[H][Zangersheide]Hengst voor Indorado X Chellano Z merrie

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

feincera

[H][Zangersheide]Hengst voor Indorado X Chellano Z merrie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-03-08 12:49

Quazzle

Re: [H][Zangersheide]Hengst voor Indorado X Chellano Z merrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 10:33

Calido vererft vermogen, maar weinig lengste en grootte. Ik denk dat je moet verder zoeken naar een zoon of kleinzoon van Capitol. Die lijn staat bekend voor vermogen en kracht. Calvaro Z heeft maar jonge veulentjes. Zijn nog niet erg uitgegroeid. misschien moet je eens richting Corland gaan kijken. Clinton I zou idd ook geen gekke optie zijn! cancara's paroductie ken ik niet zo goed

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 00:18

Cancara krijgt dit jaar volgens mij de eerste veulens. Ik kan me zo niet herinneren dat ik die vorig jaar heb gezien... Koe

Waarom ga je Cumano niet proberen als ze die gaan inzetten? Dat lijkt me wel very interesting Pling
Of zou die te duur worden?
Je moet denk ik er wel mee oppassen dat het Corrado bloed niet mee omhoog komt en je dus een kasteel gaat fokken...

Zoals ik ergens anders ook al zei iedereen is lyrisch over Clinton en die foto's in het tijdschrift van Jac Remijnse zagen er goed uit!

feincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 10:56

Cumano fokt niet altijd groot, integendeel... Ik heb er al een paar gezien, en die waren eerder klein.
Is hij dan opnieuw goed vruchtbaar trouwens?

Clinton blijft favoriet! Misschien gaan we binnenkort wel eens naar hem kijken.

monique1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:01

Met Cumano wordt gedekt dit jaar i.v.m. de peesblessure.... jammer genoeg, stond bij mij ook bovenaan de lijst.

monique1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:03

by the way.
vind je merrie heel goed springen. Ziet er super uit.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 12:13

Je keuze is al gemaakt Tong uitsteken

Laat me weten wat je van Clinton vindt!

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 16:41

feincera schreef:
Cumano fokt niet altijd groot, integendeel... Ik heb er al een paar gezien, en die waren eerder klein.
Is hij dan opnieuw goed vruchtbaar trouwens?

Clinton blijft favoriet! Misschien gaan we binnenkort wel eens naar hem kijken.

doe maar clinton!
cumano's sperma = water

Tom7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:41

Ik ben geen voorstander van dichte inteelt op corrado. Met inteelt probeer de positieve punten te versterken en naar voor te halen, maar vergeet niet dat dit ook metde negatieve punten kan gebeuren. en die zou ik van corrado toch niet graag versterkt zien worden. Denk bijv. aan (soms) het karakter en rittigkeit, beenwerk en rug, de (overdreven) maat.

Ik ben een fan van corrado en wil deze hengst niet afbreken, maar ik wou dit toch even melden/

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:52

Lieverd we hebben het over de Carolus I zoon Clinton Tong uitsteken

Tom7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 20:58

ooooh, Slapen

Van die Clinton ben ik niet zo kapot hoor.
Vind ik zeker niet passen bij een kleine merrie, geeft voorlopig nog niet echt veel in de sport. Wel is er een goede jonge hengst van gekeurd bij Z, een aan gekocht door Z op de laatste keuring in Holstein.
Maar toch... het is niet een van men favorieten.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 21:09

Hahahaha die smiley is wel in in Belgenland Tong uitsteken

Wat zou jij dan gebruiken? Inplaats van wat niet? Haha!

Tom7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:30

Dat si voor deze merrie niet makkelijk denk ik. Wil je holsteiner georienteerd blijven en toch maat toevoegen, dan moet je normaal bij de Capitol -lijn zijn ( en daar heb je keuze zat vb Cardento, Cumano, Berlin, ...). Maar hier zit de grote maar... er zit al redelijk wat vandat bloed in deze merrie. En zoals eerder aangehaald ben ik geen voorstander om veel inteelt te plegen op de capitol-lijn!
De andere Holsteiner lijnen hebben toch een minder vergrotend effect.

Misschien kan Landos of Lordanos wel passen. Geven alletwee kwaliteistvolle rittige en moderne paarden en kunnen volgens mij wel wat maat bijbrengen. Casal is ook een hengst met veel toekomst maar ik denk niet dat ie echt veel maat zal bijbrengen. Hij lijkt me beter voor merrie met redelijk wat maat.

Chin chin kan ook leuk passen denk ik, wel duur. Hij vergroot meestal, maar soms strooit ie wel wat in zen productie met af en toe een kleintje derbij. Dus toch iets risico hiermee. Ook zal hij niet echt veredelen, hij past volgens mij best op een moderne, bloedgemaakte merrie.

Voor de rest lijken me weinig KWPN ers in aanmerking te komen. IK vind ze de laatste jaren te beknopt en niet passend op kleinere bloedmerries.

Van Belgsich Franse kant kan je dan denken aan Nabab de reve , Dimant de Semilly en Darco bloed, op voorwaarde dat je merrie genoeg bloed heeft en modern genoeg is.

