[WN] Wie heeft ervaring met KI Einsteins Revolution?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Burning_star

Wie heeft ervaring met KI Einsteins Revolution?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-08 17:31

Voor dit jaar was ik al te laat, maar volgend jaar wil ik absoluut een dek van Einsteins Revolution voor mijn merrie. Ik heb het contract al bij me liggen, maar heeft er soms iemand ervaring met deze hengst of buitenlandse KI?

Burning_star

Re: Wie heeft ervaring met KI Einsteins Revolution?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 10:33

Niemand??

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 12:53

Je zou Gisela hier op bokt kunnen vragen, zij heeft een einstein-baby als ik me niet vergis.

mandm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 14:10

Onze merrie is net drachtig met KI van Einsteins Revolution.
Wij hebben deze dekking vorig jaar gekocht op de valreep bij de Jomm Ranches vandaan.
We hebben twee keer een heel mooi ei gehad van onze merrie maar de sperma bleef helaas uit.
De eerste keer hadden ze het verstuurd zoals ze zeiden maar het kwam alleen nooit aan.
En de tweede keer belde ze op dat het eraan kwam dus onze merrie hengstig laten spuiten en een prachtig ei alleen de sperma had niet de juiste gezondheidspapieren zodoende lag het in duitsland op het vliegveld en werd niet afgestuurd... Dus weer een mooi ei weg.
Aangezien de dierenarts die haar zou gaan insemineren geen vriezer had voor KI hebben we contact gelegd met dierenkliniek Moergestel.
Iemand wees ons op deze kliniek gezien de snelle dracht van haar merrie's!
Wij zijn toen daar geweest en zij hebben toen nog geprobeerd onze merrie hengstig te krijgen in augustus.
Maar helaas het weer sloeg om en ze wilde niet meer dus zijn advies was toen om te wachten op de eerste hengstigheid van het nieuwe seizoen. Het sperma was inmiddels aangekomen en lag daar in de vriezer!.
Met pasen gingen we naar de drha wedstrijd in panningen met haar en ze werd de woensdag daarvoor hengstig.
Dus haar naar Moergestel gebracht en ze had een mooi ei hij schatte in dat ze die vrijdag (toen voor het eerst) geinsemineerd zou gaan worden.
Wij dachten nog dan laten we de wedstrijd maar schieten voor haar geen stres.
De dierenarts had er lol om toen we dit vertelden hij zei het is een gezonde ziekte als het mijn merrie was dan zou ik haar gewoon starten.
Dus die vrijdagavond is zij geinsemineerd en zaterdagochtend naar de show en werd ze in de middag al gestart.
18 dagen later scannen en gelijk drachtig! Wij wisten niet wat we hoorden. Afgelopen weekend is ze in Schijndel geshowd en gisteren hebben we de tweede scan gehad ze is nu 41 dagen drachtig. Wij hebben een hele goede ervaring met Dierenkliniek Moergestel. De artsen gaan heel goed om met de paarden stellen ze gerust en gaan voorzichtig te werk. Wij zijn nu twee keer bij het opvoelen geweest en gaf een goed gevoel hoe hij met onze merrie omging.
Als je nog vragen heb hoor ik van je.
Ik wist niet dat gisela een einstein baby (waarschijnlijk) had gaat haar gelijk contacten!
Had gehoord dat er nog geen einstein baby's waren hier in Nederland.
En als ze er wel zijn wil ik het wel weten ben benieuwd hoe ze zijn en er uitzien.
Wat ik wel hoor dat hij hele mooie baby's nageef in Amerika.

