Nakomelingen van Graphiet, v. G.Ramiro.Z

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

cherie78

Nakomelingen van Graphiet, v. G.Ramiro.Z

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-07 22:03

Ik heb een vierjarige nakomeling van Graphiet en ben benieuwd van wie hij zjn karakter heeft. Die was ons is heel braaf, maar af en toe als hij ergens van schrikt, vliegt hij weg, dus ook los met touw en al. Verder is hij behoorlijk groot, ongeveer 1m 76
Door zijn grootte is hij nog behoorlijk slap.
Ben verder heel benieuwd naar karakters van andere nakomelingen. Hij is nog niet echt zadelmak, loopt al wel aan de longeerlijn, met zadel en hoofdstel.
Ben benieuwd naar jullie ervaringen en reacties

*Jolanda*

Re: Nakomelingen van Graphiet, v. G.Ramiro.Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 23:23

Hoi,
Ik neem aan dat je Grafiet bedoel?
Ik heb een merrie v. Grafiet. Is een fijn paard in de omgang, erg lief dier!
Alleen met rijden niet zo makkelijk, iets teveel merrie denk ik Duivel
Wel heel lenig onder het zadel, had met geen enkele oefening moeite. Ze is nu fokmerrie, heeft een veulen van Flemmingh lopen en is drachtig van Dramatic.
De eigenaresse van Grafiet zit ook op bokt: FrankavdT

Groetjes Jolanda

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-08-07 00:02

De Grafiet van ons is ook heel braaf, heeft alleen een beetje moeite om iets te leren, wat hij eenmaal kent, blijft erin ook. Zo had ik veel moeite om hem links van mij te laten lopen, wilde alleen rechts. Dus aan de longeerlijn moeite gehad om hem op de rechterhand te laten lopen.

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 01:33

Een kenniasje van mij heeft een Grafiet: Pompadour.
Hij schijnt best lastig te zijn en duldt niet veel mensen op zijn rug (alleen mijn kennis en haar instructeur).

confetti

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-07 22:54

Ik heb 2 merries van Grafiet, en ik ben super tevreden. De ene is 8 jaar, heeft afgelopen week een veulen gekregen van Numberto, echt schitterend als zeg ik het zelf Bloos en loopt Z2 dressuur, 1.66 mtr. en de andere is 7 jaar, 1.68 mtr. en Z1 dressuur, moet bijna over naar de Z2. Ik heb ze beiden vanaf dat ze 3 maanden oud waren en ben dus erg tevreden over de karakters.

cherie78

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-08-07 23:15

Ik ben ook tevreden over zijn karakter, alleen dat onverwachte schrikken. Hij is bijna altijd heel rustig, niet gauw onrustig, dus het schrikken verwacht je niet van hem. Wel dus als je het weet. Vorig jaar kwamen er voor het eerst koeien in de wei naast ons, dat was schrikken. We kwamen de hoek om, om ze buiten te zetten. Hij ziet de koeien en maakt rechtsom keert. De tuin in. Heeft best een paar dagen geduurd voordat hij eraan gewend was. En als ze te dicht bij de omheining kwamen, was hij in paniek weg. Soms heel grappig, maar ook wel eens vervelend. Het vervelende is, omdat hij zo groot is, loopt hij wel eens te veel door. Hebben die van jullie ook zulke goede bewegingen. Als hij gaat draven, komt hij echt bergop met grote verruimingen. Voor de rest zijn we heel tevreden met hem

Graffity

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 21:09

Ik heb sinds kort een dochter van Grafiet (x Hera). Erg braaf en vriendelijk, soms wel erg druk als er veel van dr gevraagd wordt.
Het schrikken is bij mij ook bekend. Normaal is ze erg vraaf en rustig, maar ze kan ook plots door iets geobsedeerd raken en dan is ze er OF niet meer bij weg te krijgen, OF ze draait om en racet heel hard de andere kant op. Of ik nou mee ga of niet...

En de bewegingen: super!! Vooral als ze echt heet wordt of aan de kletter gaat... Tong uitsteken

CarolandRuud

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-11 17:26

lor1_1984 schreef:
Een kenniasje van mij heeft een Grafiet: Pompadour.
Hij schijnt best lastig te zijn en duldt niet veel mensen op zijn rug (alleen mijn kennis en haar instructeur).

Ik weet dat ik reageer op een oud topic, maar ik ben wel heeeeel erg nieuwsgierig.
Ik heb nl een ruin van Grafiet > Pompadour Ruud...

En ik ben eigenlijk de enige die ook op hem kan rijden.
De rest wordt er af gegooid of is hij onwijs aan het dribbelen en stressen...