Er staat op die bladen die Tiffy ingescand heeft, dat Wisconsin in ´91 gestorven is! Dan is het paard van jouw nichtje dus waarschijnlijk één van de laatse nazaten van hem!
Citaat:
...Wisconsin staat bekend om zijn harde mond en dat heeft die van me nicht ook. Daardoor is hij ook moeilijk te rijden.
Grappig, dat heeft Helania ook! Heeft die van jouw nichtje ook dezelfde kleur al Helania? (zie foto hierboven) Ik weet niet hoe je die kleur noemt, hij is iig donkerder dan een vos en als de zon er op schijnt, krijgt ze een prachtige, metaal-achtige glans!
Ze is ong. 1.58 m en heeft hetzelfde witte achterbeen als d´r vader
!
Op de HP van Mickey, heb ik een heleboel info over Nimmerdor gevonden; o.a. stond daar, dat het zo´n humeurige bijterd is, dat hij dominant is en je iedere keer weer test, waar de grenzen liggen.
Hiervan kan mijn vriendin (en ik ook, ik rijd haar af-en-toe ook
) een lied zingen; Helania is korte tijd manege-paard geweest. Als iemand haar uit de box wilde halen, moest je alle trucjes die je kende, gebruiken om d´r hoofd naar de deur te krijgen. Deed je dit niet, knalde ze je sneller de box uit, dan dat je er in gekomen was
! Ook heeft ze eens bij iemand de halve neus weggebeten
. Diegene kwam voorbij gelopen, wierp een korte blik bij haar naar binnen. Als de bliksem draaide ze zich om en... hap!
Tja en op uitgerekend dít paard, werd mijn -toen nog onervaren- vriendin verliefd! De manege eigenaar, was maar wat blij dat ´ie dit paard (wat hij eigenlijk voor z´n vrouw gekocht had!!) verkopen kon. Omdat ze als "onhandelbaar" te boek stond, kon mijn vriendin haar voor een zacht prijsje kopen. Achteraf zegt ze zelf ook dat het onverantwoordelijk was
! Het eerste halve jaar, was ze ook echt bang voor d´r en toen had ze zoiets van "óf ik ga er voor zorgen dat het goed gaat met ons 2, óf ze moet naar de slacht" (Wie wil er nou zo´n "kwaadaardig" paard hebben
?!!).
Gelukkig -voor Helania- is mijn vriendin ook behoorlijk dominant
en door allerlei clincs die we in de loop der jaren gevolgd hebben, is het ook helemaal goed gekomen
! Intussen kom ik ook goed met haar terecht. Gelukkig maar, want mocht mijn vriendin ooit wat overkomen, gaat Helania naar mij
(Net zoals Dikke en Beer naar haar toe gaan!)