Wat in de manen maken?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_rainbow_

Wat in de manen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-07 16:13

Sorry als dit niet goed staat, wist echt niet waar ik het moest plaatsen Bloos
Nu mijn vraag:
Ik heb een Haflinger met op zich wel lange manen.
Maar wat doen jullie in de manen tijdens wedstijden of gewoon rijden?
Want met rijden is het soms toch wel warm.
Barst maar los Tong uitsteken

dolor

Re: Wat in de manen maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 17:48

met gewoon rijden doe ik een henstenvlecht. of mijn vriendin doet dat. ligt er net aan wie de pony doet. het gaat namelijk niet om mijn eigen paard, die heeft een heel zielig bosje manen, maar bij de paarden van vriendinnen die wij dan doen als de rest op vakantie is.

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:06

ik rijd een fries en die heeft lange, maar dunne manen. met trainen doe ik altijd een hengstevlecht erin, ook met wedstrijden overigens.
Een vriendin van me heeft ook een haf en die maakt er soms 2 hengstenvlechten naast elkaar. Ziet er erg mooi uit. Zal even een foto van d'r zoeken...

Diesel54

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 18:10

Al gevonden!

Afbeelding

Mooi he?! het is de superhaf van ladylay hier op bokt...

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 19:15

dat is wel mooi, ik doe meestal ook gewoon een hengstenvlecht in, anders kom ik in de knoop met de manen en mijn handen.

lavke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-07 22:51

vlechten of 1 hengstenvlecht

Tanja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 08:33

TAO-->HA

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-07 09:28

Die dubbele hengstenvlecht is echt mooi

_karin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 14:20

Ja ziet er zeker mooi uit! Als je een haflinger hebt heb je natuurlijk geen invlechtverplichting op wedstrijd -tenminste, dat is mij verteld- maar het is wel zo leuk. Vaak kom je dan uit op een hengstenvlecht, maar je kunt natuurlijk ook een matje maken. (Dit is wel een boel werk) Knotjes zijn ook een optie en er zijn ook mensen met Haflingers met een dikke bos volle manen die dit doen, ik zou alleen als je knotjes wil toch overwegen de manen van je haf korter te trekken.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 17:43

Ik heb Janouk haar manen altijd los: bij gewoon rijden, bij wedstrijden zowel onder het zadel als voor de koets. Ik vind losse manen het allermooiste.

_Maverick_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-07 19:38

ik maak altijd een hengstenvlecht in de manen van mijn verzorghaflinger. Bij gewoon rijden en wedstrijden, omdat ik dan niet steeds in de knoop zit met de teugels en de manen maar ook omdat de manen (bij de schoft) dan niet afschuren onder het zadel. en ik vind het ook gewoon mooi staan. Knipoog

karin_gracia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 00:56

hengstenvlecht of grote vlechten tijdens het rijden, hengstenvlecht of knotjes tijdens de wedstrijden. Het stukje bij de schoft scheer ik af. (ik kan niet wachten om weer eens te vlechten en te tutten, mijn paardje is nu meer dan een half jaar kreupel, dus de kriebels gaan door mn lijf als ik hieraan denk hihi )

wat doe je zelf eigenlijk? Tong uitsteken

daantjuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 01:11

1 hengstenvlecht kan ik, maar hoe maak je er 2 naast elkaar???

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-07 13:00

Ik maak vlechten of een hengstenvlecht.
Maar mijn hengstenvlechten zakken altijd uit.
Wat ik ook weleens zie is zo'n hensgtenvlecht (net als die dubbele maar dan 1) gewoon geen ruimte zit strak tegen de hals gevlochten maar bij mij gaan ze altijd naar beneden als ik vlecht.
En ik kan geen knotjes maken veel te lange manen.

mitte

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 14:02

een hengstenvlecht

Zwaantje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-07 20:05

ik rij een hafje die redelijke mooie manen heeft en daar doe ik knotjes is Schijnheilig staat echt stoer komt wel een keer foto's als ik ze weer hebt Haha!

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:30

Afbeelding
Dit doe ik vaak in zijn manen tijdens het rijden, vind het heel mooi staan en het zit er zomaar in Lachen
Tijden wedstrijd deed ik zijn manen los, met het inrijden nog wel vast..
met manen van een meter valt niet fijn te rijden, je zit er constant op Tong uitsteken

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:34

moohoooi MissToseland, draai je gewoon 2 plukken om elkaar heen? dat ga ik ook maar eens proberen Haha!

het zal wel aan mij liggen, maar ik ben altijd zooo lang met een hengstenvlecht bezig. In die tijd dat ik eindelijk klaar ben is mijn paard zn geduld al lang op en word het een pittig ritje.. Nou moet ik ook zeggen dat ik niet snel tevreden ben, en daardoor duurt het ook langer.

