Ik heb een zevenjarige ruin van Odermus R. Nu doet hij het heel goed op concour en is hij over het algemeen best braaf.
Echter wanneer ik op concour ben krijg ik vaak opmerkingen dat nakomelingen van Odermus R erg moeilijk zijn en niet betrouwbaar. Wel zouden ze erg goed presteren in de sport bij Professionele ruiters. Ik vraag me nu af wat jullie ervaringen zijn?
petraaken
Utopie geef de mensen eens tijd om te reageren. De meesten van ons zitten gewoon op hun werk en hebben geen mogelijk om te internetten of ze zitten nu in Zwolle het springen te bekijken.
Ik rij een bijna 5 jarige Odermus uit een Glendale moeder.(avatar is de Odermus. Foto's staan wel ergens in mn profiel) Echt een fantastisch paard! Als hengst werd ie te lastig, dus hebben we hem vorig jaar laten castreren. Ik rij hem in de B dressuur, en we hebben al vele prijzen gewonnen. Als kringkampioen hebben we ons geplaatst voor de aankomende regiokampioenschappen dressuur. Er wordt inderdaad vaak gezegd dat de nakomelingen lastig zijn. Ik ken er meerdere, en zie eigenlijk alleen maar hele fijne paarden. Die al dan niet onder professionals lopen.
ik heb een bijna vier jarige merrie van odermus r is super slim en kan lekker druk zijn op de poetsplaats met rijden is het een feestje! ik wil er de hele dag wel op maar ja dat gaat nou eenmaal niet!!! 1e dressuur wedstrijden zijn allebei met winst afgesloten ( 5 wp in 2 wedstrijden ) en de eerste keer oefen springen was ook niet slecht!
Mooi beest zeg Mylo! Zie er wel wat in terug in die van mij. Zijn fijne paarden met een goed karakter. Snap al die heisa niet over de nakomelingen. Veel succes en plezier nog met de jouwe!
Wij hadden een nu een vier- jarige, maar hebben deze afgelopen november verkocht op een veiling in Frankrijk. Hij was niet heel makkelijkmet zadelmak maken, Had veel stress, ondanks dat we het heel rustig deden. Later werd dit stukken beter en was het een fijn paard om te rijden, heel makkelijk. Hebben hem door de verkoop niet veel laten springen dus daar kan ik niets over zeggen.
cresendo
Geplaatst: 10-10-11 15:33
Ik heb ook een Odermus die 4 jaar is, een geweldig lief paard maar inderdaad niet de makelijkste. Ik rijd ook een aantal sydney's maar vergeleken daar mee is hij wel redelijk braaf . Hij doet het heel goed in de sport en is wel betrouwbaar