Holsteiner stamboek

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jacky91

Holsteiner stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-07 13:08

Hoi hoi

Ik vroeg me af wie er fokt met het holsteinerverband
en hoe dit werkt als je je veulen in wil schrijven in dit stamboek vanuit Nederland
Moet dan de merrie ingeschreven zijn of juist de hengst

alvast bedankt

Gr Danielle

Adriana

Re: Holsteiner stamboek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-07 19:03

Wat voor vragen heb je precies? Misschien kan ik je helpen. Is de merrie een Holsteiner gefokte merrie?

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 09:51

Je moet het veulen inschrijven in het Holst. stamboek door er op een mooie zomerdag mee naar Holstein te rijden voor een brandmerk. Dat is een dag per jaar (Brenntermin auswartige mitglieder)
De merrie moet ingeschreven zijn in het stamboek. Je kunt sinds een paar jaar ook merries later nog inscrijven als ze wel "eintragungsfahig" zijn. Dat betekent dat de merrie allemaal vaders heeft in de stamboom die door het Verband zijn ggk. Voorbeeld; een holsteiner merrie waarvan de overgrootmoeder nog in Holstein is ingeschreven, maar daarna bijv. in het KWPN is overgenoemen en toen een merrie van bijv. Indoctro en daarna Quidam kreeg. Dat veulen of merrie kun je tegenwoordig ook aanbieden. Reden hiervoor is dat het Verband baalt van allerlei sportpaarden die volledig Holst. gefokt zijn, maar voor een ander stamboek punten scoren en volle zalen trekken. Die wil men weer terughalen.
De hengst moet ook ggk zijn voor het Verband, welke dat zijn vind je op hun homepage.

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 10:16

Een Holsteiner ingeschreven merrie beschikt over 5 generaties Holsteiner bloed. Bij AHHA mag dat 3 generaties zijn.

Jacky91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-07 10:24

dank jullie wel nu weet ik wel wat ik ongeveer wou weten

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 10:28

Beide moeten in principe zijn ingeschreven. Hengsten als Berlin, Caresino, Indoctro, Chin Chin etc. Die zijn goed gekeurd bij Holstein.

Heb je meer vragen dan kun je die gerust stellen.

Carri

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 12:46

ik heb een vraag over de hengstencatalogus voor de keuring in Holstein eind oktober.
Die kan nu al besteld worden, maar dit is toch wel degelijk hetzelfde boekje als dit met de veiling paarden in???

Adriana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-07 13:24

Ja, de lijst voor de veiling paarden is ook al zo goed als klaar Knipoog
Gewoon bestellen, er is mij niks van bekend dat de opzet van de catalogus anders wordt.
Ik wil het wel voor je navragen? Ik ben er dit weekend weer Haha!

Myrthekiss

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 12:43

hoi hoi :)
Ik heb een super mooie Holsteiner . helaas is het een ruin . Hij is al wel geregistreerd bij het stamboek .
Maar heeft het stamboek iets in Nederland ?
woord het gepromoot ?
Het lijkt mij super gaaf om daar iets mee te doen .