De letter M

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 21:34

Ja jammer he van Mooiman onder het zadel b.v. de beste hengst dit jaar op de HK te den Bosch. Zou er ook wel mee willen dekken, maar wil dan eerst iets goeds zien

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 23:45

En de M zakt al weer naar beneden...
Dan nog maar een verhaaltje voor het slapen gaan:

Heb zelf nog een Mondriaan x Michelangelo,

Mondriaan heb ik nog niet zoveel van gezien, er wordt van de nakomelingen beweert dat ze erg lastig-gevaarlijk zouden zijn maar dat zeggen ze ook van Michelangelo, van welke hengst niet overigens.
Van Michelangelo valt me vooral het exterieur van zijn nakomelingen zwaar tegen, van zo'n sjieke hengst verwacht je aparte paarden maar dat valt toch nog wel tegen.

Mijn paard is overigens wel een bijzonder sjiek correct gebouwd type met 3 fijne gangen,
voor zijn 3,5 jaar is hij nog ontzettend jeugdig. Hij heeft gelukkig een bijzonder fijn meewerkend en betrouwbaar karakter...
min en min is plus?

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 09:34

Montecristo, prachtig paard en ik heb hem al vaak in het echie mogen aanschouwen in zijn stal of tijdens de training.

Mamori XX is de vader van Jurita haar moeder. Het is een volbloed van de renbaan en eigenlijk heeft Jur qua bouw meer weg van deze volbloed dan van haar vader Purioso.

Movie Star van Inge Fokker, wat een paard!

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:42

Mats onze eigen hengst.
Van Gerlinus.
Dit jaar voor het eerst goedgekeurd en net onder het zadel.
ben heel benieuwd wat hij gaat doen en ook zjn nakomelingen.
We hebben er 2 drachtig van hem.
wbt karakter is het een heel grappig paard heel lief en ondeugend maar echt niet gemeen.

Marengo is ook een groninger hengst waar ik wel weg van ben.
Hopelijk dekt hij nog als mij merrie oud genoeg is want ik zou er graag een veulen van willen.
Zijn karakter ken ik niet maar ik vind 'm voor een groninger heel goed bewegen
Afbeelding

en dan meinholt
Niet helemaal mijn smaak wbt hengst maar hij had wel de veulenkampioen en tevens dagkampioen van de keuring in kring midden dit jaar hij geeft goede bewegingen door aan de veulens die ik tot nu toe heb gezien.
Alle 3 de hengsten hebben als Vader Gerlinus

Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-02 12:45

Jura schreef:
Movie Star van Inge Fokker, wat een paard!


Dat is ten eerste geen hengst, maar ik vond er echt helemaal niks aan. Een nakomeling van Mangan. Zij werd met dat paard in 1997 Z1 kampioen toen ik Z2 kampioen werd, dus ik ken dat paard goed. Maar ik vond het echt geen groot talent, vooral met de wissels had dat paard hele grote problemen en dat kwam hem in het ZZ-licht dan ook duur te staan. Hij kwam bijna niet aan zijn punten en is dan ook maar naar Amerika verkocht.

myla
Berichten: 168
Geregistreerd: 16-09-01
Woonplaats: Langedijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 00:19

Ik heb zelf een nakommeling van Mooiman, ik vind het echt een superpaard. En ook leuk om te horen dat ik niet de enige ben.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:47

Wij vonden Mendel (Contender x Oula Owl) van de Havikerwaard een leuke hengst, maar helaas werd Fab ook van hem niet drachtig. Het is jammer dat deze hengst weinig kans heeft gekregen om zijn kunnen in de sport te tonen. Onder Leida kon hij lekker lopen, niet spectaculair, maar wel goed. Hij was onder het zadel een super braaf dier, met een eerlijke oogopslag die mij erg aansprak. Jammer dat we er geen veulen van hebben. Inmiddels is hij ook naar Amerika verdwenen.

hanna
Berichten: 727
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 08:52

MERRIE MOSCAN, de vader van heel veel top New Forest pony's, is 33 jaar en stil going strong, en op dezelfde stal staat ook nog MEOMBURRY PETER RABBIT

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:24

Suzanne F."]
[quote="Jura schreef:
Movie Star van Inge Fokker, wat een paard!


Dat is ten eerste geen hengst, maar ik vond er echt helemaal niks aan. Een nakomeling van Mangan. Zij werd met dat paard in 1997 Z1 kampioen toen ik Z2 kampioen werd, dus ik ken dat paard goed. Maar ik vond het echt geen groot talent, vooral met de wissels had dat paard hele grote problemen en dat kwam hem in het ZZ-licht dan ook duur te staan. Hij kwam bijna niet aan zijn punten en is dan ook maar naar Amerika verkocht.
[/quote]

Oeps foutje ik dacht dat het een hengst was. Maar die broer van dat paard (weet niet hoe die heet), daar rijdt ze nu mee in de Z2, ik heb hem pas zien lopen. Ken je dat paard?

