don primaire

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

naomii__

don primaire

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 15:57

ik heb sinds januari een eigen paard...
hij heet Vital en is 5 jaar....zijn vader is don primaire... Pling
ik heb helaas nog geen foto's op deze computer dus kan niks van hem laten zien... Cool
alleen nou was mijn vraag of er hier mensen zijn met ook een don primaire....
ik zou graag willen weten wat voor eigenschappen ze gemeen hebben en of ze misschien op elkaar lijken..
ik weet niet of ik dit topic goed geplaats heb.....sorry als dit niet het geval is Bloos

Mickey

Re: don primaire

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 17:59

HAW->FA

naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:01

niemand een nakomeling van don primaire?...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 18:52

volgens mij is er al een topic over hem,gebruik de zoekfunctie eens

naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-07-07 18:55

jah maar ik wil de nakomelingen kunnen vergelijken met mijn paard

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-07 14:17

Ik heb een Rilke X Don primaire iig,foto's staan in mijn profiel,hij heeft het tere beenwerk en lichtvoetige inieder geval van Don Primaire.

naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-07 17:24

hmm....het is een mooi paard...maar hij lijkt niet op die van mij...
die van mij is heel donker bruin...bijna zwart...en heeft een kolletje en 1 wit voetje...
maar is die van jou ook makkelijk in omgang...een goed karakter...daar staan don primairs om bekend namelijk...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 10:45

Heb je een foto? mijne is heel makkelijk in de omgang,een ontzettend lief paard,ook totaal niet lomp en kijkt erg goed uit voor zichzelf.Onder het zadel is hij wel braaf en welwillend,maar kan ook ontzettend heet en springerig zijn.Dan moet je eerst ff 2 rondjes bokkend door de bak,en ff flink galloperen voordat je echt kan gaan rijden haha.
Ik weet dat Abrahams hier op Bokt ook een hele mooie zwarte Don primaire heeft,Wondersteen heet ie geloof ik,anders moet je haar eens pmen.

naomii__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-07-07 16:24

nej ik heb nu geen foto maar zodra ik e1 heb zal ik deze plaatsen...
ik denk dat de mijne wel een een btje lompig is...hij kan niet zo goed op zichzelf passen...hij is nogal een patser op wei en dat zorgt voor de nodige wonden...
maar onder het zadel super lief...en leergierig...
wondersteen heb ik gezien jah...ook een machtig mooi paard....
maar zo anders als de mijne....qua uiterlijk...

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-07 17:46

Ja ze hebben allemaal ook nog een vader en een moeder he,ik ben beniewd naar je foto.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-07 20:17

Elisa2 schreef:
Heb je een foto? mijne is heel makkelijk in de omgang,een ontzettend lief paard,ook totaal niet lomp en kijkt erg goed uit voor zichzelf.Onder het zadel is hij wel braaf en welwillend,maar kan ook ontzettend heet en springerig zijn.Dan moet je eerst ff 2 rondjes bokkend door de bak,en ff flink galloperen voordat je echt kan gaan rijden haha.
Ik weet dat Abrahams hier op Bokt ook een hele mooie zwarte Don primaire heeft,Wondersteen heet ie geloof ik,anders moet je haar eens pmen.

Wondersteen heet hij inderdaad Knipoog Wondertje is ook heel fijn in de omgang. Lief en eerlijk paard. Hij is in het begin vrij eenkennig geweest maar daar is hij nu gelukkig wel overheen. Jammer genoeg is die van mij niet zo heet. Hij had van mij wel iets meer pit mogen hebben. Hij kan soms een beetje lui zijn. Ik heb wel van meerdere Don Primaire bezitters gehoord dat zijn/haar paard een laatbloeier is. Ik geloof dat die van mij dat ook wel is. Als ik hem vergelijk met sommige andere 4 jarige is hij er nog lang niet qua kracht en ontwikkeling. Maar dat komt vanzelf vast helemaal goed!

Ben erg benieuwd naar de foto naomii.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:34

Dat denk ik ook wel,mijne is ook nogal een laatbloeier,begint nu pas een beetje te komen nu ie 6 is.Heb jij nog een mooie recente foto Abrahams?

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 09:54

Voor de meest recente foto's zie onderschrift. Die zijn van 21 juli (helaas liep hij daar niet op z'n allerbest maar de foto's zijn goed genoeg om een idee te krijgen van zijn bouw).

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 10:53

Wij hebben een 5 jarige Don Primaire merrie. Veradaula, ze komt uit de daula-stam. Ik rij haar wel maar niet op wedstrijden. We hebben haar voor de fok, ze is drachtig van Voice.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:06

jollyjoker schreef:
Wij hebben een 5 jarige Don Primaire merrie. Veradaula, ze komt uit de daula-stam. Ik rij haar wel maar niet op wedstrijden. We hebben haar voor de fok, ze is drachtig van Voice.

Ik heb even in je profiel gekeken. Mooie merrie.

Ulmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:07

Ik heb ook een don primaire gereden, geweldig karakter had dat paard.
Ze was helaas wel heel klein, echt een laatbloeiertje.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 12:31

Onze merrie is ook maar 1.60 m. Vreselijk lief in de omgang met rijden is het een stresser!!
Helaas vonden ze haar op de keuring niet zo bijzonder, misschien maar een IBOP proberen.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 13:25

jollyjoker schreef:
Onze merrie is ook maar 1.60 m. Vreselijk lief in de omgang met rijden is het een stresser!!
Helaas vonden ze haar op de keuring niet zo bijzonder, misschien maar een IBOP proberen.

Mijn Don Primaire is 1.72 (en ben bang dat hij nog een klein stukje verder de hoogte in gaat). Met rijden is het absoluut geen stresser.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-07 19:23

Mijne is 1.70 cm ong. maar zn mama van Don primaire was maar iets van 1.65 cm. Jouwe blijft een super mooi dier Abraham
JollyJoker: die van jou vind ik ook wel leuk,alleen de schoft/rug overgang is niet echt zoals ze bij het kwpn willen he? Of lijkt het maar zo door de foto.

jollyjoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:45

Ik denk dat de foto iets vertekend. Het is wel een mooie merrie. Maar kon de jury niet bekoren op de keuring. Ze liet zich niet zo heel best zien. Ze kan enorm in zichzelf keren als ze iets eng vindt en dat deed ze daar ook. Volgend jaar als ze veulen heeft proberen we het opnieuw.

Abrahams

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 18:59

jollyjoker schreef:
Ik denk dat de foto iets vertekend. Het is wel een mooie merrie. Maar kon de jury niet bekoren op de keuring. Ze liet zich niet zo heel best zien. Ze kan enorm in zichzelf keren als ze iets eng vindt en dat deed ze daar ook. Volgend jaar als ze veulen heeft proberen we het opnieuw.

Dat is jammer. Hopelijk volgend jaar meer geluk.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 19:36

Oke heb je nog meer foto's dan,ik ben wel benieuwd.Jammer dat ze zo in elkaar keerde,idd meer geluk volgend jaar.