Stamboek I&R ??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

upanddown

Stamboek I&R ??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:19

In het paspoort van een van onze paarden staat meerdere malen 'I&R'.
* Bij het levensnummer staat bijv een getallenreeks met daartussen IR.
* Bij Stamboek/Ras/Stud Book etc. staat I&R

Maar bij naam van de bevoegde instantie staat dan weer KWPN.
Iemand een idee wat dit betekent?

Anoniem

Re: Stamboek I&R ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 16:22

identificatie, registratie?

upanddown

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-08 16:23

Is dat zo? Bloos

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:12

ja, I&R betekent identificatie en registratie

L_ola

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:12

Waarom staat dit dan bij ras? Lachen

Brandweer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 14:16

Het is toch een KWPN-er? En die wordt toch genoemd als bevoegde instantie. Het zal wel zo europees afgesproken zijn

loveswinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 18:45

sorry dat ik dit topic omhoog haal.

maar wat bedoelen ze dan met identificatie en registratie? want bij mijn paard staat bij ras ook I&R. ik weet niet welk ras hij echt is. kan ik dat dan achterhalen? of is hij gewoon nooit geregistreerd ofzo?

flyfly

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 19:04

Het is volgens mij gewoon de benaming voor het registreren van dieren. Vroeger hadden we koeien en die werden ook geregistreerd dmv die oorflappen . Dat heette ook identificatie en registratie.
Het heeft dus niks te maken met een bepaald ras.

Amber2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 18:11

Als er i&r staat dan is het paard geen kwpner. Dit is geen stamboek, de ouders staan ook altijd op onbekend. Paarden die bij i&r staan ingeschreven zijn onbekende dieren, wat wil zeggen dat de ouders niet bekend zijn. Vrijwel alle stamboeken kunnen bij zo'n dier een paspoort afgeven, maar dan alleen onder de vermelding i&r. Het kan ook zijn dat je een bijv. fries bij het kwpn aangeeft, dan krijg je ook een i&r paspoort en ouder op onbekend. Ook dieren uit het buitenland kunnen zo een paspoort krijgen.

jlndaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-11 00:13

Amber2005 schreef:
Als er i&r staat dan is het paard geen kwpner. Dit is geen stamboek, de ouders staan ook altijd op onbekend. Paarden die bij i&r staan ingeschreven zijn onbekende dieren, wat wil zeggen dat de ouders niet bekend zijn. Vrijwel alle stamboeken kunnen bij zo'n dier een paspoort afgeven, maar dan alleen onder de vermelding i&r. Het kan ook zijn dat je een bijv. fries bij het kwpn aangeeft, dan krijg je ook een i&r paspoort en ouder op onbekend. Ook dieren uit het buitenland kunnen zo een paspoort krijgen.

hmm oke, bij mijn paard staat ook I&R en in zn paspoort staat kwpn'r dan weet je eigelijk niet zeker of het wel een kwpn'r is?

sannekusxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-15 15:13

Hoe zit dat dan als je een mini shetlander hebt en er staat dan op paspoort dus ook i&r en instantie kwpn?. De ouders zijn beide onbekend is dat vanwege dat?

En als er in paspoort staat dat geboortedatum 01-01-2001 staat betekend dat dan dat ze de datum niet weten? Dat hoorde ik ergens een keer hihi

walinalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-16 14:21

hier hetzelfde gevalletje pony komt van nederland en dus staat er op haar paspoort ook I&R
en de geboortedatum hetzelfde
als ze het paard 'ondekken' en ze weten niet precies op welke datum dat het paard geboren is laten ze een dierenarts naar het paard kijken. die kijkt naar het gebit om de leeftijd te schatten als die bijvoorbeeld zegt: "dit paard is 10 jaar." en we zijn nu 2016 dan laten ze het paard 'geboren worden' op de eerste dag van het jaar met name 1 januari.
dus dan zou paard X geboren zijn op 1 januari 2006.
hopelijk heb je hiermee een duidelijk antwoord