michele schreef:Jullie hadden toch al een keer met parcival gedekt? Ik weet zo niet meer met welke merrie hoor.
Ik heb lia toen een paar keer gesproken, omdat mijn paard ook drachtig was van parcival.
Hebben jullie (en alle andere hier) al veel veulens van parcival gezien?
michèle
Helaas hebben zowel Michelle als ik erg veel pech gehad met Parcival (beide een dood veulen) en dat maakt me toch een beetje huiverig voor Parcival.
Maar misschien moeten we het gewoon nog een keer proberen, ik heb erg mooie nakomelingen van hem gezien.
Lisa is idd een volle zus van Nachtvorst, een gronnigerhengst die me echt aanspreekt heb ik nog niet gezien (maar heb er ook niet intensief naar gezocht, dus als iemend een suggestie heeft).
Cabochon is vrij luxe vind ik daarom geen optie voor Lisa (is al vrij fijn gebouwd) maar wel voor Ilindra.
Koss is ook een mooie hengst maar ik mis het "blije" (vage uitdrukking maar weet het niet anders te omschrijven) een beetje bij hem.
De combi met Hero heeft erg goed uitgepakt (behalve de kleur dan
) maar sommige mensen zien het A-register papier niet voor vol aan.
Een ander optie voor Lisa is de gelderse tuigpaardhengst Fortissmo, een mooie krachtige hengst maar hoe verkoopbaar is zo´n veulen?
De meeste mensen kijken (onterecht!!!) vaak een beetje neer op tuigpaard bloed.
Met deze combi´s zitten we dus een beetje met het papier terwijl er zeker goede paarden met maat en beweging uit zullen komen.
De veulens zullen toch verkoopbaar moeten zijn omdat we niet alles kunnen houden.
Ahoy, Bazuin, Galant, Elegant passen naar mijn idee gewoon niet bij de merrie´s.
Volbloed geeft vast wel een leuk F1 product maar waarschijnlijk ook een (door Albert verafschuwd) eindproduct.
We willen gewoon een mooi bruikbaar Gleders paard met maat en beweging die qua bloedvoering ook nog wat betekent voor komende generatie´s (dat is alles
)
Momenteel word het volgens mij:
Ilindra x Cabochon
Lisa x Parcival
Volgens Albert:
Ilindra x Parcival
Lisa x Parcival of Fortissimo
Gelukkig kunnen we nog maanden kibbelen }>
Wat een luxe eigenlijk als dit je enige problemen zijn