ik weet dat er volgende zomer zowieso een keuring in stadskanaal is (wil ik nl zelf ook heen met mijn welsh) verder weet ik eerlijk gezegd niet precies waar de keuringen zijn. er is er ook 1 in Kootwijk.
wat een keuring inhoud:
je moet in een ring lopen met je pony (samen met de andere leeftijdsgenootjes van, volgens mij, hetzelfde geslacht..) en in het midden staat de jury. eerst loop je een rondje met de hele groep en daarna moet je 1 voor 1 in een (mooie!!!!
) draf de ring rond rennen om zo de jury de gangen van de pony te laten zien. het is ook vaak zo dat er 1 iemand met de pony rent, en een ander loopt er met een zweepje of een bakje met steentjes erin achteraan om de pony zo mooi mogelijk te laten lopen. daarna overlegt de jury en laten ze de pony in volgorde van de premies die ze gaan geven ze nog een rondje lopen. soms kan het ook zijn dat de jury er niet uitkomt en de ponies waar ze tussen twijfelen nog een keer laten rennen. (bouw dus een goede conditie op }>
) als de jury eruit is en ze lopen op de goede volgorde kunnen ze (in goede volgorde..) in het midden gaan staan, naast elkaar en krijgen ze hun lintje en de eigenaren krijgen het commentaar over de ponies te horen.
volgens mij gaat het zo (is tijdje geleden dat ik naar keuringen ben toegeweest dus kan wat vergeten zijn of misschien is er wat verandert..) als ik iets niet goed heb opgeschreven of heb wat gemist: please vult u gerust aan
succes ermee en misschien zie ik je wel op een keuring