Hallo allemaal, Ik ben opzoek naar de Hengst, Moorcock Bracken. Ik zou graag wat nakomelingen van hem willen zien, Mijn verzorgpony is namelijk een nakomeling van hem. Misschien heeft iemand wel een foto van Moorcock Bracken? die zou ik heel graag willen hebben. Nou ik hoor het nog wel . Groetjes Kim en Hoefjes van Remy.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 20-04-10 20:05, in het totaal 1 keer bewerkt Reden:Lettertype normaal gemaakt. Schijne letters lezen nogal storend.
Hallo, Ik heb zelf een nakomeling van Moorcock Bracken een heel mooi A welshje. Ze lijkt heel veel op Moorcock bracken. De kleur en de bles als je een foto wil moet je het maar even aangeven dan kijk ik voor je.
groetjes Lisa
regtur
Geplaatst: 20-04-10 20:58
NadjaThaBest schreef:
wij hebben twee volle zusters van hem lopen. en een aantal klein kinderen. kijk maar op deze site http://www.thamenwelshponies.tk
Ik denk dat je "dochters"bedoelt. Wij hebben een volle zuster van hem gehad, Moorcock Echo, en bij mijn weten de enige in Nederland ooit.Een ongelofelijke beweger! M Debonair is een volle broer, daar hebben we nog een nakomeling van. van Echo hebben we 8 veulens gehad, 7 merries. Zij is preferent geworden. Van Bracken hebben we nog 2 kleindochters. Wij hebben graag iets van zijn bloed erin, mooie hoofdjes en beweging. Ik heb Bracken zelf nooit in levende lijve gezien. Zijn laatste adres was meen ik stal Doornzicht.
Zusternicci
Geplaatst: 18-02-14 02:02
Hallo allemaal,
In mijn zoektocht naar mijn verzorgpony van vroeger, stuitte ik op dit topic. Ze is namelijk ooit door deze prachtige hengst gedekt en heeft een prachtig hengstveulen geworpen. De pony die ik zoek is waarschijnlijk allang overleden, maar toch wil ik weten wat er met haar gebeurd is. Ze heet Fuchsia Gaby (dacht ik, maar misschien was het Frisia's Gaby, en is Nando een zoon van haar.), maar ik noemde haar Fury. Haar vader is Twyford Pepper. Weet iemand waar zij is, of wanneer zij overleden is? Ik weet eigenlijk niet waarom en of ik het wil weten, maar ik heb haar nooit echt los kunnen laten. Ik ben zelfs in staat om haar zoon te kopen, die nu toevallig te koop staat! Isn't it ironic, don't you think?! Ik moet dan wel eerst de loterij winnen, hoor!
Fuchsia Geby heeft altijd hier in Limburg gestaan. Vorig jaar zijn een dochter en een kleindochter van Geby nog gehuldigd bij hun afscheid van de mensport in Kootwijk.
Zusternicci
Geplaatst: 18-02-14 19:57
Beste Joost,
Vandaar dat ik haar nergens kon vinden. Ze heet Geby, niet Gaby! Dat ik haar nu vind via Moorcock Bracken (Ik dacht ook dat je Moorkot schreef) is wel bijzonder. Ze was gedekt door deze hengst in Sassenheim, maar moest naar Amstelveen voor de bevalling. Waarom dat weet ik niet meer, maar ik vond het vreselijk. Gelukkig kon ik haar een paar keer bezoeken, omdat mijn tante er vlakbij woonde. De eigenaar heeft haar uiteindelijk van de een op andere dag verkocht, zonder dat even aan mij te vertellen. En dat terwijl ik haar al vier jaar dagelijks verzorgde. We waren echt gek op elkaar. Nooit meer zoiets bijzonders met een dier meegemaakt als mijn tijd met Fury. Dhr Vink wilde mij zelfs niet vertellen waar ze heen was verkocht. Uiteindelijk heeft mijn moeder (ze kon mijn verdriet niet meer aanzien) bij zijn vrouw kunnen ontfutselen waar Fury heen was. Naar Sevenum, dus. Toevallig had ik een vakantie in de planning staan met mijn vrienden in Valkenburg. Ik ging dus een dag alleen op pad. In Sevenum heb ik rondvraag gedaan voor fokstallen van pony's. Na een lange wandeling, kwam ik aan en belde aan. Ik vroeg de man die opendeed een pony had, die Fuchsia Geby heet. Die had hij....We liepen naar de wei en ik zag haar helemaal achterin. Ik had haar al een paar maanden niet gezien. Ik riep haar (Fury), ze draaide haar hoofd om en rende keihard naar me toe. Ik kon haar even knuffelen, maar toen draaide ze zich om. Ze was duidelijk kwaad. De jongen die erbij was, had het ook in de gaten. Nadat ik even tegen haar praatte, trok ze bij. Ik vond het heerlijk om te zien hoe goed ze het had, maar het weerzien was erg pijnlijk voor mij (misschien ook voor haar, ik weet niet hoelang iemand blijft hangen bij een pony). Ik woonde ook gewoon te ver weg (Lisse) en had geen geld om haar vaker op te zoeken, laat staan haar te kopen. Toch denk ik nog heel erg veel aan haar en droom nog steeds wel eens over haar. Ik ben blij te horen dat ze altijd op die plek is gebleven. Hoe oud is ze geworden? Ik heb natuurlijk haar stamboom nooit gezien, dus weet ook niet van welk jaar ze is. Ik ben erg benieuwd naar haar nakomelingen. Heeft u een foto voor mij van haar dochter, kleindochter en de namen? Heeft u ook nog foto's van Fury zelf? Dank u voor uw reactie en natuurlijk gefeliciteerd met die overwinning! Groet Nicolette