paard uit de Zelma-stam?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pearlie

paard uit de Zelma-stam?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 23:59

Hoi,

Wie hebben er nog meer een paard uit de Zelma- stam?
Ik heb zelf een 10-jarige Dutchboy merrie uit deze stam. Wie kan mij meer vertellen over deze stam?

krackertje

Re: paard uit de Zelma-stam?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 00:25

Betreft het fokfamilie 10?

Anders wel handig als je de bloedvoering hier plaats of een link naar www.paardenfokken.nl

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 12:08

krackertje schreef:
Betreft het fokfamilie 10?

Anders wel handig als je de bloedvoering hier plaats of een link naar http://www.paardenfokken.nl

Heb het even opgezocht, inderdaad fokfamilie 10.
Sorry, ben nogal leek op dit gebied, maar heb gehoord dat dit een bekende stam is vandaar dat ik er wat meer over wilde weten.
Wat voor link moet ik plaatsen dan?

krackertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:12

Geef maar gewoon hier aan wat de vaderlijn is van je paard dan kunnen wij dat wel opzoeken op paardenfokken.nl.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 12:17

v. Dutchboy
vv. Lucky Boy

cissi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-07 12:31

Ik weet dat de eigenaresse van mijn oude manege gefokt heeft met een merrie uit deze lijn: Ezelma (v Ubis). Ze heeft er een aantal dochters van: Iezelma (v Darwin), No Mercy (v Elcaro) en Vita (v Goodtimes). Kan je er verder weinig over vertellen, behalve dat het een fijne merrie was, heb er regelmatig op gereden.

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-07 15:13

De moederlijn van mijn paard is Eezelma (v. Zevenaar) - Uzelma (v. Ormand) - Pluzelma (v. Enfant de Normandie) - Zelma (v. Odin van Wittenstein)

Lees net op paardenfokken dat dezelfde moederlijn hebben: Liannezelma (v. Dutchboy, dus ook zelfde vaderlijn, 1993) en Riellezelma (v. Kennedy 1998)

uzelma_gemma

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-08 10:04

pearlie schreef:
De moederlijn van mijn paard is Eezelma (v. Zevenaar) - Uzelma (v. Ormand) - Pluzelma (v. Enfant de Normandie) - Zelma (v. Odin van Wittenstein)

Lees net op paardenfokken dat dezelfde moederlijn hebben: Liannezelma (v. Dutchboy, dus ook zelfde vaderlijn, 1993) en Riellezelma (v. Kennedy 1998)

mijn paard is ook van de zelma stam en mijn zus haar paard ook de mijne heet uzelma die van me zus wozelma

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-08 13:20

uzelma_gemma schreef:
pearlie schreef:

mijn paard is ook van de zelma stam en mijn zus haar paard ook de mijne heet uzelma die van me zus wozelma

Wat voor afstamming hebben jullie paarden verder?

Mom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 12:12

Sinds een jaar berijd en verzorg ik Riellezelma. Ze wordt als fokmerrrie gebruikt. Ik ken alleen het veulen van afgelopen jaar, ook een merrie.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 13:07

Oud topic en daarom een slotje.