbeen niet altijd goed weg (dat heeft french buffet zelf ook wel een beetje).
Ben eigenlijks wel benieuwd naar andere nakomenlingen van de french buffet.Bloos

TopLadyI

Re: Nakomelingen French buffetxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-08 18:30

Ik heb een tijdje een French Buffet gereden.

Afbeelding

Hij was ook aardig klein, 1.63cm. Ontzettende druktemaker, altijd bokken gek doen onder het rijden. Maar hij kon springen als een malle. Haha! Juist wel een goed achterbeen, alleen hij oversprong zichzelf af en toe nog wel eens. Op stal was het best een schatje, totdat hij het geknuffel zat was, dan ging ie happen, en kon je 'm maar beter met rust laten. Tong uitsteken Hij is toen der tijd verkocht.

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 16:38

Ook ik heb een Buffetje.
Tis ook maar een kleintje, ongeveer 1.58 m, maar wel een heel pittig ding.

Een echt volbloedje en eerlijk is eerlijk ze is niet de gemakkelijkste onder zadel. Maar als je haar eenmaal hebt overtuigd, beweegt ze wel extra. Springen is niet veel met haar gedaan. Een paar x losspringen en dat leek ze wel goed te doen.

We hebben er een veulen uitgefokt van Jikky d'Baugy, een Franse vader. Inmiddels is dit veulen ruim 3 jaar en heeft voldoende maat. Lijkt me overigens niet de gemakkelijkste. Ulani komt uit een prima bloedlijn (Duitse moederlijn, waarbij veel staatspremie merries in voorkomen, haar opa is overigens Indoctro).

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 14:28

Mijn is ook moeilijk met rijden, kwa dressuur. Springen gaat super fijn veder! Bokken doet hij niet zoveel eerder stijgeren als er teveel druk op komt met het rijden.. Daar houdt hij niet van, hij wordt liever aan een langere teugel gereden

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-08 14:53

Ulani is op zich geen bokkert, meer een razend snel en slim beestje. Het is meer een kwestie van in 1x remmen en omdraaien. Dit is typisch een beestje dat hoe hoger ze gaat lopen (in de dressuur) hoe beter. Ze moet volop aan het werk gezet zodat ze geen dingen kan verzinnen. Ze heeft overigens een super fijn mondje. Enne als ze iets niet wil, dan wil ze het niet. Als ze haar dag niet heeft dan kun je haar maar weer het beste terugzetten. Kortom eentje met een gebruiksaanwijzing.

Of het met volbloed te maken heeft weet ik niet maar ze heeft ook last van sacroïden.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:35

Tjah,, een beetje precies hetzelfde als mijne, haha.. Als ik een buitenritje maak en een galopje doe kan het zo zijn dat hij in een keer op de rem staat of snel is omgekeerd.. Bij mijn pony is elke dag ook weer anders, het is maar net in wat voor 'bui' hij is. Soms is hij super goed (ook met dressuur) en soms heeft hij er totaal geen zin in en dat laat hij weten ook. Je kunt dan even goed stoppen, want als hij eenmaal geen zin heeft, zal hij dat die dag ook niet meer krijgen.

Daar heb ik ook geen idee over. Wel heb ik het idee dat alle french buffet's een beetje hetzelfde zijn.

sorry

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-08 18:43

Afbeelding

Afbeelding

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 15:38

Wij hadden ook een Buffet..uit een Goodtimes merrie
ze was 1.69 wel aardig groot maar wel erg rank. als 3 jarig heel braaf als 4 jarige pismerrie en niet echt geweldig te rijden..
veulen uit gefokt van Orame en dat lijkt er goed
staan wel foto's van in mijn profiel denk ik..

Alani

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-08 16:38

@Marijke jouw Buffet lijkt qua uitstraling en veel op die van mij. Ik kan er trouwens niet aan zien dat ze 1.69 meet.
Helaas is de foto van haar nakomeling niet te zien.

Poehee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:03

Aanstaande maandag krijgen wij een Rubiquil X French Buffetxx X Bazuin merrie binnen, deze is nog geheel groen en zal bij ons zadelmak gemaak en gestart worden. Ik ben heel benieuwd, ze is donkerbruin tegen het zwarte aan. Ik hoop dat rubiquil of bazuin de scherpe randjes een beetje weggepoetst heeft... Ik laat het jullie nog wel weten.