Burning_star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-08 14:57

Dankjewel voor reactie! Heb eergisteren contract toch maar op de post gedaan!
Uit jouw ervaring blijkt dus sat je best het sperma genoeg van tevoren vraagt en dan laat invriezen tot de tijd (in dit geval het 'ei') Knipoog rijp is. Goed om weten natuurlijk!! Dankjewel!! Heb je dan eigenlijk moeten bijbetalen? In contract staat ook iets van 750euro waarborg voor een container (om sperma in te vervoeren)? Ik droom stiekem al 2 jaartjes verder Haha!

mandm

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 15:14

Het is inderdaad een hele dure container.
Het is een mega container een soort vriezer.
De vervoerskosten en gebruik van deze container moet je betalen.
Als je een kliniek heb uitgezocht waar ze de sperma kunnen opslaan is het een kwestie van overzetten in die vriezer en deze container zo snel mogelijk terug sturen.
De kosten van het vervoer en gebruik van deze container zijn niet mis.
Het was vorig jaar en ik weet niet meer precies het bedrag maar het vervoer hier heen en weer retour was iets van om en nabij de 300 euro. Wat ons tegen viel was dat er normaal voor 2 x sperma in de containers zit alleen voor onze merrie waren er maar 4 rietjes. Dus als het insemineren niet lukt krijg je weer die kosten van de container. Dus als alles straks rond is zou ik het wel navragen dat ze voor twee keer insemineren opsturen. Om mij heen hoor ik dat dit ook normaal is maar heel eerlijk gezegd is dit voor ons de allereerste keer dus ik spreek niet uit ervaring puur wat ik hoor.
Ik heb zelf al overwogen als de eerste keer niet zou lukken om onze merrie op de Jomm Ranches te zetten in Duitsland daar is namelijk alles aanwezig via dit dekstation komt ook de sperma naar nederland.

Wij zijn trouwens ook heel blij met haar dracht en ook heel benieuwd wat hij doorgeeft en wat onze merrie doorgeeft.
Op de jomm ranches waren vorig jaar alle dekkingen gelukt met einsteins revolution!

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-08 13:34

mandm schreef:
Ik wist niet dat gisela een einstein baby (waarschijnlijk) had gaat haar gelijk contacten!
Had gehoord dat er nog geen einstein baby's waren hier in Nederland.
En als ze er wel zijn wil ik het wel weten ben benieuwd hoe ze zijn en er uitzien.
Wat ik wel hoor dat hij hele mooie baby's nageef in Amerika.
Hoi!
De Einstein-baby van Gisela's merrie is in de USA,zover ik weet.....
Wij hebben vorig jaar hier ook een Einstein-baby (dus Great Resolve, niet Revolution) gehad.
De merrie was in de USA bij Ruben van Dorp geinsemineerd en daarna hier gekomen.
Tis een prachtige palomino hengst geworden en je kan hem op onze website (zie onderschrift) zien ,
als "EP Einstein For Sail". Dit hengstje is dus inmiddels verkocht.
Verder heb ik geen ervaringing met frozen semen van Einstein zelf of van Revolution (Junior genoemd).

Burning_star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-08 21:16

Dankjewel, is inderdaad prachtig hengstje JJ!!

mandm

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 12:39

Hoi,
Dit is zeker een heel mooi palomino hengstje van Einstein!
Er staan heel veel mooie veulens op jullie site!
Maar ik ben eigenlijk ook heel benieuwd of er een einsteins revolution baby zijn in Nederland?
Einstein zelf is ook een hele gave hengst.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-08 21:58

Wij hebben in Amerika een veulen staan, nu een jaarling red dun merrie, van de vader van Einsteins Revolution nl. Einstein zelf (Great Resolve). Dit jaar is onze merrie Doodle gedekt door Einsteins Revolution dus krijgen we volgend jaar een veulentje van Junior maar de fokmerrie staat nog steeds in Amerika dus ook dat veulen zal daar geboren worden.

Wel weet ik dat er dit jaar veulens van Einsteins Revolution, oftewel Junior, geboren zijn/worden in Duitsland.

Groetjes, Gisela

Burning_star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-08 21:28

En niet in Nederland of België?

Horseworse

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:26

Ik heb een einsteins revolution veulentje gekocht.
Heb geen idee hoe de KI is gegaan want daar had ik niets mee te maken, maar weet wel dat het een prachtig veulen is!

