Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Equidea schreef:qua kleur heeft perlino een roodachtige glans en cremmelo blauw? Dit is mij altijd verteld iig.
crazycactus schreef:Equidea schreef:qua kleur heeft perlino een roodachtige glans en cremmelo blauw? Dit is mij altijd verteld iig.
Nee niet echt, cremello's hebben geen blauwe gloed. De manen, benen en staart van een perlino zijn meestal rozig.
.
stef schreef:een perlino kan zowiezo niet uit een vos komen

DubbelDun schreef:stef schreef:een perlino kan zowiezo niet uit een vos komen
O nee
ee(+a)+creme x EE/Ee+creme is perlino (als beide ouders het cremegen doorgeven).
En vergeet in het dubbelcreme rijtje ook niet de smokey-creme; smokeyblack x smokeyblack. Die is net als de cremello helemaal creme zonder donkerder/rode punten.
Het verschil tussen een smokeycreme en een cremello kun je alleen achterhalen via een DNA-kleur test of als je beide ouders kent.
Splash schreef:Het maakt verder ook niet uit hoe zijn kleur genoemd wordt. Ik houd het maar bij cremello. Hij heeft geen papieren en fokken gaat helaas niet meer met hem dus testen kan maar hoeft voor mij niet. Wel wil ik proberen om te achterhalen welke kleuren zijn ouders hadden. Hopelijk gaat me dat lukken.
lisa_pluisje schreef:Splash schreef:Het maakt verder ook niet uit hoe zijn kleur genoemd wordt. Ik houd het maar bij cremello. Hij heeft geen papieren en fokken gaat helaas niet meer met hem dus testen kan maar hoeft voor mij niet. Wel wil ik proberen om te achterhalen welke kleuren zijn ouders hadden. Hopelijk gaat me dat lukken.
Wil je dan een cremello hengst gebruiken? dan heb ik er nog wel een voor je staan, die wordt voorlopig niet gecastreerd want het is nogal een banketstaaf rozenwater

yerry schreef:De ouders moeten beide het creame gen hebben gehad anders krijg je noooit een cremello/perlino/smokeyblack.....
Dus je ponnie kan nooit uit een zwart/wit komen.....