Ik ga samen met een vriendin een veulen fokken bij haar merrie. Nu wil ik graag alle afspraken over de kosten en risico's op papier zetten, wat zal ik hier allemaal inzetten? En wat is nu handig, dat we de kosten delen, of dat ik voor het veulen betaal/zij voor de merrie, of dat ik het veulen achteraf betaal? Vind het erg moeilijk.
als jij het veulen bij die merrie wilt fokken lijkt me redelijk dat jij alle extra kosten rondom zowel merrie als veulen betaald, tijdens de dracht en erna.
mmm, kan op verschillende manieren zij draagt kosten vor de dekking en de rest , en jij zegt toe het veulen te kopen voor een x bedrag (vriendin = fokker)
of jij betaald de dekking en eventuele verdere kosten (denk aan scannen, extra voer bij laatste maanden dracht eventuele zwangerschapsproblemen en het veulen komt op jouw naam ter wereld (dus jij bent fokker)
en van alles daar tussenin ....
spreek in ieder geval heel goed af hoe en wat kwa het risico op dat er iets met de merrie gebeurt, de kans dat een merrie overlijd is nu eenmaal aanwezig dit zou je kunnen ondervangen door verzekeren, hierbij kun je ook were verschillende regelingne kiezen, een verzekering die jij en vriendin kwa kosten delen, of zij betaalt, of jij betaald