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:33

Quazzle schreef:
Calido vererft vermogen, maar weinig lengste en grootte. Ik denk dat je moet verder zoeken naar een zoon of kleinzoon van Capitol. Die lijn staat bekend voor vermogen en kracht. Calvaro Z heeft maar jonge veulentjes. Zijn nog niet erg uitgegroeid. misschien moet je eens richting Corland gaan kijken. Clinton I zou idd ook geen gekke optie zijn! cancara's paroductie ken ik niet zo goed

pff soms praat je toch ook maar wat ...er lopen al internationale springpaarden rond van Calvaro

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 12:35

monique1973 schreef:
Met Cumano wordt gedekt dit jaar i.v.m. de peesblessure.... jammer genoeg, stond bij mij ook bovenaan de lijst.

je bedoeld dat er niet gedekt wordt wss Knipoog ...wel met diepvries trouwens

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 16:04

besita schreef:
Quazzle schreef:

pff soms praat je toch ook maar wat ...er lopen al internationale springpaarden rond van Calvaro

zijn er zo veel dan?

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-08 22:16

ja toch wel ...

Quazzle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-08 14:16

OK dan, dan ken ik ze niet...
hoe fokt hij dan?
off-topic: leuk dat er een Calatoveulentje op komst is bij jou. Heb zelf ook een Calato!

feincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-08 22:03

Ik heb net even bijgelezen... En wat me opvalt is dat iedereen het heeft over het aantal nakomelingen van een hengst die internationaal lopen. Nu is dat toch niet mijn hoofddoel, een paard fokken dat internationaal loopt. Het is fijn als je zo'n paard kan fokken, maar die kans is toch wel klein he. Ik wil een goed paard fokken, dat wel, en als de merrie haar kwaliteit doorgeeft, moet dat lukken. Maar ik moet vooral meer maat en vermogen zien toe te voegen. Ik weet ook wel dat ik niet direct een veulen van 1.75m met haar zal fokken. Nu, ik heb tijd, er mogen gerust meerdere generaties overgaan, maakt mij niet uit. Fokken is voor mij een hobby, m'n veulens zien opgroeien, en ze zelf opleiden tot fijne sportpaarden, daar heb ik plezier aan. En komt er es een crack uit verder, zoveel te beter, da's dan een bewijs dat we goed bezig zijn.
Vandaar ook dat hengsten zoals Chin Chin of Berlin ofzo niet echt aan de orde zijn. Dekgeld ligt me iets te hoog.
Clinton I blijft favoriet. Vooral de ijzersterke moederlijn waaruit hij komt vind ik top. En de hengst zelf spreekt me enorm aan.

Gratitude

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 12:54

Wat dacht je van Asca Z? De 5 jarige schimmelhengst van Askari uit een Carthago Z moeder. Een hengst die veel vermogen heeft en super te rijden is. Een topper voor de toekomst.

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:14

Als ik het goed heb hebben we het over clinton I dus niet de belgische Clinton toch?
De nafok van clinton I is slechter als die van ClintonII (carolusI)!
ClintonII Is toch een geweldige hengst, iedere ameteur van een of ander ver weg is stan land rijdt met die bok het 1.50/1.60 in en dat betuigt toch van wereld klasse.
Overgins die stam is echt geweldig uit die calypso moeder komen 4 int.springende paarden Haha!easy,ClintonI,ClintonII en Hirtin en dat betuigd dat deze stam wereld klasse is.
Voor mij is deze stam de Creme de la creme van het holstein.Dus is het echt geen schande om met die bok te dekken....wel ClintonII

Met vriendelijke groet,
Montender78

Nog 2dgn. komt mijn Montender veulen!

besita

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:19

ben het niet met je eens ..Clinton I is een stuk ouder en die heeft in zijn tijd echt goed gelopen , was een super bokje ..niet het allerlaatste aan vermogen tonend maar een wil om er overheen te geraken echt wereld klasse toen ...en die ruiter was ook niet de grootste crack ...clinton II moet het nog allemaal bewijzen begint nu pas op niveau te lopen maar is nog niet waar I begon
de stam is super ...wou dat ik nog een Polydot merrie had om ermee te dekken , die combi werkte zo goed in die stam

montender78

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-08 15:29

In elk geval snap ik je keuze Feincera!Mjn complimenten!
Deze stam betuigt van kwaliteit en sport....dat is waar je als sportfokker/ruiter ook naar zoekt.

Groeten een tevreden Fokker,

Montender78 Haha!

sportfokker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-08 12:09

Clinton I was al eens 4e in de Grote Prijs van Aken. Dan heeft hij genoeg vermogen, nietwaar. Clinton II is meer een thuiskomer, I is het inteligentere soort, met meer bloed. En hij staat nu 4e op de nieuwste duitse indexen. Hij scoort ook erg hoog in merrietesten. Van Clinton II zijn dit jaar pas de eerste veulens bij Schockemöhle geboren. Daar weet je dus foktechnisch gezien veel minder van.

feincera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-08 11:12

Clinton I it will be... Go jij! Go jij!
We gaan wel pas binnen een maandje ofzo beginnen dekken. Ik hou niet zo van die vroege veulens. Ik wacht liever op beter weer.