Zambuka (Scandic x Biotop)

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

TICKELS

Zambuka (Scandic x Biotop)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-08 14:37

Wie oh wie heeft er wat meer info over waar de hengst ter dekking komt/staat?

Foto's zijn welkom! heb het topic najaarsonderzoek niet helemaal uitgeplozen om foto's (nogmaals) te zien...

misterA

Re: Zambuka (Scandic x Biotop)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-08 18:46

Zambuka wordt getraind door/bij Johan Hamminga.
Je kent hem binnenkort niet meer terug. Knipoog

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 17:43

@ Mister A: ik ben echt reuze benieuwd! Wordt hij ook voorgesteld op de dressuuravond van het KWPN?

Zambuka komt uit dezelfde stam als mijn merrie: Zambuka komt uit een halfzus van mijn merrie.
Wat ik je zo kan vertellen over paarden uit deze lijn is dat het allemaal paarden zijn met een fijn karakter en waar de beweging verankerd ligt in de lijn; deze hengst gaat zeker de beweging verbeteren van de merrie!
Wat betreft het windzuigen; volgens mij is hij de enige uit deze lijn welke windzuigt en dit heeft hij lang niet altijd gedaan...
Voor foto's kun je kijken op persbureau melissen: http://www.melissen.nl. Zij hebben veel foto's gemaakt van tijdens de keuring (is wel even zoeken denk ik).
De site van de fokker: http://www.vanesch-sporthorses.com. Ik denk dat Sjefri zeker bereid is om jou informatie te geven over Zambuka!
Als je kijkt op www.paardenfokken.nl en daar zoekt naar Zambuka krijg je een mooi overzicht van broers, zussen enzo. Sjefri heeft al 2 veulens uit deze merrie goed verkocht op veulenveilingen.
Toen ik Vilia kocht heb ik nog meer info meegekregen van Sjefri over de geschiedenis van de stam; deze zal ik vanavond als ik thuis ben wel even doorsturen.
Nog een foto van mijn merrie (Stravinsky x Papillion en dragend van Scandic Knipoog)
Afbeelding
Vilia is als 3 jarige ingereden, maar heeft kort daarna een ongeluk gehad waardoor ze ruim 1,5 jaar uit de running is geweest. Mijn zusje heeft haar afgelopen winter in het B gestart (was de overstap van de pony's naar de paarden) en is met overmacht Kringkampioen geworden: gaat in februari naar de Brabantse. Een merrie met echt een super karakter!
Als je vragen hebt hoor ik het wel.

misterA

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 18:55

De gehele Z-jaargang dressuurhengsten komt vrijdagavond naar Den Bosch in een showblokje, met
toelichting. Voor de tijden, kijk op de kwpn-site, nieuws.

Joetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:37

Heule mooie foto.
Mooi paard hoor en die is dus drachtig van Scandic? Da's die vos van de Watermolen toch? Die nu naar het buitenland is?

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 19:40

Volgens mij wel Joetje.
Er rijdt nu een buitenlander op Scandic en die doet het heel erg goed Haha!

TICKELS

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-08 21:21

fiislief schreef:
Volgens mij wel Joetje.
Er rijdt nu een buitenlander op Scandic en die doet het heel erg goed Haha!

Klopt, Patrick Kittel heeft laatst met succes Scandic in de Prix st. Georges gestart, resultaat, 2x 2e!

fiislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:37

Wow!!

Waarom is Annemieke (zo heet ze toch) er mee gestopt dan?

Joetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-08 22:38

dat weet ik niet zal kijken of ik het morgen nog kan vinden

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:07

Wat ik heb begrepen is dat Zambuka ter dekking komt te staan bij de IJzeren Man te Weert en ja wordt getraind door/bij Johan Hamminga.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-08 10:54

Ik heb de starlijst bekeken van aankomende vrijdag en daar wordt hij voorgesteld door Jennifer Sekreve.
Het veulen van 2006 uit de merrie: http://www.veulenveilingmarenkessel.nl/ ... id=3&id=76

en het veulen van 2007 staat op de site van de veulenveiling in borculo: Cilia (Lord Leatherdale).

