Bruurs België Arendonk, bekend?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Coconuts

Bruurs België Arendonk, bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-07 18:25

Dag bokkers,

Ik ben al erg lang bezig met het zoeken naar de ouders van mijn paard.
Helaas is van haar vrijwel niets bekend en in haar paspoort staat ook vrij weinig.
Net was ik toch weer aan het speuren en zag ik bij fokker staan; Bruurs België Arendonk.

Als ik dit bij google intik dan krijg ik wel wat vreemds maar ver kom ik er niet mee.
Misschien is er hier iemand die bekend is met deze mensen of dit bedrijf?
Of misschien heeft iemand een andere tip die mij verder kan helpen?

Hopelijk weet iemand iets Lachen
Alvast bedankt!

Coconuts

Re: Bruurs België Arendonk, bekend?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 16:59

Tips over hoe ik de ouders eventueel anders kan achterhalen zijn ook welkom hoor!
Dit is troevallig iets waarvan ik dacht; Goh, misschien kent iemand dit?

Kom er zelf niet uit namelijk..

Spijkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 17:27

Misschien hier even je vermelden over welk paard en/of afstamming het gaat,
als je geluk hebt dan herkent misschien iemand je paard of zijn ouders...

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-07 18:08

Een paar tips:
- bij de stamboek zal de naam en adres van de fokker geregistreerd staan.
- niet alle kleine fokkers hebben een site dus zoeken heeft soms geen zin
- als je de eerste letter heb van de voornaam kan je via stads registratie een navraag doen op de naam.
- telefoon boek ... helpt wel als je de eerste naam hebt
- de hengstenhouder van de vader van je paard ... misschien heeft hij nog de gegevens van de dekking (adres/betaling/enz)

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-07 22:26

@ Peterina: even over je laatste tip; Ben juist opzoek naar de ouders van mijn paard, dus wie de hengstenhouder is van de vader van mijn paard..? Geen idee haha!

Verder beide bedankt voor de reactie!

Hier wat meer gegevens uit haar paspoort:
Naam: Nikie (nu Nicky)
Geslacht: Merrie
Ras: Painthorse (staat er, zelf hebben we onze twijfels)
Stamboek: Onbekend
Type: Rijpony
Vader/Moeder: Onbekend
Geboortedatum en plaats: 15-05-2002 Landhorst

Verder heb ik nog een levensnummer, transpondernummer en een lidnummer. Geen idee of ik hier iets mee kan?

Naam van de bevoegde instantie, iemand enig idee wat ik hier mee kan? Is de KNHS.

Moet er verder nog iets belangrijks staan in een paspoort waar je iets aan kunt hebben? Meer dan een paspoort heb ik niet van haar. Dit is dus het enige wat ik weet.
Ooit heb ik eens contact gehad met de buurvrouw van een vorige eigenaresse. Alleen kwam ik niet echt ver en heb ik van de mensen waar ik haar vandaan heb andere dingen gehoort.
Lang verhaal Knipoog

Ben benieuwd..

Foto:
Afbeelding

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 10:39

via www.1207.be (telefoonboek) kom ik op 3 Bruurs in Arendonk, waarvan 1 dierenarts. Ik zou die mensen gewoon eens bellen, te beginnen met de dierenarts (als zij het niet is, wellicht familie of wellicht komt ze bij die stal!)