_Jorien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:35

Ik vind dat 't er maar net aan ligt, wat voor manen je pony precies heeft.

@ MissToseland: Wat heeft die van jou machtig lange manen of niet? Echt mooi! Ook mooi hoe je die vlecht doet

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:35

Dank u Haha!
net als een hengstenvlecht beginnen, en dan alleen 'van onderen' plukjes er bij pakken, tot op de helft, en dan van af de schoft het zelfde doen Haha!
Die 2 staarten bijelkaar pakken, klein stukje vlechten, elastiek van mezelf er om (anders past het niet Nagelbijten / Gniffelen)
Et voìla!

@ Jorien, ja ze zijn heel lang, 101 cm, sinds ik vlecht zijn ze in 3/4 jaar 20 cm gegroeid Lachen

niet de charmanste foto maar hier zie je wel goed hoe lang ze zijn zonder vlecht http://s201.photobucket.com/albums/aa68 ... airday.jpg

overdag heeft ie gewoon lange vlechten in
als ie met zijn hoofd omlaag staat staat hij er soms op, of hij eet zijn manen mee op Nagelbijten / Gniffelen (hij is maar 1.42)
lange manen zijn prachtig, maar niet echt praktich Nagelbijten / Gniffelen

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:15

MissToseland schreef:
Dank u Haha!
net als een hengstenvlecht beginnen, en dan alleen 'van onderen' plukjes er bij pakken, tot op de helft, en dan van af de schoft het zelfde doen Haha!
Die 2 staarten bijelkaar pakken, klein stukje vlechten, elastiek van mezelf er om (anders past het niet Nagelbijten / Gniffelen)
Et voìla!

@ Jorien, ja ze zijn heel lang, 101 cm, sinds ik vlecht zijn ze in 3/4 jaar 20 cm gegroeid Lachen

niet de charmanste foto maar hier zie je wel goed hoe lang ze zijn zonder vlecht http://s201.photobucket.com/albums/aa68 ... airday.jpg

overdag heeft ie gewoon lange vlechten in
als ie met zijn hoofd omlaag staat staat hij er soms op, of hij eet zijn manen mee op Nagelbijten / Gniffelen (hij is maar 1.42)
lange manen zijn prachtig, maar niet echt praktich Nagelbijten / Gniffelen

Sorry, maar hier heb ik toch even heel smakelijk om zitten lachen. Haha! Maar het ziet er prachtig uit inderdaad!

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 07:59

Mooi hoor! Ik heb ze altijd los op wedstrijd, maakt niet uit of het warm of koud is, vind dat gewoon mooier op wedstrijd.
Die dubbele hengstenvlecht is ook mooi, doet ze dan gewoon de manen door de helft en dan eerst de bovenste "laag" vlechten en dan de onderste ofzo?

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 11:25

Henrieke schreef:
Mooi hoor! Ik heb ze altijd los op wedstrijd, maakt niet uit of het warm of koud is, vind dat gewoon mooier op wedstrijd.
Die dubbele hengstenvlecht is ook mooi, doet ze dan gewoon de manen door de helft en dan eerst de bovenste "laag" vlechten en dan de onderste ofzo?

dat vraag me nouw dus ook af..
Ik kan het vandaag wel even gaan proberen:D

_rainbow_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-07 11:27

MissToseland schreef:
Afbeelding
Dit doe ik vaak in zijn manen tijdens het rijden, vind het heel mooi staan en het zit er zomaar in Lachen
Tijden wedstrijd deed ik zijn manen los, met het inrijden nog wel vast..
met manen van een meter valt niet fijn te rijden, je zit er constant op Tong uitsteken

Wat een Geweldige manen Kwijl
Als mijn Haflinger dat zou hebben Cool
Wel een goed idee maar die van mijn haf zijn een stukkie korter..
Dat dekje heb ik ook in het bruin Tong uitsteken

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 12:52

die laatste foto heeft de haf super manen. geweldig dan wordt ik toch heeel jaloers. mijn hafje heeft zomaar korte manen die niet willen groeien dus ik laat ze lekker hangen.