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:45

Frosty heeft er een van Junior.. ;)

chexy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 21:47

Er zij toch twee topics over Einstein Revolution veulens hier op bokt die dit jaar op Trainingsstal Starnmeer zijn geboren?
Ik laat een van mijn merries dit jaar van hem dekken, maar op die stal waar mijn dames staan hebben ze het sperma nog van vorig jaar op voorraad. Daar (in duitsland) worden dit jaar ook 2 Junior veulens geboren. Ze waren beide direkt na het eerste keer dekken drachtig.
Een andere merrie van mij word dit jaar door Einstein zelf gedekt. Het sperma word verzonden door infoalpartners en dat is altijd netjes op tijd.
Als je die verzendkosten te hoog find kun je ook zelf gaan rijden (naar de Jomm Ranch) - heb ik ook gedaan (naar de Eifelgoldranch), was een ritje van twee dagen maar maar half zo duur als laten opstuuren per TNT... :D

topics:
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=129&t=1078512
http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=129&t=1049752

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 00:16

Burning_star schreef:
Voor dit jaar was ik al te laat, maar volgend jaar wil ik absoluut een dek van Einsteins Revolution voor mijn merrie.

Snap ik even niet, ik kan nl zelfs voor dit jaar gewoon nog dekkingen kopen van ER :j Ik zou als je echt dit jaar wilt even contact opnemen met infoal partners. Ik kon via Italie gewoon sperma krijgen. En het verzenden was ook niet idioot duur ;)

Frosty heeft dit jaar een ER veulen.

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 13:34

Ik dacht ook al, wat raar dit topic, want het is toch echt nog gewoon beschikbaar, totdat ik zag dat het uit 2008 stamt. Vandaar dat er toen geen frozen semen meer te krijgen was :) Het volgende jaar, waar in het topic over wordt gesproken, is dus al dit jaar. Ben benieuwd of Burning_star haar merrie inmiddels drachtig heeft van Junior? Ik ga hem in de zomer in Amerika bekijken... ben heel benieuwd!

frosty

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-09 14:23

Hallo allemaal
Ik heb twee veulens gefokt met ER .
Ik heb het zaad gewoon op tijd besteld via de Jomm ranch en kreeg het ook keurig op tijd aangeleverd , de merries waren allebij in een keer drachtig . De dierenarts zij dat het zaad van hoge kwaliteid was . Ik heb er nu twee prachtige hengst veulens van , een donkerbruine uit een dun it merrie en een prachtige Dun kleurige uit een skipa star merrie . Nikki India mag zich het gelukkige nieuwe baasje noemen van de dun !
Ruben van dorp en de Jomm ranch waren goed te bereiken en werkt zeer goed mee , ben erg tevreden over hun "breedingplan"
ik maak het ook wel eens heel anders mee met buitelandse dekkingen , soms moet je het wel heel erg graag willen , kost soms zo veel moeite ..........

Burning_star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-09 09:18

Mijn merrie staat sinds vorige zaterdag op de Eifel Gold Ranch!!
Ben heel erg benieuwd, normaal werd ze vorige maandag al geïnsemineerd en
mogen we haar volgende week zaterdag terug ophalen als blijkt dat ze drachtig is.
Op de valreep kreeg ik te horen dat de Baecks van Eifel Gold ER zouden gaan vertegenwoordigen, dus heb ik snel contact met hen opgenomen en zo alles kunnen regelen. Kon niet makkelijker zijn, gewoon merrie brengen en terug ophalen en valt zo heel goed me qua kostprijs! Het domein is ook schit-te-rend, ongelooflijk knappe stallen,... Je geeft je paardje er met plezier op logement :)) Ben er superblij mee!!
Nu nog even afwachten of mijn dametje wil meewerken ;) want schijnt heel kwalitatief zaad te zijn. ben zoooo benieuwd, van mij mag het heel snel 2010 worden ;)