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 11:51

hallo,

ik weet wie je bedoeld.
je paardje komt van jantina (of jantien) bruurs.
zij is dierenartse en heeft altijd in arendonk bij haar ouders gewoond. denk dat ze sindskort met haar vriend en kindje in weelde woont (heeft daar ook haar praktijk) maar daar ben ik niet zeker van, kan dat ze nog woont in arendonk.
zij en haar vader handelen een beetje in paarden. ze staan regelmatig op kapaza.be
jantina woonde op de lusthoven net naast manege de lusthoven.
ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-07 13:07

patriciah schreef:
hallo,

ik weet wie je bedoeld.
je paardje komt van jantina (of jantien) bruurs.
zij is dierenartse en heeft altijd in arendonk bij haar ouders gewoond. denk dat ze sindskort met haar vriend en kindje in weelde woont (heeft daar ook haar praktijk) maar daar ben ik niet zeker van, kan dat ze nog woont in arendonk.
zij en haar vader handelen een beetje in paarden. ze staan regelmatig op kapaza.be
jantina woonde op de lusthoven net naast manege de lusthoven.
ik hoop dat ik je hier mee geholpen heb.

Ik keek gister bij haar eerste inenting, en inderdaad stond daar Jantina Bruurs.
Deze naam heb ik op google ingetikt en kreeg dus dierenarts Jantina Bruurs eruit.
Het vreemde is dat ik dit las;

1) Opgelicht.net :: Bekijk onderwerp - Gedupeerden gezocht van Fam ... - 24 oktGedupeerden gezocht van Fam. Bruurs. Plaats nieuw bericht Plaats Reactie, Opgelicht.net Forum Index -> Contact gezocht met mede gedupeerden ...

2) Opgelicht.net :: Bekijk onderwerp - Bruurs Arendonk - 4 maal bezocht - 12:53
Laatst kreeg ik ook mail dat bruurs weer veroordeeld zou worden wegen het rommelen met stambomen. Ik ben nu weer bezig met het programma opgelicht om zijn ...

Zo had ik ernog 1 of 2 maar die kan ik even niet meer vinden.
Helaas zijn de berichten verwijderd of iig niet meer aanwezig dus ik kan niets meer nalezen.

Heeft iemand enig idee waar dit over gaat?

Peterina

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-07 20:31

De enige melding op Opgelicht.net dateert van december 2006 en gaat over honden.

Coconuts

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-10-07 09:44

Peterina schreef:
De enige melding op Opgelicht.net dateert van december 2006 en gaat over honden.

Ja, dat het al een jaartje oud is zag ik ook.
Dat het over honden gaat weet ik niet, kon ik net niet lezen geloof ik Tong uitsteken
Maar ik dacht dat iemand er misschien meer van wist.

Wel hebben we een mobiel nummer van Jantina. Misschien van de week maar eens bellen Haha! Hopen dat het een goed telefoonnummer is.
MOCHT mijn paard bij haar vandaan komen, weet ze vást ook wel de ouders!

patriciah

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-07 13:15

ze fokken idd ook honden

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-07 22:34

Hoi, wij hebben ongeveer 3 jaar geleden ook een paardje, uit medelijden bij dhr. Bruurs weggehaald!
Zij werd geadverteerd als zijnde een 'prachtige red roan Quarterhorse merrie' maar toen wij gingen kijken , idd in Arendonk, stond daar een volledig vermagerde en getraumatiseerde Amerikaanse Appaloosa! Haar halster was in haar neus gegroeid en zij was zo kreupel dat zij alleen nog maar strompelend vooruit kwam. Boos! Hij vertelde dat zij 'een beetje stijf was' van de buitenrit van 40!!!!! km die hij gisteren met haar gedaan had!! Ook was zij drachtig! Zij had geen papieren en zij kwam bij een handelaar vandaan, die haar op zijn beurt weer bij een 'bloedtrekkerij'?? had weggekocht.
Om een lang verhaal kort te maken: wij hebben de helft geboden en daar ging hij mee akkoord en we hebben haar daar heel rap weggehaald!
Inmiddels hebben wij twee prachtige veulens van haar en hoeft zij haar leven niks meer te doen als alleen maar onze andere paardjes gezeldschap te houden en ons zo heel af en toe een mooi veulentje te geven.
We weten verder niets van haar, maar dat hebben we inm. opgegeven, want het is een voor ons onbetaalbare schat!
Maar nooit van m'n leven wil ik deze man meer tegenkomen!!