nakomelingen Cambridge Cole

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsefan08

nakomelingen Cambridge Cole

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-07 18:59

Sinds 2 maanden heb ik een tuigpaard van Cambridge Cole X Renovo(inteelt geplant volgens mij)

En nu vroeg ik me af wie heeft er nog meer een tuiger uit de Cambridge Cole lijn?? Ben benieuwt of een aantal karaktereigenschappen enz. het zelfde zijn Clown

In 2006 was er een topic geopend, maar er was al meer als een jaar niet op gereageerd dus ga het dan niet omhoog schoppen ook Clown

Ehmm eerst wat foto's van Simeusi(

Afbeelding
http://www.mijnalbum.nl/Foto-V3ZUCYN7.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-3XSA87YK.jpg

Voorderest is sielottie heel erg vrolijk, wil super graag voor je werken maar kan wel op een bepaald opzichten wat arogantie over zich heen hebben. Voorderest is het zo dat des te meer mensen haar vertroetelen des te fijner ze het vind. Voor de kar gaat ze als een speer(heb ik nooit gedaan, maar weet ik uit verhalen van de vorige eigenaar)

Nu ben ik dus benieuwt komen deze eigenschappen ook voor bij jullie Cambridge Cole?? hebben ze een paar de zelfde eigenschappen?
Ben benieuwt!

Daniella_88

Re: nakomelingen Cambridge Cole

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:32

Hoi! Bij ons op de manege staat een paard die van Cambridge Cole is. Ze is al wat ouder, maar ze gedraagt zich niet naar haar leeftijd. Ze heeft een heel aanhankelijk karakter, maar is wel een hete tante hoor Lachen Ze hebben vroeger met haar dressuurwedstrijden gedaan. Ik kan wel eens informeren als je wil.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:43

Misschien wel leuk om te weten: er is een internationaal springpaard uit een cambridge cole moeder:

http://www.aachen2006.de/.../Springen/Ehning1.gif (Ik krijg de foto niet geplaatst dus vandaar even de link)

Noltes Kuchengirl
(ex Lord's Classics)
Lord Z x Cambridge Cole
ruiter : Marcus Ehning

1e Grote Prijs van Aken 2006 !
1e Grote Prijs CSIO La Baule
1e Grote Prijs CSI Hamburg
1e 1m55 CSI-W Lipsia
2e 6-barenproef CSI-W Bordeaux
2e 1m45 CSI Lummen
3e landenprijs CSIO Falsterbo
3e 1m50 CSI-W Genève
4e 1m45 CSI-W Bordeaux
7e 1m40 CSI Humilkon
7e 1m45 CSI Dortmund
Laatst bijgewerkt door Karolien_ op 22-09-07 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 16:46

Daniella_88 jaah lijkt me leuk! ben benieuwt hoe ze heeft gepresteerd op wedstrijden vroeger! Vingers aflikken Als je dat zou doen echt super graag! Clown

Karolientje,, whaa okeejj Clown leuk jaah! hoe weet jij dit dan?? Clown

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:49

Ze zijn regelmatig te bewonderen op TV en omdat het natuurlijk een aparte afstamming is onthoud je dat soort dingen. Kuchengirl is een superspringpaard, maar ze hebben ook hun mindere perioden (weigeringen etc.)

Ik zou zeggen google eens op kuchen girl of op cambridge cole.

Veel plezier

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 16:52

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:01

wat een super leuk filmpjee!!! nu heb ik weer hoop haha.... mijn paardje zit nu even in een dipje,,, maar meestal is het na een maand weer over, en is ze er weer helemaal! Maarehmm...Cambridge Cole heeft toch nog meer goede nakomelingen?(ik zoek wel op internet maar op de 1 of andere manier word ik er niet wijzer uit) Wat voor soort typjes zijn Cambridge Cole paarden dan? presteren de meeste paarden uit die lijn goed??(vraag het nu aan jou hoor, maar anders zal ik zelf ook nog wel weer een keer een speurtocht op google instarten!, al 2 keer gedaan maar op de 1 of andere manier snap ik er niet veel van)

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:07

Ik zit niet zo in de tuigpaarden/hackneys dus dit is eigenlijk de enige (indirecte) nakomeling van cambridge cole die ik ken. Ik neem aan dat de meeste van zijn nakomelingen in de aangespannen sport lopen. Misschien kun je via de (voormalige) eigenaar van cambridge cole of van renovo achter wat meer info komen. Ik weet eerlijk gezegd niet eens of hij nog leeft, maar ik neem aan van niet (hij is van 1971).

Je kunt proberen uit te vinden bij wie ze ter dekking hebben gestaan. Die persoon kan je ongetwijfeld meer vertellen.

Misschien kom je via www.paardenfokken.nl nog wel leuke dingen te weten. Je vult dan bij zoek een paard zijn naam in en daarna druk je op de knop nakomelingen.

