Gezocht: Catwalk van de Helle

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

maaike85

Gezocht: Catwalk van de Helle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 13:52

Ik denk erover na om mijn merrie dit jaar te laten dekken. Een van de hengsten die ik in gedachten had is Catwalk van de Helle. Volgens de site van het BWP zou hij bij T&L staan (www.tilleman.be). Maar daar zie ik hem niet staan bij de hengsten. Heeft iemand er een idee van waar hij staat, en eventueel hoeveel het dekgeld bedraagt?

maaike85

Re: Gezocht: Catwalk van de Helle

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-08 19:59

Via pb kreeg ik iets meer uitleg. Ik zet het belangrijkste even hier neer, mocht iemand anders erin geïnteresseerd zijn...

Catwalk heeft 2 jaar ter dekking gestaan bij T & L.
de hengst was in mede eigendom van P. Mais.
Daar de hengst veterinair niet in orde is, is hij terug naar Van de Helle. Hij werd ook niet meer ter keuring aangeboden dit jaar, dus zal hij voor 2008 geen dekboek meer hebben.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-08 11:42

de hengst blijkt toch nog te zijn aangeboden in Moorsele, dus zal hij toch nog ter dekking staan bij Van de Helle.

maaike85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-08 00:07

Ja, heb ik ook net ontdekt. Ik had een mail gestuurd naar T & L, en dit was hun antwoord:

Beste,

Catwalk werd verkocht en zal waarschijnlijk verder gaan in het buitenland,hij is nog steeds goedgekeurd voor de dekdienst,meer info kan u verkrijgen via stoeterij van de helle,

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-08 19:22

Mijn merrie is vorig jaar gedekt van Catwalk en verwacht deze maand haar veulen. Ben blij dat ik dit topic vind want ik wist nie waar ze met catwalk waren gebleven. Ben benieuwd wat voor veulen eruit zal komen.
Wij hebben deze hengst gekozen omdat hij een nogal kort lichaam heeft en mijn merrie is nogal lang.
Zijn veulens die ik heb gezien op de hengstenshow vielen goed in de smaak en hadden leuke bewegingen. Voor het dekseizoen van 2007 hebben wij hem 600 euro betaald.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-02-08 10:20

met jonge hengsten is het dikwijls zo. Je dekt er mee en enkele jaren laten verdwijnen ze van het toneel en je zit met een paard dat afstamt van een vader die niemand nog kent.....
het is dus beter om met oudere bewezen fokhengsten te fokken.........

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 15:17

Haal eventjes dit topic naar boven omdat ik een merrietje heb van deze hengst. Dit is naar mijn weten het enige topic over deze hengst.

Merrietje heet Calista en is nu 5 jaar. Heel veel temperament en soms wat pittig karakter in de omgang. Ondanks dat ze in de omgang wat opdringerig is merk je daar onder het zadel niets van.
RX goedgekeurd zonder bemerkingen. Langst moederskant wel veel volbloed.
Ze is wel niet zo groot 1m60 ongeveer.
Zal proberen komende de dagen fototje bij te zetten. We trainen momenteel vooral dressuur omdat ze dit veel leuker vind dan springen. Ze heeft een jaar stil gestaan en als ze wat meer spieren heeft gaan we terug het springen inlassen.
Zijn er ondertussen nog meer Catwalks ?

Voor degenen die nieuwsgierig zijn naar Catwalk: Hij heet nu Catwalk 19 en loopt in Canada met Tatiana Dzavik

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-12 19:34

Hoi, ik heb ook een Catwalkje van 2008 met de naam Intender van't zand.
Hij is een echte knuffelkont en heeft ook wel een eigen karakter, als hij iets beu is dan laat hij dat ook wel merken.
Die van mij kan nogal hard en veel sjotten bij het bokken in vrijheid. Als hij zowat de kriebel in hem heeft kan hij naar alles sjotten zoals zijn staart of een strootje. Je moet dan opletten of hij zou jou raken. Daarnet toen hij in de stal moest stond er een kruiwagen naast zijn stal, en voordat hij naar binnen gaat moet hij van mij altijd eerst even wachten en op de 5 sec. dat hij daar stond haalde hij met 1 been uit naar die kruiwagen. Zo gewoon omdat die daar niet mocht staan volgens hem.
Hij is zadelmak en dat ging echt zonder problemen en zonder gebok of stoute dingen, echt voorbeeldig. Hij heeft soepele bewegingen en kan een sprongetje springen maar niet om te zeggen 'waaw', ik zie hem geen parcours van 1.20m springen.

Hij heeft in het begin van dit jaar een parcourtje gesprongen en deed dat echt super, hij had 1 balkje maar hij had nergens schrik van en was goed te sturen.
Nu staat hij stil sinds januari denk ik en heeft niks meer gedaan. Ikzelf heb een beetje schrik om met hem te rijden om eerlijk te zijn. Ik heb 10 jaar met zijn moeder gereden en die is doodbraaf en heeft nooit gebokt, dus heb ik een beetje schrik om met een heviger beest te rijden, ik heb trouwens de laatste 2 jaar niet meer echt gereden alleen wat gaan wandelen ;). Terwijl hij onder het zadel nooit een bok gegeven heeft, ook niet bij de persoon die hem zadelmak heeft gemaakt.

In mijn profiel staan wat foto's van hem en zijn moeder, filmpjes heb ik ook maar dan moet ik even zoeken.

