Paarden uit de Karla stam (merrielijn 6, fokfam. 721)?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

marije1987

Paarden uit de Karla stam (merrielijn 6, fokfam. 721)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 22:16

Hoi!

Ik ben benieuwd of hier ook meer mensen zijn die een paard hebben uit de Karla stam.

Ik heb een 7jarige genaamd Tikarla. Haar gehele afstamming: Indoctro x Le Val Blanc x Wagner x Camper x Regent. Doe er M1 dressuur en L springen mee. Ze is heel fijn te rijden en heeft een super, beetje apart karakter. Lachen

Foto's:
Afbeelding
Afbeelding

Abercrombie

Re: Paarden uit de Karla stam (merrielijn 6, fokfam. 721)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:35

Ik heb er ook 1 uit de Karla stam Knipoog

Carnute x Nimmedor x Joost x Wagner

Heeeel fijn springpaard die ook zeker zn mannetje staat met dressuur. Was met mijn medeberijder zo de B door Ja

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-07 23:40

CielitoLindo schreef:
Ik heb er ook 1 uit de Karla stam Knipoog

Carnute x Nimmedor x Joost x Wagner

Heeeel fijn springpaard die ook zeker zn mannetje staat met dressuur. Was met mijn medeberijder zo de B door Ja

He, dat is leuk! Jouw paard zijn overgrootmoeder is dezelfde merrie als de grootmoeder van mijn paard! Is dus nog redelijk dichtbij familie Haha!

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-07 23:53

Afbeelding

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-07 12:42

Verder niemand?

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-07 18:50

Moet bijna wel.. tis zo'n grote stam Lachen

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 14:05

Jammer dat er niemand reageerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:00

Ik heb een Daimler merrie uit de Karla stam gehad en er 2 veulens bij gefokt. De merrie was niet echt makkelijk van karakter, vooral niet als ze weinig deed en ik heb ze uiteindelijk alle 3 verkocht.
Er zitten hier op Bokt wel wat Karla's, probeer de zoekfunktie eens, er zijn wel meer topics over geweest.

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-07 20:38

[***] schreef:
Ik heb een Daimler merrie uit de Karla stam gehad en er 2 veulens bij gefokt. De merrie was niet echt makkelijk van karakter, vooral niet als ze weinig deed en ik heb ze uiteindelijk alle 3 verkocht.
Er zitten hier op Bokt wel wat Karla's, probeer de zoekfunktie eens, er zijn wel meer topics over geweest.

Ik keek net even in je profiel.. die Wilde Carla die je gefokt hebt, stond laatst te koop op marktplaats. Stond vlakbij mijn ouders, zo'n 10 minuten rijden. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 20:41

Ja klopt, ik had haar als 1,5 jarige aan die man verkocht. Helaas werd ze in de merrietest geen ster (ook vanwege het Libero achterbeen) en wilde hij dus wat beters.
Tis wel een mooi type merrie geworden, wat langgelijnder als haar moeder. Maar voor wat ik er mee doe was ze te heet.

abcde

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:11

ik meld me na een attentie via pb ook hier,
ik rij ook een 7 jarige merrie uit de karla stam.
genaamd tinka karla, een peter pan x purioso.

ze is nu drachtig van Aachen, en maart uitgerekend.
Afbeelding
Afbeelding
is nu inmiddels z2+ winst.
maar nu met zwangerschaps verlof.

springen doet ze in het L met de eigenaar.

dolca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:56

Wij hebben bij Jan Eefting ruim 11 jaar geleden 2 merries gekocht: de keurmerrie Dolca v. Oldenburg x Makelaar x Joost en stermerrie Cicarla v. Puriosos x Joost X Camper.
Inmiddels is Dolca prestatiemerrie geworden door de volgende afstammelingen: Winckenburg verkocht naar USA,
Oncarlos v.Faram gereden door Tim Lips NK eventing Boekelo 2007 Radolca Karla v.Ahorn sportmerrie springen (sportnaam TSPRemy Martin van Renate Beuving) Z int. springen, Vadolca Karla v. Voltaire Elite merrie M springen.
Uit Dolca hebben we nu nog een 2,5 jr Corland hengst die we over 2 jaar ook gaan uitbrengen in de sport.
Uit Cicarla hebben we nog Tikarla (sportnaam TSP Tiger Flight RB) v. Indoctro elitemerrie sportmerrie Z-springen. Uit deze merrie hebben we weer een 1,5 Cardento hengst.
Uit deze stam komen allemaal werkwillige paarden. Fijne, soms hete paarden om mee te werken. Veelal laatbloeiers, neem de tijd er voor het komt altijd goed.