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 18:48

Marijkeeee schreef:
Wij hadden ook een Buffet..uit een Goodtimes merrie
ze was 1.69 wel aardig groot maar wel erg rank. als 3 jarig heel braaf als 4 jarige pismerrie en niet echt geweldig te rijden..
veulen uit gefokt van Orame en dat lijkt er goed
staan wel foto's van in mijn profiel denk ik..

Us Lady-ella VERKOCHT
KWPN Prok merrie
French Buffet xx x Goodtimes

Dit paard lijkt erg veel op die van, heel erg veel!

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:22

op welke lijkt ze ?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 23:46

Op mijn french buffet, heb ik helaas zo 1-2-3 geen foto van.

Marijkeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 09:34

Oh zo hahah :) nu snap ik het

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 13:47

Heey,
Ik heb ook een nakomeling van french buffet xx
zie mijn profiel :D

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 16:14

Even een vraagje aan alle bezitters van een Tangelo-nakomeling. Hoe is die van jullie met rijden? Komen ze wel eens omhoog en in welke situatie gebeurt dat?

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:32

Jooliieen schreef:
Heey,
Ik heb ook een nakomeling van french buffet xx
zie mijn profiel :D

Leuk paard. Ook een helemaal bruine :D zoals de meesten

Yell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 20:32

wuswa schreef:
Even een vraagje aan alle bezitters van een Tangelo-nakomeling. Hoe is die van jullie met rijden? Komen ze wel eens omhoog en in welke situatie gebeurt dat?

dat hoort niet in dit topic, dit topic gaat alleen over french buffet's ;)

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 21:04

@Yvonniej: dankjee, heb jij ook nog een foto van jou french buffet? :D

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 22:42

Sorry foutje, heb ook een Tangelo (die is 2 dus niets aan de hand/was ook in een ander topic aan het mailen) maar de vraag is bestemd voor de French Buffet nakomelingen (de mijne is 5). Terug lezend lees ik wel iets over nakomelingen die met druk omhoog komen. De mijne doet dat ook (hoog!!). Ik ben benieuwd naar wat meer achtergrondinfo. Zit het in de vaderlijn, ligt het aan het rijden, etc. etc. Wat doen jullie eraan, hoe lossen jullie het op??? Tips zijn meer dan welkom!

Jooliieen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-09 23:33

@wuswa, daar kun je beter een nieuw topic voor maken, of misschien zijn daar al wel wat topics van Want hier gaat het alleen over de nakomelingen van french buffet xx

wuswa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-09 07:38

Mss niet duidelijk verwoord maar ik heb een FB nakomeling! En mijn vraag is bestemd voor mensen die ook een FB nakomeling hebben. De mijne is nu een paar keer omhoog gekomen. Er is wel een patroon te ontdekken in de situaties waarin het gebeurt maar ik ben vooral benieuwd naar jullie ervaringen om te kijken of er overeenkomsten zijn.....

voissinaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-09 19:32

Ik heb ook een merrie die van de french buffet afstamt. Ik heb heel veel moeite gehad, en nog steeds wel, met rijden. Het is een merrie met een eigen willetje. Ze wilde absoluut niet naar beneden en reed met dr kop omhoog en had geen rem en geen stuur meer. NU met goede ondersteuning en af en toe een slof teugel gaat het de goede kant op. Met springen kon ik haar bijna niet houden maar nu gaat dat ook beter. ze lijkt erg op de foto in de topic. Op stal is ze wel erg lief en aanhankelijk. ze kan lezen en schrijven met mijn neefje van drie. Erg leuk om te zien.

Mansolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 15:30

French buffet xx komt wel uit een hele goede stam. Hij voert zowel TB-5 als de TB-13 lijn. Wij hebben zelf een fokmerrie uit die lijn. meer info over de invloed van deze volbloedlijn is te vinden op onze site. Kijk naar I' ll Take Romance

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-12 16:47

Hahah kom ik nog even lekker laat aan met een reactie, maar ik heb ook een French buffet, na dit topic een beetje te hebben doorgelezen komen bepaalde dingen me inderdaad bekend voor, vooral het springen wat ze goed kunnen herken ik. Er was ook iemand die moeite had met dressuur, ik vind het echt super om dit te lezen, want ik was al een tijdje op zoek naar mensen met ook een french buffet!