Hoe ben jij aan je (verzorg)New Forest gekomen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Hoe ben jij aan je (verzorg)New Forest gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:13

Ben eens nieuwsgierig hoe jullie erbij kwamen.
Een bewuste keuze of gewoon toevallig? Waar was je naar op zoek toen je je (verzorg)New Forest tegenkwam?
Was je al gek van het ras of ben je dit geworden door je (verzorg)pony?

Anoniem

Re: Hoe ben jij aan je (verzorg)New Forest gekomen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:15

Ze zijn van me tante Lachen
En zij doet er verder niks mee, dus mag ik er lekker mee aan de gang Lachen

Yaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 18:20

Uh..Na das best wel een lang verhaal opzich..Dus ga er ff voor zitten..

Mijn zussen wouden wel graag pony rijden en mijn opa kende iemand die er nog een pony had staan, die gingen mijn zussen verzorgen. MIjn moeder kon al paardrijden. De pony stond in het weekend vaak bij ons thuis en dan ging die weer naar de eigenaren. Heel lastig. Na 6 week hebben mijn ouders de pony gekcoht. Dit was een new forest. En toen zijn we ermee gaan fokken. We hebben er nog 1/2 New forest bij gekocht. En door het fokken enz. Komt het dat wij nu 12 NF'tjes hebben gehad. De helft weef verkocht nu nog 5 NF:D..

supertammy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 20:02

Ik was door de ponykampen bij Stal Molenaar al in aanraking gekomen met het ras. Toen ik daar later stage ging lopen wilde ik natuurlijk ook wel graag zo'n pony. Zij hebben me toen meegenomen naar een zusje van één van hun pony's die ik leuk vond. Die pony heb ik toen gekocht. Knipoog

naomi_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-07 22:36

hier is al een heel lang topic over...

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:47

Ik ben bij stal Angels Ditch in aanraking gekomen met de New Forest Pony. Na daar heel wat jaartjes verzorgd te hebben, heb ik 2 jaar terug bij hun mijn eigen New Forester gekocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:49

Mijn zus had van een vriendin van haar een telefoonnummer gehad van de eigenaresse van Sheila die een advertentie opgehangen had in een supermarkt. En toen is m'n zus haar gaan verzorgen. Na een paar jaar af en toe mee te gaan gingen we haar samen verzorgen, en inmiddels is mijn zus gestopt en doe ik haar alleen Lachen

mariekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 17:50

Ik heb mn new forest gratis gekregen van de mensen waar ik haar verzordge.

Die gingen verhuizen en ze wisten niet wat ze met de pony moesten Lachen

fUrytjj_04

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-07 20:16

ik heb Fury gekocht van een handelaar Knipoog

Siimoneee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:03

Mijn New forest Dabber was eerst van onze buren. Ik reed af en toe op haar, mijn buur'vrouw' (weet ff niet hoek dat moet noemen, t is ook geen buurmeisje meer Tong uitsteken) leerde mij rijden Haha!
Toen stond Dabber te koop want mijn buurvrouw/meisje was te groot voor haar..
Mijn ouders wouden haar wel kopen. Eerst kon ze komen voor proef. Ik heb haar een maand ofso op proef gehad Haha!
Toen had mijn moeder haar voor me gekocht Haha! Heb haar nu al meer dan 8 jaar Haha!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-07 20:10

Op marktplaats vond ik een advertentie. Iemand zocht voor haar paardje een bijrijdster en daar heb ik op gereageerd. Het paardje rij ik nu al weer ongeveer 8 maanden bij.

Xena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:51

Mijn Newforest komt bij een manege weg.
We hadden niet zoiets van, we willen een Newforest
We zijn er gewoon tegenaan gelopen.

Vadalma

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 10:54

Ik had een kruising welsh new forrest. Een vriendin van me had dr te koop staan, zag de merrie lopen en was op slag verliefd haha. Eigenwijs koppie, spierwit. Heb dr nu wel weer verkocht, omdat ik graag een wat groter paard wilde. Ik ben dus aan mn new forrest gekomen door pure toeval..

Melisjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-07 14:07

Kapi's eigenaresse zijn de oom en tante van Kapi Lachen

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 11:57

Een vriendin belde me terwijl ik stond les te geven of ik ajb een plekje had voor een pony. Dus ik had haar later terug gebelt en het bleek dus een hele leuke pony te zijn. Voor Pukkie was ik ook al een tijdje op zoek naar een leuk maatje.
Dus ik heb contact opgenomen met die mensen, alleen een paar dagen voordat ze zou komen brak en rhino uit bij hun op stal. Dus toen werd het 3 weken later dat ze kwam.
En nu woont ze hier alweer een aantal maanden.