dolca

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 21:58

passepartout

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-07 22:04

Ja, hier nog een paard. Onze merrie heet Begga van T&L D 05.
v. Mr. Blue x Nabab de reve
De Karla stam komt dus bij paps in de afstaaming voor.
Stamboom staat ook op paardefokken.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 15:23

Mijn paard heeft een heerlijk karakter Ja

Heb alleen niet het idee dat het een laatbloeier is

Quinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 16:31

Wij hebben de merrie Nucarla gehad (Indorado X Tolbert X Le val blanc) heeft internationaal gesprongen in Belgie en in 2004 geexporteerd naar de USA.
Wij hebben nu nog een zoon van haar een Cavalier. Wel een laatbloeier. Maar dat zijn Cavaliers en Indorado's meestal. Ben wel superblij met hem.

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 17:39

Mijn paard komt van Jokarla

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 19:45

dolca schreef:
Wij hebben bij Jan Eefting ruim 11 jaar geleden 2 merries gekocht: de keurmerrie Dolca v. Oldenburg x Makelaar x Joost en stermerrie Cicarla v. Puriosos x Joost X Camper.
Inmiddels is Dolca prestatiemerrie geworden door de volgende afstammelingen: Winckenburg verkocht naar USA,
Oncarlos v.Faram gereden door Tim Lips NK eventing Boekelo 2007 Radolca Karla v.Ahorn sportmerrie springen (sportnaam TSPRemy Martin van Renate Beuving) Z int. springen, Vadolca Karla v. Voltaire Elite merrie M springen.
Uit Dolca hebben we nu nog een 2,5 jr Corland hengst die we over 2 jaar ook gaan uitbrengen in de sport.
Uit Cicarla hebben we nog Tikarla (sportnaam TSP Tiger Flight RB) v. Indoctro elitemerrie sportmerrie Z-springen. Uit deze merrie hebben we weer een 1,5 Cardento hengst.
Uit deze stam komen allemaal werkwillige paarden. Fijne, soms hete paarden om mee te werken. Veelal laatbloeiers, neem de tijd er voor het komt altijd goed.

He dat is interessant, ik heb mijn merrie namelijk bij Eddy Eefting, zoon van Jan Eefting gekocht. Lachen

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:24

meldt zich! Heeft een supermerrie van Beaujolais uit Cicarla v. Purioso. Als ik het goed heb van Dolca hier op bokt???? Ook uit dezelfde fokfam, halfzusje van Tikarla Party!!
Laatst bijgewerkt door suziehj op 11-12-07 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:33

Afbeelding
Ficarla (Beaujolais x Purioso x Joost)

marije1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-07 23:42

caroline78 schreef:
Wij hebben de merrie Nucarla gehad (Indorado X Tolbert X Le val blanc) heeft internationaal gesprongen in Belgie en in 2004 geexporteerd naar de USA.
Wij hebben nu nog een zoon van haar een Cavalier. Wel een laatbloeier. Maar dat zijn Cavaliers en Indorado's meestal. Ben wel superblij met hem.

Dit is dichtbij familie, de oma van Nucarla is namelijk een volle zus van de moeder van mijn merrie. Het zijn dus nichtjes en je Cavalier is een achterneefje Knipoog

suziehj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-07 23:49

sorry foutje ik bedoelde een andere tikarla haha Vork

Abercrombie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-07 09:13

Ben benieuwd of er meer bokkers zijn met een afstammeling van Jokarla

dolca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:46

suziehj schreef:
meldt zich! Heeft een supermerrie van Beaujolais uit Cicarla v. Purioso. Als ik het goed heb van Dolca hier op bokt???? Ook uit dezelfde fokfam, halfzusje van Tikarla Party!!

Klopt helemaal. Tikarla heeft nu veulen aan voet van Zirooco Blue had een 1b premie en mag naar CK
in Exloo. En Oncarlos v.Faram uit Dolca mag met Tim Lip[s mee doen aan de OS in Beijing 2008

dolca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-08 19:47

marije1987 schreef:
dolca schreef:

He dat is interessant, ik heb mijn merrie namelijk bij Eddy Eefting, zoon van Jan Eefting gekocht. Lachen

Dat kan niet dat jij bij de zoon van Jan Eefting deze merrie hebt gekocht. Jan heeft geen kinderen.