Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Als je zorgt dat je niet een al te klein maatje neemt.
Er zijn best haflingers bij die geschikt zijn om mee te dresuren en te springen
Voor buitenrijden zijn er genoeg geschikt
marlies85 schreef:Bedankt voor de reacties tot nu toe!Ik heb al een tijdje de kijk op haflingers, aangezien ik een paard wil gaan kopen.IK vindt ze hardstikke leuk om te zien en zou daarom wat meer willen weten.Van een beetje humor hou ik wel.Maar zijn ze wel een beetje veelzijdig?Ik wil er graag mee buitentijden en een beetje dressuur( geen ZZ ofzo)en misschien als mijn lef het toelaat een klein kruisje springen.Of is dit teveel gevraagt voor een haflinger?
marlies85 schreef:Maar zijn ze wel een beetje veelzijdig?Ik wil er graag mee buitentijden en een beetje dressuur( geen ZZ ofzo)en misschien als mijn lef het toelaat een klein kruisje springen.Of is dit teveel gevraagt voor een haflinger?
! Je ziet zo ook in de westernsport, en veel voor de kar natuurlijk.
), maar zo passen we prima. Ik wil ook niet zo'n groot paard
.

marlies85 schreef:nog even een vraagje dat me te binnen schoot.Mijn bedoeling is om in de toekomst het paard veel op de wei te laten lopen met een maatje.ook in de winter.Kan dat met een haflinger, of wordt ie dan tonnetje rond?En nog iets..Ik zie vaak op marktplaats haflingers zomereczeem/staart en manen eczeem.Zijn haflingers daar wat gevoeliger voor als andere rassen?
Harstikke braaf beest springt ook voor niks opzij (maar dat is niet persee een haflinger eigenschap maar dat is gewoon mijn paard dat zo braaf is
) Zij heeft helaas niet zo'n geweldig hoeven tenminste voor. En ze is ook alleen voor beslagen en dat gaat verder prima (en dat kun je met andere paarden ook gewoon hebben) Ik heb haar trouwens ook 24/7 op de wei staan en voer haar verder niet bij (behalve dan in de winter) maar ik rijd wel niet zo heel veel (ik mag blij zijn als ik tijd heb om 1x per week te rijden! ja ja niet zo goed nee!) Ik rijd trouwens ook alleen reacreatief. Dat maakt dus wat betreft voeding dan wel een verschil uit (minder bereden minder nodig) Het enige nadeel aan een haflinger of in ieder geval de mijne is dat ze altijd zo ontzettend snel vies wordt (maar eerlijk gezegt wordt ze nog sneller vies als ze op stal staat) Maar ik heb wel een beetje 't idee dat ik gewoon een viespeuk heb.
Ik zou het je zeker aanraden ondanks 't feit dat dat blond niet altijd even blond is
veel succes!