Neostan

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Arthurvos

Neostan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-07 08:51

Wie heeft er een nakomeling van Neostan en wat zijn jullie ervaringen?

terorita

Re: Neostan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 13:40

heb een Neostan gereden
Neostan X Dublin
erg leuk dier, best leergierig, en werkwillig.
kon vanuit het niets ff lekker uit z'n dakkie gaan, om vervolgens weer braaf verder te gaan

Ketaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 14:47

stuur kajanus even een pb en kiwiko, die hebben een neostan

edit: heb ze al een pb gestuurd Tong uitsteken

Kajanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-07 20:24

Ketaki schreef:
stuur kajanus even een pb en kiwiko, die hebben een neostan

edit: heb ze al een pb gestuurd Tong uitsteken

Fout wij hadden een Sandreo x Neostan Tong uitsteken maar die is verkocht was een superpaard in zijn karakter, maar ik weet niet of dat bij Sandreo of Neostan wegkomt.

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-07 08:47

Bedankt voor de reakties.
Kan een alles wel herkennen eigenlijk erg fijn in de omgang en uit het niets ontploffen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-07 15:13

Mijn Neostan x Ferro is een geweldige bok! zo super eerlijk, zo gruwelijk liefhebbend..... paard kan je bijna een menselijk gevoel van houden van geven...... kan helemaal in je kruipen om je te laten merken dat hij je echt lief vind.... Mijn kleine kind is zijn puppie, breekt nog liever zijn benen dan dat het kind wat overkomt, terwijl hij gruwlijk lomp kan zijn in de omgang.... Hij is zich onbewust bewust van zijn kracht Lachen Lachen

Hij KAN heel heet zijn, maar dat is meer onbeteugelde vrolijkheid, want lol maken is prio een Lachen Lachen Het is een hele harde werker die altijd zijn beste beentje voor zet, en ook echt kan ontploffen als hij iets niet begrijpt of zoals toen hij jonger was struikelde bijvoorbeeld.

Hij is heel hard voor zichzelf, je moet ontzettend opletten omdat als hij tekenen van pijn vertoond er echt iets goed mis is, je huis tuin en keukenpijntjes loopt hij doorheen.

Tor kan ook uit het niets ontploffen, en dan echt ontploffen als in je hoofd tegen het dak van de binnenbaan aanstoten...... NIET gaaf!!! Maar als het puppie erop zit, wil hij eigenlijk niet eens lopen... zo bang dat ze ernaast gaat.

Nou gaat dat ontplofferige wel over hoor, bijna alle Neostannen hebben dat tot een jaar of 7/8 Lachen Lachen

Yap ben gek op mijn bokkie

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-08 09:12

Ook jouw verhaal klinkt bekend in de oren. Ik rij een Neostan x Rubinstein merrie en alles komt bekend voor. Het ontploffen wordt inderdaad minder met dat ze ouder word maar als ze drachtig is word het wel meer naar ze verder in de dracht is.

StalMireille

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-08 21:53

Ik heb een 7 jarige Neostan x Jazz. Heerlijk paard. Groot (1.78) en diep met een geweldige hals. Ik weet niet hoe ik foto's hier moet plaatsen, maar op mijn site kun je foto's van hem vinden; http://www.stalmireille.nl. Hij heet U-Star!
Wel is hij flegmatiek paard, dat vind ik moeilijk aan hem. Is dat kenmerkend voor Neostan nakomelingen?

groet,

Mireille

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-08 13:26

Dit is voor het eerts dat ik van een flegmatieke Neostan hoor. Komt misschien door dat hij zo groot is en gewoon nog sterker moet worden. Over het algemeen zijn ze namelijk behoorlijk rap.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-08 17:00

Die van mij is ook niet flegmatiek Lachen Lachen alles behalve zegmaar Lachen

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 16:24

Ik heb ook een hele flegmatieke Neostan gehad. Wel super betrouwbaar overigens.
Ontploffen was wel het laatste wat in zijn woordenboek voor kwam Clown

Arthurvos

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-08 11:25

Over het algemeen komen de ervaringen aardig overeen.

mijn omschrijving zou zijn;
vriendelijke paarden met meestal een hete kant

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-08 17:38

Mijn omschrijving zou zijn: braaf maar te flegmatiek Haha!

