Volwassenen met een welsh

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 21:30

Ik ben erg benieuwd wie van de volwassenen een welsh heeft en wat de reden daarvan is... Haha!

Ik ben zelf 21 jaar en heb een welsh van 1,5 jaar oud. Het wordt waarschijnlijk een E-pony van 1.52 m (ik hoop stiekem zelfs 1.55 m). Voor mij was de reden dat ik de combinatie mooier vindt en het wat handiger is. Ik ben zelf namelijk erg klein, ongeveer 1.55 m. Het paard van mijn moeder is ongeveer 1.65 m en ik vind mijzelf net te klein op hem. Bijkomende voordeel voor mij is dat ik palomino's heel leuk vind en dit bij de paarden niet veel voorkomt Knipoog

Zoals jullie zien is hij nu al niet meer te klein voor mij.. Clown
Afbeelding

Silence

Re: Volwassenen met een welsh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:34

Ik heb geen raszuivere Welsh, maar een Welsh x Arabier.
Voor foto´s kun je in mijn profiel kijken.

En ik ben ook 21, maar hou het lekker op mijn pony Knipoog

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 21:57

Op mijn werk hebben we een welsh B. Heb em dus niet zelf gekocht, maar werk er wel veel mee (ben 23). Ik vind het ontzettend leergierige pony's. Ik heb niet veel ervaring met welsh pony's en ik moest in het begin wennen aan het heethoofdige van deze welsh. Toen ik ermee om wist te gaan, ging alles prima. Ze leert heel snel en wil ook graag leren. Het is een pittige pony en erg voorwaarts maar niet vervelend. Als ze je eenmaal kent en vertrouwt, gaat ze voor je door het vuur!
Ik denk dat volwassenen welsh pony's ook leuk kunnen vinden omdat ze er mee kunnen mennen, vrijheidsdressuur enz. JIj kunt nog op die van jou rijden, maar ook als je een welsh hebt waar je niet op kunt rijden kun je er genoeg lol aan beleven als volwassene!

moniekk

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:04

ik heb een welsh a ponytje genaamt arthur (lekkere kakkersnaam:P heeft mn vriend verzonnen Vork )
Afbeelding

hij functioneerd als vriendje voor mijn haflinger jupiter. ik heb gekozen voor een welshje omdat ik iets niet al te duurs als vriendje wou aanschaffen en ik een liever een welshje heb dan een shet ( omdat shetten goed zijn in het slopen van de draden)
ik heb deze gekocht als hengstveulentje voor een prikprijsje.
en ik vind het zelf ook wel gezellig, ik heb plannen om hem in de toekomst voor een karretje te zetten.

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 22:15

Ik heb een 2,5 jarige Welsh B ruin, hij is ongeveer 1.30 ik 1.83 Nagelbijten / Gniffelen . Ik had een verzorgpaard maar rijden ging steeds slechter ivm mijn gezondheid dus ik wilde een karre/knuffelpony, was niet speciaal op zoek naar een welsh maar nu grote fan Haha! .

Erg mooie pony ook die palomino, bij mijn pony in de opfok staat ook een palomino welsh, erg mooi dier.

truselientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 23:25

ik ben ook 21 en heb een NWR merrie van 1.43. Ik weeg niet veel waardoor ik gelukkig op deze maat ponys kan blijven rijden, zou niet anders willen. Eens een welsh altijd een welsh wat mij betreft:D

rugby

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 11:35

ik ben 24 jaar en heb een welsh cob van 2,5 jaar. word denk ik rond de 150 en ik ben 168.
ben helemaal fan van de welsh.

joostvangestel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:25

Zo, ik ben 41 jaar en bij mij staat een jaarling hengst voor de opfok. de bedoeling is dat hij eerst als jaarling naar de keuring gaat. Mijn vader is overigens 76 en heeft drie merries, die alle drie een veulen verwachten Knipoog

johanna84

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:28

ik heb welsh van 1.23 meter
ben 23 jaar, en ik heb haar al lang. ze is gewoon zoo leuk!
ik heb haar ingespannen, en af en toe een stukje onder het zadel.
meestal gewoon lekker zonder zadel en een halstertje om. heerlijk!
zo´n klein ponytje zijn toch anders, vooral in het bos kleine paadjes en kleine wendingen is met een pony veel leuker!

nina88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 13:55

Ik ben 19 jaar en heb een Welsh x arabier van 1.26 van 4 jaar oud. Ik rij er alleen niet zelf op, maar ik verhuur hem.
Ik vind het een geweldige pony en hij gaat ook nooit meer weg bij me. Ontzettend leergierig, werklustig en lekker ondeugend.
Ik heb hem zelf gefokt bij mijn A-Welsh van 1.16
Afbeelding
Daarnaast heb ik voor mezelf nog een Holsteiner van 1.70 Knipoog

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 15:26

Ik ben bijna 22 en heb 2 Welsh cobs en een A-welsh.
Met de A-welsh wordt gement en de ene cob is nog maar twee.
De andere cob is vier jaar en rijd ik recreatief mee.
Ikzelf ben 1.74 en de cob waar ik nu op rijd is 1.48 maar groeit nog wat uit in de breedte en hoogte.

D_nies

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 23:29

Zie dat er vooral veel volwassenen zijn met A-welshjes. Die zijn ook echt super hoor. Zou er later, als ik het geld heb, graag nog een A'tje bij hebben. Nina88, die van jou is echt leuk!

