nafok Ohio van de Padenborre

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

annibl

nafok Ohio van de Padenborre

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-08 14:26

Ben op zoek naar info ivm de hengst Ohio van de Padenborre, wie heeft of kent er nakomelingen van ? voornamelijk hoe hij exterieurmatig fokt en bij welke merrie deze hengst zou kunnen passen ?
ook andere info zeer welkom !!

gomir

Re: nafok Ohio van de Padenborre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-08 21:48

-> F-AM

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-08 10:29

oei, oei, blijkbaar kent niemand die hengst ???

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-08 11:07

ben er niet gek van ..ondanks dat ik de hengst al vanaf veulentje ken ...hij heeft zelf een pak bloed tekort en je moet echt een super bloedmerrie hebben om dat te compenseren .Hij komt wel uit een heel goed nest -ik ken zijn moeder ook al vanaf veulentje -
hij geeft ietwat grote , trage paarden met veel vermogen ..wel koele beesten qua karakter
er lopen een paar uitschieters internationaal waaronder die van Dubbeldam en tacken maar ik heb er veel gezien en ook veel gewone beesten Bloos

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:13

hey, bedankt was wel voor een merrie met bloed en ril maar heb ondertussen een keuze gemaakt, Lordanos

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-08 22:20

vind ik een veel betere en prima keuze !!

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-08 22:51

de fokker vind de jongste broer, Diego, de beste van allemaal heb je die ook al gezien ?

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-08 09:36

er zullen wel van elke hengst gewone beesten komen zeker

Feelsoproud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 21:58

Loezz schreef:
Mijn moeder is daar dierenarts, dus ik kom er vaak, 'k vind het een hele goede manege-en fokkerij Lachen
Jammer genoeg zijn vele jaloers op André's paard.. Diego.. Ze schrijven echt walgelijke dingen over hem.. Dat hij een krakmikkige achterhand heeft, door een ongeluk veroorzaakt, of de achterhand van een paraplu.. Dat hij alleen maar goed is voor de paralympics! ( gehandicapte Spelen) Ik ze het, DIT IS NIET WAAR! Het is bijna altijd dezelfde persoon die dat schrijft.. Tot Andre hem in de verte eens zag, was hij weg gelopen Haha! Nuja, xx =) Ons veulen van diego is voor 30 juni, k zal je iets laten weten dan =D

Ik weet waarover je het hebt,heb dat tijdschrift ook gelezen.
Die persoon kan soms grof uit de hoek komen,overdrijft dikwijls,en heeft al op heel wat lange tenen getrapt,maar dikwijls heeft hij toch wel gelijk!!

In het geval van Diego trouwens ook(gedeeltelijk).Het is inderdaad zo dat de hengst als jong paard zijn heup gebroken heeft,en allesbehalve zuiver beweegt.Dit doet echter niets af aan de springkwaliteiten die de hengst heeft.En als hij als het werk zwaarder word niet terug last krijgt van zijn oude blessure,gaat hij het zeker maken in de sport,want kwaliteit heeft hij.

Ik begrijp best dat die reporter op dat moment zijn twijfels had of de hengst wel keurenswaardig was.Uiteindelijk is een paard dat zuiver beweegt toch wel de eerste vereiste om als dekhengst gekeurd te worden niet?

Je kan hier over blijven discussieren natuurlijk.Nu is het aan de hengst zelf om te bewijzen dat hij het waard was gekeurd te worden,via zijn eigen prestaties en via zijn nakomelingen.En ik heb er alle vertrouwen in dat hij dat gaat doen ook.

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-08 10:00

Ben echt benieuwd naar je veulen van Diego, lijkt Diego op Ohio van type ? hou van paarden met vermogen en koel in het hoofd

Eponastable

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 09:45

Ik vind persoonlijk Ohio zijn veulens tegenvallen... er zullen wel goede veulens van voortkomen maar nee geef mij maar een andere hengst...
Ze hadden daar Sirocco dacht ik, dat was wel een goede hengst maar die is naar Amerika verkocht geweest.
Valthorence heb ik op de cyclus gezien... Springt héél goed!!

Ik hoop dat het Diego veulen er prachtig zal uitzien Haha!

Succes met de hengstenkeuzes en geboortes!

annibl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-08 12:49

loezz bedankt voor je reactie, ga Diego eerst volgen in sport en fokkerij en later misschien gebruiken, heb ondertussen gekozen voor een iets meer 'bewezen' hengst

schiettekat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 10:36

Indien u vragen heeft ontrend ohio of val t horens kun je mij kontakteren ben een vriend des huizes van Mr Leemans. (fokker bijde hengsten)
Beide hengsten staan momenteel in Frankrijk.

petraaken

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:23

Slotje. Topic ligt al maanden stil.