Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Sjuimpje schreef::?
Ten eerste ga je niet met een merrie fokken omdat je de hengstigheid onhandig vind,
Sjuimpje schreef:Verder is het niet verstandig om je paard in een 3x3 stalletje te laten bevallen, dus heb je de beschikking over een grote stal?
Heb je ook de beschikking over een goed afgezette weide, waar de merrie met veulen de hele dag in kunnen staan zonder andere paarden?
Niets is zo belangrijk als veel beweging voor een veulen.
Heb je ook wel gedacht aan het feit dat een dracht ook risico's met zich meebrengt? Vaak gaat het goed, maar het zal maar net jouw merrie zijn waarmee het verkeerd gaat.
Heb je gedacht aan alle kosten die het met zich meebrengt? Want het blijft niet alleen bij een dekking.
Heb je al überhaupt bedacht wat je met een veulen gaat doen? De handel in veulens ligt redelijk op zijn reet en opfok is prijzig.
Wildfire schreef:Ik heb een schimmelmerrie van 8 (Ulft x Troubadour) en die ga ik volgend jaar laten dekken door Kingston. Cool he. Kingston staat namelijk bij mij op stal en ik wil graag van die stinkmodder hengstigheid af dus vandaar.
Sjuimpje"]
[quote="Wildfire schreef:Ik heb een schimmelmerrie van 8 (Ulft x Troubadour) en die ga ik volgend jaar laten dekken door Kingston. Cool he. Kingston staat namelijk bij mij op stal en ik wil graag van die stinkmodder hengstigheid af dus vandaar.
Dees schreef:Ja "cool he" is niet een opmerking die je vaak uit de mond van fokkers op leeftijd zult horen...*grinnik*, de tijden veranderen!
Is Kingston eigenlijk een goedgekeurde hengst? Ik ken hem niet.
Mieke schreef:Kingston is een goedgekeurde KWPN hengst van Topas. Moedersvader is geloof ik Ramiro, maar dat kan ik ook mishebben... Kingston is een schimmel.