LadyF, heb je nog een foto van jullie samen met rijden? Ben wel benieuwd...

keresa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-08 23:36

ik ben 39 en heb 2 welshcob merrie's moeder en dochter
en 6 welsh a merrie's
waarvan 3 fokmerrie's en 1 bijna 3 jarige
1 2 jarige en een jaarling
en 4 veulens onderweg
met de cob rij ik en de A tjes worden gereden door mijn
dochter

Linda_Fleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 09:42

Ik mag mij sinds een week volwassen noemen Clown Ben net 18.
En ik heb een welsh cob sinds 2 maanden. Ik ben niet heel groot en groeien zal ik niet meer dus kan er nog heel lang van genieten. Pony's hebben mij altijd veel meer getrokken dan paarden, dus daarom ook de keuze voor een pony. Voor Fleur heb ik een Welsh A pony gehad. Die heb ik voor de wagen gehad maar omdat die pony daar geen plezier in had heb ik hem verkocht aan een meisje die er wel op past en er dagelijks mee rijdt. Als ik meer ruimte, tijd en geld heb komt er zeker een Welsh A weer bij (ook omdat ik het aangespannen rijden nog steeds erg leuk vind met kleine pony's).

Chiarakeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 13:26

ik heb ook een welsh , hij is 1.38 en ik 1.55 , dat gaat goed hoor Haha!

YWC

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 14:09

Ik ben 38 en heb 3 Welsh Cobs (merrie °2001, merrie °2007, hengst °2006 - zie in mijn profiel).
Ik rijd er echter niet mee. Bij mij gaat het vooral om het 'met paarden bezig zijn' (fokken, verzorgen, etc.)... maar het is wel de bedoeling dat de hengst, zowel onder het zadel als aangespannen zal lopen.

Djahil

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 16:19

Ik ben 28 en heb een cob en een Atje puur voor de hobby, ik vind ze echt geweldig Lachen

LadyF

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 18:57

D_nies schreef:
LadyF, heb je nog een foto van jullie samen met rijden? Ben wel benieuwd...

Van deze cob die ik nu heb heb ik nog geen rijfoto's helaas.
Van de vorige cob (ook 1.48 wel geen echt góede foto maar toch, je krijgt een idee Knipoog )

Afbeelding

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 19:11

Ik ben 20 en heb een Welsh NWR veulen. Knipoog

Ik wil met haar gaan rijden. Dan denk ik aan wat dressuur en het lijkt me erg leuk om te kijken of ze endurance leuk vind. Haha!

Fototjes;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Binnenkort maak ik wat meer foto's, gezien madam groeit. Haha!

Waarom de Welsh NWR als volwassene van 20 en 1.80m? Omdat ik helemaal gek van het ras ben! Eens een Welsh, altijd een Welsh. Knipoog Ik rijd op de Welsh NWR fokkerij Heidehof's, zie link in onderschrift, en dus is het vanzelfsprekend dat ik nu een NWR veulen heb. Haha!

b485

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:10

Ik ben 25 en heb sinds 2 maanden een Welsh a. Ik heb haar gekocht omdat we een grote tuin hebben en ik een grasmachine zocht. Lachen En k vind welshjes mooier dan een shet. Ik ben nu druk met haar bezig om haar te beleren voor de kar. Maar verder doe ik ook een beetje vrijheidsdressuur met haar.

racheltjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:16

Ik verzorg 2 welshjes , waarvan er eentje is waarbij we de papieren niet hebben ( voor slachtprijs gekocht, anders ging hij naar de slacht ) maar het is een welsh met ( wij denken ) een beetje hackney er in. Erg leuk beestje en erg blij dat we hem gekocht hebben. Zij is zelf 30 jaar en heeft dus twee welshjes.
Er wordt niet op gereden , alleen voor de kar.
Ik ga (in de zomervakantie o.i.d) denk ik vrijheidsdressuren met ze dat lijkt me erg leuk aangezien ze allebei heel snel dingen oppakken.
Ik ben trouwens 16 en 1.80 metertjes lang Knipoog

Mloui

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 23:23

jah hier nog iemand! Ik ben zelf 21 en rij nu met een welshcob van 1.59 (ja beetje uit de kluiten gewassen) en heb tot mn 16e met mn welsh B wedstrijden gereden. Voor mij is het het enige ras hoor!

kelly007

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:36

Ik ben 20 en ik heb 4 welsh cobs 2 merries eentje van 11 (wordt in juli 12) de andere wordt er in maart 2 en dan een merrie veulen van 8 maanden oud. En nog een welsh ruin.
Met mijn 11 jarige merrie en 6 jarige ruin rijdt ik.
Mijn merrie is 1.40 en ik 1m65 dit gaat nog juist en de ruin is 1m50 dus dit is perfect.
Ik hoop later mijn merrieveulen uit te brengen op shows aan de hand misschien ook nog bereden valt of te wachten en de 2 jarige zullen we nog zien (staat momenteel ook te koop).
Indien zij nog niet verkocht is al 3 jarige zullen wij haar beleren en haar is uitbregen op shows en latten dekken.
Ik ben echt verliefd geworden op dit ras.
Ik moet nooit meer een ander ras van paard hebben buiten de welsh cobs

kylenniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:39

ik ben 26 en ik rij met NWR pony's van 1.47, ik start ze sinds kort ook gewoon tussen de paarden in de dressuur. Ik heb ook een paard, maar rijd liever op de welshjes!

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-08 13:46

Ik ben 31 jaar jong en wij hebben voor de derde verjaardag van onze dochter een Welsh A gekocht.
In het begin ff wennen aan die kleine, vlugge (de mijne is 1.78), maar nu helemaal fan.
Na een paar maandjes nu dus flink op zoek naar een tweede (zie onderschrift), zodat we met een tweespan kunnen mennen. Helemaal leuk zo'n kleintjes! Mooie edele pony's, lief maar voorwaarts, ideaal!

Verder ben ik blij dat mijn grote niet beleerd is voor de koets, want die kleintjes gaan overal, door, tussen en onderdoor Haha! .