Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
chantal1 schreef:Ik heb nog nooit een rotbok gehad en ik heb nog nooit een paard gehad dat niet voor me wou werken, waar hebben we het eigenlijk over?
Volgens mij ligt veel aan de ruiter, maar dat wordt weer eens niet gezien.
Als ik eerlijk ben vind ik dit een stinkmodderonderwerp, waarom? Omdat de meeste paarden verpest worden door mensen en maar enkele paarden van zichzelf verknipt zijn.
Rotbokken zijn over het algemeen zo door rotmensen, misschien is dat eens iets om een discussie over te hebben.
Dit is net weer zo iets als van: "die hengst geeft van die rotkarakters aan zijn nakomelingen mee"
Weet nog wel iemand dat dat de paarden zijn waar je het verste mee komt!
greetje schreef:Doet me ineens aan de oude Willem Geersen Sr. denken die zei; paarden worden niet slecht geboren maar door de mensen slecht gemaakt. Misschien een beetje te cru gezegd, maar kan me er wel in vinden.Soms zie ik het wel eens, ruitertje vraagt nog iets teveel van het paard,paard geeft aan het nog niet te kunnen (oortjes in de nek en zuur) en krijgt direct het stempel er op van Rot Bok. Niet fair natuurlijk.
chantal1 schreef:Gribaldifan, ik snap je wel hoor maar ik geloof dat jij het nog niet helemaal snapt!
Dat een paard een rotbok word hoeft niet alleen te komen door dat men er op zit, of wel?
Er lijkt me ook nog een aspect als verzorging? Of niet?
chantal1 schreef:Alleen dat woord al, rotbokken...
greetje schreef:En dat ligt allemaal aan die paarden zelf Grib of hebben die in hun jeugd een stukje opvoeding gemist?
chantal1 schreef:Gribaldifan, ik snap je wel hoor maar ik geloof dat jij het nog niet helemaal snapt!
Dat een paard een rotbok word hoeft niet alleen te komen door dat men er op zit, of wel?
Daar wil jij van uit gaan, niet wij.
Ik heb nog geen een gestoord veulen uit een merrie zien komen en ik heb er toch het een en ander geboren zien worden.
Fries"]
[quote="chantal1 schreef:Gribaldifan, ik snap je wel hoor maar ik geloof dat jij het nog niet helemaal snapt!
Daar wil jij van uit gaan, niet wij.
Ik heb nog geen een gestoord veulen uit een merrie zien komen en ik heb er toch het een en ander geboren zien worden.
Troef schreef:Citaat:Ik ben niet de oudste hier op bokt! Maar ik kan je verzekeren dat er paarden zijn die een uitstekende opvoeding hebben gehad maar toch lastig zijn
Dat heb je ook met mensen.
En nu is de kunst om zo'n mens bij een paard te plaatsen.
Heb je paarden s'nachts al horen praten over dat mens?
Cassidy schreef:Maar Zannekin, er is toch ook een merrie die iets doorgeeft? En de zonen die je opnoemt, waren dat allemaal kandidaten voor de dekhengstpositie? Dan zal men wel het beste eruit halen, denk je niet?
Zannekin"]
[quote="Troef schreef:Citaat:Ik ben niet de oudste hier op bokt! Maar ik kan je verzekeren dat er paarden zijn die een uitstekende opvoeding hebben gehad maar toch lastig zijn
Dat heb je ook met mensen.
En nu is de kunst om zo'n mens bij een paard te plaatsen.
Heb je paarden s'nachts al horen praten over dat mens?
Zannekin"]
[quote="Cassidy schreef:Maar Zannekin, er is toch ook een merrie die iets doorgeeft? En de zonen die je opnoemt, waren dat allemaal kandidaten voor de dekhengstpositie? Dan zal men wel het beste eruit halen, denk je niet?