Siltris

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-08 20:05

Ik heb ook een NeostanXFarrington
Het is een super lief braaf werkwillend paard. En ontploft eigenlijk nooit.. Dan moet er wel echt wat aan de hand zijn, waar hij van schikt ofzo.
Die van mij is totaal niet flegmatiek.
Wel groot. 174 en super breed met een kap erop.

Ook is hij wat happig, maar dat kan komen omdat hij laat gecastreerd is.

Voor de rest een super dier. En is ook hard voor zich zelf.

Nadineh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:47

Ik heb zelf een afstammeling van neostan.
Wij hebben als problemen :
het ontploffen tijdens het opstappen.
het bokken tijdens het niet snappen of het moeilijk vinden van een oefening

Ik weet niet of dit vaker voorkomt bij afstammelingen van Neostan of dat dit misschien van zijn moeders kant komt ?

Wij kunnen niet meer door met dit paardje doordat hij te gevaarlijk word door zijn gedrag met het rijden,
Op stal en in de omgang is het een paardje van goud maar als het om het rijden gaat...

bianci73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:08

Nadineh schreef:
Ik heb zelf een afstammeling van neostan.
Wij hebben als problemen :
het ontploffen tijdens het opstappen.
het bokken tijdens het niet snappen of het moeilijk vinden van een oefening

Ik weet niet of dit vaker voorkomt bij afstammelingen van Neostan of dat dit misschien van zijn moeders kant komt ?

Wij kunnen niet meer door met dit paardje doordat hij te gevaarlijk word door zijn gedrag met het rijden,
Op stal en in de omgang is het een paardje van goud maar als het om het rijden gaat...

HAllo...

Ik kan dus zeggen ,dat ik ook zo'n Neostan heb.
Heb hem als 4 jarige gekocht .
Een week na aankoop gekeurd ..... afgekeurd vanwege een scheefstand (links)
Ik heb doorgereden en gestart .
Met trainen zoeken naar een aanleiding om te schrikken en onder zijn werk uit te komen.
Vanalles geprobeerd .... op de lieve manier ... hem aanpakken ... een tussenweg hierin ...maar niets past in zijn straatje.

In de omgang is hij super ... zo in de wei en op stal , maar zodra je erop zit ....verandert hij.

Ook heb ik mij verdiept in het rechtrichten .... cursussen gevolgt bij Antoine de Bodt ...ed ....

Ook tijdens buitenritten ... draait hij makkelijk een piroutte ....terwijl een werkpirouette maar moeilijk is in de bak.
Moet dus altijd op je hoeden zijn met hem .... ontspannen ritje is er niet bij ...zelfs niet als hij errug moe is.

Ik had hoge verwachtingen van hem en ben gevallen voor zijn "GOOD LOOKS"....

Hij is inmiddels 12 jaar en zijn gedrag is nog steeds hetzelfde als toen hij 4 jaar was.

bianci73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:15

Arthurvos schreef:

HAllo...

Met trainen zoeken naar een aanleiding om te schrikken en onder zijn werk uit te komen.
Vanalles geprobeerd .... op de lieve manier ... hem aanpakken ... een tussenweg hierin ...maar niets past in zijn straatje.

In de omgang is hij super ... zo in de wei en op stal , maar zodra je erop zit ....verandert hij.

Ook heb ik mij verdiept in het rechtrichten .... cursussen gevolgt bij Antoine de Bodt ...ed ....

Ook tijdens buitenritten ... draait hij makkelijk een piroutte ....terwijl een werkpirouette maar moeilijk is in de bak.
Moet dus altijd op je hoeden zijn met hem .... ontspannen ritje is er niet bij ...zelfs niet als hij errug moe is.

Hij is inmiddels 12 jaar en zijn gedrag is nog steeds hetzelfde als toen hij 4 jaar was

bianci73

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-12 22:16

Arthurvos schreef:

HAllo...

Hij is inmiddels 12 jaar en zijn gedrag is nog steeds hetzelfde als toen hij 4 jaar was