Nog wat info over de merrielijn:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 00:50

adnil35, ik ben erg benieuwd naar de scandic uit Vilia, grappig de naam Vilia wij hebben datzelfde jaar ons merrieveulen uit Gilia de naam Vanilia gegeven.
Vanilia hebben wij verkocht aan Sjeffri en heeft hij ook nog in zijn bezit.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-08 10:44

Wij zijn zelf ook reuze benieuwd: vooral of het volbloed veel invloed zal hebben op het exterieur. Sjefri had al bedacht welke hengst te gebruiken als we een merrie zouden treffen Knipoog
Vilia en het veulen zijn in ieder geval beiden in top-conditie en dat is voor nu het belangrijkste!
Ik wil met het benamen van het veulen ook het achtervoegsel -vilia gebruiken; vind ik wel zo leuk Haha!

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 02:50

Zo we zijn net terug van de hengstenkeuring. Wij hebben onze keuze gemaakt voor de Rubiquil x El Corona-merrie, het wordt Zambuka.

Takt, regelmaat een super mentaliteit en veel vermogen.

We hebben vandaag heel wat hengsten langs zien komen maar geen 4-jarige met zoveel kwaliteit en heel prettig is natuurlijk zijn bloedvoering, geen Jazz, Krack C, Ferro etc. erin.

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 11:32

Als je met Zambuka dekt, moet je dan ook rekening houden met de hoogtemaat.
Onze ( Ferro ) merrie is namelijk 1.65 m , en ik zou zeker niet kleiner willen fokken.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 12:09

De paarden die ik persoonlijk ken uit deze lijn zijn allemaal richting de 1.70 cm of er overheen.

adnil35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 14:05

Klopt helemaal ;

pineda1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 16:20

Gisteren heb ik hem ook zien lopen. Hij heeft op mij een zeer positieve indruk gemaakt. Wat een kracht voor een 4-jarige en mooi exterieur. En hij leek super werkwillig, een heel fijn karakter en niet onder de indruk van de omgeving.

Rivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 20:20

Zeer leuke hengst he?!

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:13

Hij maakte op mij ook een positieve indruk ,had al afdruk en draagkracht.Vond het 1 van de meest aansprekende van de nieuwe jaargang.

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 22:57

Dit is voor mij zelfs de beste van zijn jaargang, ik heb ook de hele hoop bekeken die daar rondgestuurd werden en daar misten de meeste zowieso de kracht die Zambuka nu al laat zien.

Neem nou Citango, dat is een 7-jarige hengst die in het terugrijden nogal wat moeite laat zien, nee dat is iets wat ik niet graag zie bij een paard van die leeftijd en zo zijn er nogal wat.

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-08 23:58

niet doen,wat flauw

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:26

Cara----Ik heb het over het paard en speel niet op de man, ik zal voor jouw gemoedsrust nog wat hengsten noemen die mijn inziens niet de kwaliteiten hebben en wel de hengst Zjengis Khan, dit is een paard wat voor mij zuiverder over de benen zou mogen lopen en zal denk ik ook problemen gaan krijgen in de komende jaren.
Universeel vindt ik een hengst die niet echt aan de slag gaat, hopenlijk pakt hij het nog wel op.

Hengsten beoordelen is voor mij iets wat los staat van een ruiter of amazone al blijft dat wel telkens een kunst.

Doe wat aan je manier van denken voor mij is fokkerij wel een wat serieuzere aangelegenheid dan ruitertje pesten.

cara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 00:35

Krackertje,
fijn dat je meteen begrijpt wat ik bedoel,dat zegt wat,niets mis met mijn gemoedsrust hoor,
maar Zambuka is een fijn dier zoals je beschrijft,goed gebouwd en inderdaad imposant voor zo'n jong paard,
altijd al gedacht dat Scandic een best paard was.
Goed gedaan van die Sjeffri

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-08 01:00

Cara---kwestie van iemands manier van denken volgen, ik zal aan Sjeffri doorgeven dat jij het goed gedaan vind van hem, daar zal hij zeer blij mee zijn.

Nu maar hopen dat Zambuka niet te snel ons landje verlaat, er is erg veel interesse vanuit het buitenland voor hem dus wij zullen op zeer korte termijn de merrie laten dekken, ze laat een regelmatige cyclus zien.

Ik heb vandaag al veel mensen gesproken met name vanuit Gelderland en Zuid Holland, ook daarvandaan is er veel interesse voor hem.