Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
booch schreef:bedankt voor jullie reacties.
sorrie voor mijn late reactie terug maar ik ben net van vakantie terug.
ik weet dat tinkers met een vriesmerk op hun hals in beslag zijn genomen van de zigeuners in ierland.
deze informatie heb ik van het tinkerstamboek.
alleen heeft mijn tinker geen vriesmerk maar een echt brandmerk en dan ook nog eens op de kont.
ik heb geen papieren bij mijn tinker en dus was ik wel heel benieuwd waar dit vandaan kwam.
jammer genoeg weet niemand hier iets over, ook het tinkerstamboek niet.
in ieder geval bedankt voor jullie moeite.
groetjes Sabine.
Lightielight schreef:Wij hebben twee Camarguepaardjes en daar is het eenvoudig...op de bil het brandmerk van de fokker en daarboven bij de merries de letter van het jaar, 2011 is volgens mij de "B"en het cijfer van de volgorde van het geboren veulen, eerste veulen een 1, 2e een 2 etc. Bij de hengstjes staan letter en cijfer rechts in de hals....
Onze tinker Lightning heeft inderdaad op de zadelplek een vriesbrandmerk...weet nog steeds niet helemaal waar dat vandaan komt......bij tinkers staan dus allerlei merken op allerlei plekken, hals, bil, rug.... is bij Camarguepaardjes dus veel simpeler en wel leuk omdat je ziet van welke fokker ze zijn en uit welk jaar e komen.............