nakomelingen van Parco

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

utina

nakomelingen van Parco

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-07 12:21

Sinds oktober is Carpo bij mij gekomen om hem door te rijden het is een Parco x Ive day x Mexico een ruin van +/- 1.72.
Hij had in Belgie wat parcours ervaring opgedaan maar dressuur matig kende hij nog niet al te veel.
Wat mij opvalt aan hem is zijn hele goeie instelling wil altijd werken en probeert alles te doen ook al snapt hij soms niet alles van het dressuur.
Nu was mijn vraag of'er meer mensen zijn met een Parco met ook zo'n goeie instelling of dat het miischien bij zijn moeder weg komt,zijn halfzus een Utrillo van de hefnick is verkocht van het zomer naar Zoer en die zijn er ook erg blij mee.

Karennnn

Re: nakomelingen van Parco

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:51

dan denk ik dat jij de enigste hebt met een leuk karakter Knipoog
ken er een aantal,

1 echt gevaarlijk paard !! wil je echt met opzet slagen, je moet constant opletten als je met hem rijdt want hij kan je ineens van zijn rug willen en dan ga je er af, slaagt ook naar andere paarden, mensen, alles wat hij kan raken en dat met een erg goede ruiter op zijn rug!!
Dat paard kan wel erg goed springen
een andere is moeilijk te rijden, wisselvallig karakter, kan zo zonder reden de stop er op zetten (voor de sprong of tijdens het losrijden niet meer verder willen) maar is ook niet spectaculair
en dan nog een aantal waar ik het karakter niet van ken maar die over het algemeen ook tegenvallen qua springen.

= paarden zijn beide van dezelfde eigenaar en heeft onlangs nog gezegd dat hij niemand parco zou aanraden als dekhengst "over het algemeen is er met elke parco wel iets, als het zijn karakter niet is dan zijn het zijn manieren of vermogen wel die ontbreken ... "

hij heeft natuurlijk een vrij extreem beeld hierop, want ik heb ook al enkele mooie en goedbewegende parco's gezien (waar ik dan het karakter en springtalent niet van weet)

Er werd veel van parco's nakomelingen verwacht en deze vielen eigenlijk allemaal sterk tegen (misschien ook wel omdat de verwachtingen erg (te) hoog waren)

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 00:52

ik las net in je profiel dat het een darco is?!
is het parco of darco, dat maakt het verschil natuurlijk wel Haha!

utina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-08 12:00

Sorry las het net ook over het is echt een Parco was een tikfout in mijn profiel.
Maar ben erg blij met mijn parco is in de omgang net zo mak als onder het zadel en lijkt erg veel vemogen te hebben en een hele fijne instelling.En mijn dressuur instructeur zegt dat het zelfs een heel fijn dressuur paard kan worden mede door zijn uitstraling.

Lida3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 12:04

Ik ken ook een 4 jarige parco hengst uit een indorado merrie, goed instelling en bereidheid tot werken en begint ook al leuk te springen.
Wellicht past hij niet op iedere merrie of kan niet iedere eigenaar met een Parco door de bocht Pling

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-08 13:44

Ja tis dat wat ik zeg, ze zijn heus niet allemaal slecht, maar ze verwachtte zoveel van parco dat het moeilijk was om dit in te vullen. Heb zoals ik zei al mooie goedbewegende parco's gezien ook! Waarschijnlijk moet je gewoon ontzettend uitkijken op welke merrie je hem zet.

bokker145

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-13 16:35

Ik heb ook pas een parco gekocht, leuk beestje om mee te rijden wel wat aan de luie kant maar karakter op stal is niet zo aangenaam, naar mij is ze wel lief maar naar de andere is ze cru gezegt een bitch.. :o
stampen zonder reden, bijten noem maar op..
ze is wel HEEL mooi en rijden is ze ook leuk maar ze kiest wel haar ruiter, als ze je niet moet dan doet ze verkeerde dingen en is ze gemeen..
maar ik hou heel veel van haar en zij ook wel een beetje van mij denk ik :D :D