CeesRinko

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:00

ik hielp vaak altijd op de manege bij ons,, (pony's opzadelen poetsen enz.) toen vroeg de lesgever daar, of ik niet eens op haar new forest wou komen rijden,, want ze zocht er nog iemand voor..Lachen
daar ben ik actief mee aan de slag gegaan..Lachen en wedstrijdjes meerijden enzo..Knipoog

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 12:02

Ik reageer vanaaf even ga nu naar me new-forest Tong uitsteken

mriekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 14:56

toevallig, we hadden het besluit genomen om mijn 2welsh pony's te moeten verkopen. En daarna opzoek te gaan naar iets anders (een paard/pony waar ik weer op kon rijden, maar ook mee kon mennen)

Mijn 2welshjes zijn verhuisd naar een kennis en die kennis had ook een new-forest pony staan. Dus eigenlijk hebben we "geruild" Haha!

IrisDH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-07 16:25

Gekocht Nagelbijten / Gniffelen
En de bijrijdbeesten kreeg ik aangeboden.

chanora

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-07 21:21

Ik heb hem gekregen van me ouders..

Eerst reed ik altijd op maandag en donderdag in de manege les.. Op een donderdag gingen we naar de sound of music. (5 jaar geleden) en toen vond ik het erg jammer dat ik niet kon rijden dus zei me moeder hier in de buurt is een manege, daar mag je een keertje rijden.. Dus wij kwamen daar, het was niet echt een manege en toen zei ze we zijn hier om naar een eigen pony te kijken.. En dat was een new-forest Haha! Ik wist niet eens dat ik een pony kreeg dus was ook niet op zoek naar een new-forest.. Ik heb haar nog steeds Haha! Zie me profiel voor foto's

melis__

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 12:17

Ik heb der voor my verjaardag gehad, Bijna alweer een jaar geleden...

Ze kwam bij een handelaar uit de buurt. & ik mocht van my vader een nieuwe pony erbij we zouden eigelijk voor een shetlander gaan hele leuke nja uit eindelijk ging het niet door, toen werden we door iemand gebelt op een zaterdag dat ze op een landje stonden met een paar pony's & daar was een leuke newforest tekoop dus my moeder snel gaan douche ik snel op marktplaats gaan kijken welke het was (vond der meteen al helemaal leuk) We reden er naar toe gingen we er later halen en had ik der even gepoetst en in het land gelopen en daarna nog even er opgezeten. Toen was ik er al meteen verliefd op!
Dus was ik in de avond met me vader gegaan. & ik kreeg der van me ouders voor my verjaardag Haha!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-07 22:06

mijn pony was eerst van de manege waar ik rij toen ik een tijdje had gereden op haar hoorde ik dat ze verkocht was aan iemand die al 2 ponys had ik dagt van wat moet iemand met 3 pony na 2 weken hoorde ik dat ze weer terug was op de manege dus ik was heel erg blij na weer een maand was ze weer verkocht aan dezelfde vrouw dus moest iuk weer hard huilen toen ik op een dag weer op de manege kwam zei de instructeur van ik heb een verrassing voor je je mag weer op pepijn rijden(de pony)ik moest huilen van blijdschap en kon er weer op rijden zo ging het een half jaar door tot dat ik hoorde dat die vrouw haar wou verkopen en ging zeuren bij me moeder en zo heb ik haar gekregen sorry voor het lange verhaal

Renee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 10:00

Ik ben benaderd op Marktplaats en ben vrij snel gaan kijken. De eigenaresse heeft een stalletje met een aantal paarden, het is enorm leerzaam, af en toe zwaar (sommige stallen.. Clown) maar leuk! Lachen

E_D_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-07 14:34

Men lesgever was een pony voor mij aan het zoeken en heeft hem dan gevonden en na 2 weken op proef te hebben was ik helemaal verliefd op hem Clown
greetz

Rachelle302

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-07 17:49

Via de manege.. ik reed daar altijd en toen moest een new forest doorgereden worden en dat ben ik dus gaan doen.. sinds toen ben ik helemaal gek van ze Lovers