Groetjes Emilieke

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 11:58

Waw, ze hebben dus zowaar hetzelfde karakter.
Mijn merrie is ook een met losse beentjes. Dit heeft ze wel zo goed als afgeleerd, maar mijn honden hebben het al goed begrepen dat ze niet te veel in haar buurt moeten gaan :=
Nu ze 24/7 op de weide staat is ze veel handelbaarder. Voetjes geven vanachter was in het begin een ramp, heb toen 2x een stamp in ontvangst mogen nemen.
Heb echt een sterke band met dit merrietje. Ze komt op de weide altijd als eerste aangelopen en is gek op aandacht. Wel moet ik er regelmatig streng mee zijn. Het is al voorgevallen dat ze achter mijn hond aan zit te rennen en ik achter haar :+ ,maar als ik op de weide bezig ben dan is ze zo lief en komt ze steeds in de buurt vragen om aandacht. Ze loopt nooit weg als ik het zadel boven haal en ik kan er alleen mee op straat. Net als jou heeft ze tijdens het zadelmak maken geen kick gegeven.
Het is wel een speciaal karaktertje hoor, maar eens je het vertrouwen en respect hebt gewonnen is het een super dier. Verder heeft ze net als die van jou ook wel vaak haar wilde spurt en bokstreken. Dan spurt ze heel de weide af als een wild beest :D
Ik kende een meisje met een catwalk en die haar paard was braver, maar had ook wel losse beentjes. Dus denk dat dit wel door catwalk doorgegeven wordt.
Oja ik ben van haar (heb haar nu 2 jaar) nog nooit afgevallen. Niet omdat ik een cowboy ben , maar omdat ze nog nooit heeft gebokt of opzij is gesprongen. De eerste 10 min dat ik er op zit is ze altijd wat hevig, maar that's it.

emilieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 13:34

Echt raar dat ze zo hetzelfde zijn zeg. Geeft me wel wat goede moed om echt aan de slag te gaan met hem en terug te rijden.
Onze hond heeft ook al een stamp gehad van hem, we waren er niet bij maar die is ineens super bang van hem. Toen ze nog overeen kwamen (hond en paard) heb ik ze samen betrapt in de paddock. Hond lag op zijn rug met de poten omhoog en ogen dicht, paard was met zijn lip over zijn buik aan het kroelen. We denken dat ze dit nog meerdere keren hebben gedaan en dat het eens fout is gelopen en dat Intender een beetje te ruw was.

In de zomer staat hij 24/7 op de weide een beetje verder van ons huis, je kan van thuis de weide niet zien en andersom. Als we dan naar de weide gaan en hij ziet ons, dan worden we uitgebreid begroet met veel gehinnik en dan komt hij naar vanvoor gelopen (soms in volle galop). Hij is echt heel blij als hij ons ziet en dat is altijd en overal (weide, als hij je uit het huis ziet komen, in de paddock). Als je iets doet op de weide komt hij ook altijd kijken wat je doet en hij gaat niet meer weg

Het is net zoals die van jou een super lief beest, maar hij kan soms echt gemeen sjotten als hij in de weide loopt. Hij zal nooit gericht naar mensen sjotten en bij de hoefsmid heeft hij vanaf de eerste keer nooit moeilijk gedaan bij het geven van zijn poten.
Mijn moeder wil graag dat ik hem verkoop, maar dat krijg ik niet over mijn hart (ik heb hem mee op de wereld gezet 4 jaar geleden ;) )

Ik heb wat jaren geleden Catwalk gezien op een wedstrijd van jonge paarden in vrasene en tijdens de opendeur bij Luc Tilleman en die was echt braaf en kalm, geen bokkesprongen of uitslaan.

Doe je wedstrijden met haar?

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-12 14:21

Ze is 5 en heeft een jaar stil gestaan waardoor we nu nog maar pas het echte werk beginnen. Het is wel de bedoeling dat ik wedstrijd ga rijden met haar. Springen of dressuur dat zien we nog. Momenteel doet ze zo hard haar best in dressuur dat ik het wel wil proberen. Ze is echt helemaal happy als ze een nieuwe oefening leert en een schouderklopje krijgt, heel leuk om met haar te werken. Mijn dressuur-instructrice ziet haar ook graag aan het werk en ziet wekelijks vorderingen.
Als ze wilt sjotten krijgt ze wel een opdonder van mij en daardoor durft ze dat nu naar mij niet meer. Zelfde met voetjes, bij mij doet ze dat niet meer, maar bij een ander durft ze dat nog wel. Eigenlijk heeft ze gewoon een strenge leider nodig. Af en toe een emmer naar haar kont gooien als ze het weer krijgt :Y) en ze soms wegjagen als ze te druk is en daarna heb ik er een wereldpaardje aan, ze moet gewoon haar plaats kennen. Heb er al beginnelingen op gezet en dan is ze ook heel braaf. Ze weet wel dat een beginnende ruiter niet veel te zeggen heeft en kiest dan gewoon een leukere richting uit, maar blijft heel rustig in stap :P

Zeker mee aan de slag gaan, als ze hetzelfde karakter hebben dan ga je er echt een heel vrolijk werkwillig paardje aan hebben. Wees gewoon streng als het nodig is en je zult er al veel anders tegenaan gaan kijken, zeker doen :j

betadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-12 15:53