Karolien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-07 17:09

Hier vast een stukje van www.hbcstal.nl over renovo:

RENOVO
Wat velen niet weten is dat Jan Schep en Gijs van Ginkel eigenaren waren van Renovo tijdens de hengstenkeuring en het verrichtingsonderzoek in 1978. Renovo was een heer van stand en liet zich niet een twee drie betuigen. Nadat hij onder het zadel was gereden, kon hij in Ermelo ook betuigd worden. Hij haalde met glans het hoogste aantal punten in het verrichtingsonderzoek en was een regelrechte sensatie. Hij werd verkocht aan Henk van Tuyl en heeft jarenlang op Elisabeth’s Hof in Gameren ter dekking gestaan, voordat hij verkocht werd aan Berend van de Brink. Renovo won met Cees Damen als 3-jarige het nederlands kampioenschap aangespannen dekhengsten en Renovo zou dat nog 7 keer herhalen. Onvergetelijk zijn de gevechten om het kampioenschap tussen Renovo en Unitas en later Waterman. De invloed van Renovo op de fokkerij was en is nog steeds enorm. Zijn naam ‘vernieuwer’ heeft hij met ere gedragen en nog steeds plukt de tuigpaardfokkerij en -sport de vruchten van deze onvergetelijke hengst. Met zijn vader Cambridge Cole werd hij in 1997 gekozen tot Paard van het Jaar.
De grootheid Renovo is 25 jaar geworden en zijn naam wordt met die van Oregon met respect genoemd.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:11

ghh Karolientjee dankje wel hoor!! erg intressant....

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-07 17:12

ik ga trouwens zeker even zoeken op de sites die je me hebt opgegeven!

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-07 07:44

Hoi, ik heb ook een tuigertje. Renovo en Cambridge zitten wel wat verder weg in de lijn.

v. Goya - vv. Wilhelmus - vvv. Renovo - vvvv. Cambridge Cole.

Ik heb je net de 2 delen stempelhengste gestuurd van Renovo en Cambridge.
Ik heb ook nog vele foto's van hun en enkele voorouders van beide hengsten, zal ik die ook doorsturen?

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-07 12:26

jaahh is goed pandabeertje, heb door school nog niet echt er naar kunnen kijken, en het goed kunnen doorlezen, maar ik ga het zeker doen! in iedergeval hartstikke bedankt voor de moeite enzow!! wil je me die foto's dan ook sturen?? VOorderest Pb ik je wel vanavond denk.

Daniella_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:15

Hoi! Ik heb het nagevraagd op de manege en Criantha heeft Z1 dressuur, M springen en M viertal gelopen. Ik heb verder niet zo heel veel informatie over haar, ze loopt (lees: hobbelt) elke dag nog een uurtje mee in de lessen. Volgens mij geniet ze wel van haar oude dag Lachen Ik zal proberen of ik nog ergens een foto van haar kan bemachtigen. Ik geloof dat er afgelopen ponykamp een van haar gemaakt is, dus daar zal ik eens achteraan gaan.

timilon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-07 16:21

ik heb een renovo*harald*renovo gehad.lastig paard maar wel een topper vond ik.is nu 8 jaar en loopt met een vorige eigenaresse z1(of inmiddels z2) en ze denken dat hij zekker zz-z gaat halen.je moet weten hoe je ermee om moet gaan,gaf hem 1 vinger en hij nam 2 handen....hij werd mij helaas de baas,maar in de tijd dat het wel goed ging won hij alles.zn baas van nu had hem al een paar keer terug gehad,en nu verkopen ze hem niet meer,hij mag zn pensioen daar slijten dalijk.daar ben ik heel blij om,want anders was hij weer in de handel en uiteindelijk bij de slager beland(zegt de nieuwe/oude eigenaar ook).

Daniella_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 17:32

Ik heb vandaag foto's gemaakt van Criantha. Hierbij deze Cambridge Cole nakomeling:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-07 17:53

gohh dankje Daniella,,! echt grappig om die halfzusjes en broertjes van haar te zien! pandabeertje helpt me ook echt super goed! ze stuurt me allerlei foto's vanCamebridge Cole enz. Echt super bedankt allemaal! Haha! Ik ben benieuwt of er nog meer mensen zijn met een Camebridge Cole Clown

Daniella_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 18:33

Graag gedaan hoor Haha! Ik vind het zelf ook heel leuk om nakomelingen te zien van Tolando (vader van mijn veulen). Is toch wel heel leuk om dat zo uit te zoeken.

pandabeertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-07 23:06

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-07 18:46

leuk paardje,, maar dit paard heeft toch even geleden te koop gestaan?(of ben ik nu in de war??)

winnitou

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-07 01:26

Ik rij een zoon van Cambridge Cole, Napoleon. Heb hem nu ook voor de kar gehad en dan komt het hackney bloed duidelijk naar voren.

mirandastolk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 09:17

hoi ik heb een merrie en haar opa was dus cambridge cole ze heeft z2 gelopen en heet lieke(officieel heet ze licolette
haar moeder heet bicolette en vander ganges moeders vader triomfator
ze is kwpn tuigpaard lijkt erg op de fotos die ik zag groetjes miranda

nieniet

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 01:23

Ik ben ook wel benieuwd naar nakomelingen van Camebridge Cole! Ik heb op een zoon van Hofmeester gereden. Hofmeester is een zoon van CC en ik ben dol op de uitstraling van zijn kinderen!