Mijn NRPS-merrie is een nakomeling van de hengst Anilin ox. Ik heb wel wat informatie over deze hengst en ben via internet pas zelfs iemand tegengekomen die een 7-jarige zoon van deze hengst heeft. Maar ik zou ook graag bijvoorbeeld een foto van dit paard hebben, zodat ik weet hoe de paps van mijn paardje eruit ziet en of 'ie nog leeft. Hij zou in 1981 geboren moeten zijn in Oostenrijk en ergens in de jaren 90 is 'ie naar België verhuisd. Ik verwacht dus dat hij nu in België of Nederland woont.
Verder zou ik ook graag weten hoe de moeder van mijn pony eruit ziet, wat het overige bloed is naast het arabische deel (gezien haar bouw vermoed ik Welsh, maar weet dat niet zeker) en hoe het met haar veulens gaat, daarom nu even wat "droge" info
:Naam: Monica
Geboren 15 juni 1993 te Maasbommel
Fokker: G. van Eck
Vader: Anilin ox
Vader vader: Aswan ox (vader: Nazeer ox/ moeder Yosreia ox)
Moeder vader: Nemezida ox (vader Arax ox/ Neposeda ox)
Moeder: Rugge's Fleur (NRPS/ NPA)
Vader moeder: Weidezicht's Achmed (vader: Djinn ox/ moeder Wernfrank Eunice)
Moeder moeder: Arabelle H (vader: Djer ox/ moeder Mona)
Ze heeft 2 veulens gehad: van de één weet ik niets, behalve dat het geboortejaar 1996 of 1997 geweest moet zijn en ze moet nog bij G. van Eck gestaan hebben. Het andere veulen is een hengstje, geboren in 1999 in Cothen. Ik heb dit veulen 1 keer gezien toen het tussen een half en 1 jaar oud was toen ik Monica kocht. Het was een donkerbruin veulen met een bles, maar ik moet zeggen dat de 5 minuten die ik toen gezien heb in een donkere stal alleen de indruk heeft achtergelaten "lijkt vreselijk veel op z'n moeder", maar of 'ie nou nog bijzondere kenmerken had... geen idee
. Maar nu zou ik dus graag weten hoe het met deze veulens gaat en van welke hengsten ze zijn.Een enorm verhaal, nu maar even stop dus...
,. Ik hoop dat iemand leuke/ interessante info voor me heeft! Ook halfbroers en -zusjes zijn vanzelfsprekend zeer welkom!
Mandy