Dekhengst NWR

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

creabea

Dekhengst NWR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-08 15:56

Hoi,
ik wil mijn NWR merrie graag laten dekken. Het is een Boginov. Wie weet er een leuke hengst. Hengst moet maat fokken, maar ook een ongecomliceerd karakter. In de folders zijn ze allemaal perfect, maar ik wil graag een meer realistisch beeld.

ukje

Re: Dekhengst NWR

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 15:58

kan je niet beter over een speciefieke hengst dingen vragen want elk paardje is natuurlijk anders.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-08 18:02

Aan wat voor maat zit je te denken? Hoe groot is je merrie? Waar denk jij aan bij een ongecompliceerd karakter? Lachen

Zomaar even wat vraagjes. Knipoog Het is moeilijk om met de informatie die je nu geeft wat aan te geven qua hengsten. Heb je een foto van je merrie? Knipoog

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-08 10:33

Mijn merrie is 4 en nu 1.44m, dus een hengst boven in de d maat. Ik dacht aan Now or Never, Bodo, Leuns Velds lord, in ieder geval wel een 'oudere' hengst die zich al bewezen heeft.

Malibu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 17:34

Anjershof Rocky is een oudere hengst die zich al bewezen heeft, geloof dat hij onlangs het 'Elite' predikaat nog in ontvangst mocht nemen...

Ik heb er een merrie van die is vrij ongecompliceerd. Wordt volgende week 5 jaar maar gaat al een paar maanden op wedstrijd met een meisje van 12.
Ze doen er echt van alles mee, dressuur, springen op vakantie etc.

Haar moeder is wat kort en had wat beperkte beweging en zij is toch wat langer en haar bewegingen zijn wel een stuk ruimer dus dat geeft ie wel mooi mee.
Ben toen ook langs geweest om 'm met eigen ogen te zien en dat was erg leuk, Rocky is zelf ook erg ongecompliceerd liep zo zonderer begeleiding zelf de trailer op etc. Erg leuk om te zien.

Bodo vind ik ook een mooie hengst, helaas werd hij pas goedgekeurd het jaar nadat ik mijn merrie had laten dekken Boos! (haar moeder was palomino, dus redelijke kans op palomino veulen). Anders had ik waarschijnlijk ook Bodo gekozen of Veenstra's Promise...

Dnies90

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 21:06

bodo dekt niet dit jaar.

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-08 23:01

Bodo heeft inderdaad dit jaar geen dekdienst, wel jammer, wij hadden graag even aangezien wat hij qua veulens bracht en evt. de hengst erbij.

Rocky is een gave hengst. Ja Zoals hierboven wordt gezegd erg ongecompliceerd, een brave hengst, fok je echt kinderpony's mee. Ben laatst bij Ben Harms geweest en hij heeft er momenteel, voor recreatief, een jongetje van 10 op rijden en dat gaat super!

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-08 14:56

Hoi, bedankt voor jullie reacties. Alle info is welkom.
Ik had al vernomen dat Bodo dit jaar niet dekt.
Wat vinden jullie van Orchard D'avranche of Bjirmens Wytse als fokhengst?

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-08 14:59

Zijn beide ook hengsten die zichzelf al hebben bewezen. Ja Volgens mij fokken ze beide niet veel maat, hoewel ik weet dat Orchard d'Avranches zelf wel rond de 1.50 is. Dus de kans is er wel dat er wat maat in komt. Ja Misschien moet je eens mailen met Jakob Kolstein, www.jkstables.nl .

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-08 23:14

Now or Never vind ik voor zijn leeftijd ook zeker al een bewezen hengst. Maar tot nu toe niet veel maat bij hem weg zien komen... Tussen de 1.43m en 1.47m ofzo...

Anjershof Rocky is idd een leuke hengst, maar moet bij je merrie passen.
Orchard d'Avranches staat er wel bekend om dat er wel eens lastpakken van komen, maar goed dat zegt niks. Maar aangezien jij er al nadrukkelijk naar vraagt.

Bjirmens Wytse zijn natuurlijk erg goede nakomelingen van gekomen! Maar ken van hem weinig directe nakomelingen, behalve natuurlijk zijn goedgekeurde zonen, lopen ook veel kleinkinderen van rond natuurlijk...

Nog even @ Malibu; ookal was de moeder van jouw merrie palomino, zal ze met Bodo nog geen palominoveulen krijgen. Aangezien Bodo ook gewoon vos is. Voor palomino (of een ander kleurtje met de verdunningsfactor) moet minimaal een van de ouders ook dat gén hebben en dus ook tonen.

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-03-08 11:43

Ik heb wat fijne nakomelingen van Leun's Veld Lord gezien. Wat vinden jullie van deze hengst?

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 14:15

creabea schreef:
Ik heb wat fijne nakomelingen van Leun's Veld Lord gezien. Wat vinden jullie van deze hengst?

Ik heb ook een nakomeling van Leunsveld Lord.. Vind het zelf een erg mooie hengst wat ook goed bewegende nakomelingen geeft..
Die van mij heeft wel een moeilijk karakter moet ik zeggen, erg eenkennig en bij mij is ze ook poeslief, maar een ander moet niet aan dr komen want dan kan ze er dominant worden, weet niet of anderen nakomelingen dat ook hebben hoor.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-08 16:15

Leun's Veld Lord zie je erg goede sportpony's van, op het kampioenschap voor jonge dressuurpony's zag je vorig jaar ook best veel Lord's in de finale. De dekhengst Hagelkruis Valentijn is onder andere een nakomeling van hem.
Als ik me niet vergis Den Ostrik's Daylan die dit jaar op de hippiade de Z1 won ook.

ILC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:16

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 14:17

Ze heeft naar mijn weten al een keus gemaakt. Knipoog

creabea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 17:39

Ja inderdaad, mijn merrie is inmiddels drachtig van Heidehof's Don Diëgo!

ILC

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 20:56

Ooh oke! Mij benieuwen, maar het wordt vast een mooi veulen! Lachen

Krlnx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-09 18:55

creabea schreef:

Myn pony is ook een nakomeling van Leun's veld lord. Nu net 5 jaar en ze word zondag voor het eerst door mij op wedstrijd uitgebracht!
Een goud eerlijk karakter, niet schrikachtig en iedereen zou haar kunnen berijden.

dion1anouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-09 10:28

creabea schreef:
Hoi, bedankt voor jullie reacties. Alle info is welkom.
Ik had al vernomen dat Bodo dit jaar niet dekt.
Wat vinden jullie van Orchard D'avranche of Bjirmens Wytse als fokhengst?

Weet niet of Bjirmens Wytse nog ga dekken als ik de nieuwe eigenaar zo gehoord heb. Meisje rijd met hem super in de sport en dat wilde hij zo houden.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-09 22:18

Dit topic dateert van juni 2008, ik denk dat TS inmiddels een antwoord op haar vraag gevonden zal hebben.
Daarom hier een slotje.