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:41

Métall vind ik zelf een erg mooi paard. Heb daar maar 1 veulen in werkelijkheid van gezien, maar dat was wel een plaatje zeg....

Dat paard van Leida Strijk die overleden is na een ongeluk op de wasplaats was trouwens NIET Just Mickey!! Ik kan niet zo gauw op de naam van het dier komen, maar weet wel dat het Just Mickey niet was.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-02 09:43

Metall fokt wel mooie paarden. Ik heb zelf een jaarling van hem gekend, maar die is niet oud geworden. Dat werd een wobbler, kwam van moeders zijde.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-02 21:39

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 08:27, in het totaal 1 keer bewerkt

M_99
Berichten: 320
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 09:10

kent iemand van jullie marok????(haflinger)

cicero
Berichten: 439
Geregistreerd: 11-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-02 10:54

more magic vind ik waanzinnig mooi

Suzanne F.

Berichten: 49276
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 08:46

cicero schreef:
more magic vind ik waanzinnig mooi


Is geen hengst... Haha! Dus zeker al geen goedgekeurde... Knipoog

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-02 11:04

Desiree schreef:
Dat zou ik niet durven te zeggen nee. Wat ik weet is dat Michelangelo vaak chique, donkergekleurde paarden fokt, die het goed doen in dressuur, maar die niet gemakkelijk zijn tussen de oren. Het zijn hete bloedkikkers waarmee je om moet kunnen gaan. Nou weet ik wel dat er een nederlandse topamazone op een Michelangelo reed, Mickey heette dat paard. hoe heette zij nu ook alweer? waarom kan ik nu niet op haar naam komen? Ze zat vlakbij Nijmegen. help eens?

Ik woon ook vlak bij nijmegen en heb ook een hele chique donkere michelangelo Haha!:D:D:D:D:D:D
En is ook HEEEEEEEEEEEEEEEL LIEF
of te wel ook zo'n bloedkikker waar je moet weten mee om te gaan dus je hebt helemaal gelijk!!!

Renske_

Berichten: 20558
Geregistreerd: 12-10-02
Woonplaats: het zonnige zuiden van NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-02 21:49

wie kent er de BWP hengst Magic Owl?
voluit Jewels Magic Owl
is de vader van mijn paard!ik vind 't een hele mooie&chique hengst, en hij geeft zn uitstraling door aan al zijn nakomelingen!degene die ik heb gezien lijken allemaal op hem, varierend van licht tot donkerbuirn, maar allemaal ongeveer hetzelfde hoofdje en dezelfde uitstraling!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:19

fabienne schreef:
Wij vonden Mendel (Contender x Oula Owl) van de Havikerwaard een leuke hengst, maar helaas werd Fab ook van hem niet drachtig. Het is jammer dat deze hengst weinig kans heeft gekregen om zijn kunnen in de sport te tonen. Onder Leida kon hij lekker lopen, niet spectaculair, maar wel goed. Inmiddels is hij ook naar Amerika verdwenen.


Hé,

Ik heb op de Havikerwaard gewerkt! Maar volgens mij was Mendel toen al naar Amerika. Ja, en de rest van de dressuurhengsten staan/stonden bij Coby van Baalen op stal. Ik heb dus hoofdzakelijk de jonge talenten en de (spring)paarden van Rob Ehrens meegemaakt.

Mijn hengst met de M is trouwens Manza Buitenzorg. Een topdraver met veel goede resultaten en goede nakomelingen. Mijn eigen Donsje is héél waarschijnlijk zijn zoon!
Laatst bijgewerkt door Djilna op 03-11-02 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-02 23:21

fabienne schreef:
Wij vonden Mendel (Contender x Oula Owl) van de Havikerwaard een leuke hengst, maar helaas werd Fab ook van hem niet drachtig. Het is jammer dat deze hengst weinig kans heeft gekregen om zijn kunnen in de sport te tonen. Onder Leida kon hij lekker lopen, niet spectaculair, maar wel goed. Inmiddels is hij ook naar Amerika verdwenen.


Hè,

Ik heb op de Havikerwaard gewerkt! Maar volgens mij was Mendel toen al naar Amerika. Ja, en de rest van de dressuurhengsten, Welcome en Welt Hit II, staan/stonden bij Coby van Baalen op stal. Ik heb dus hoofdzakelijk de jonge talenten en de (spring)paarden van Rob Ehrens meegemaakt.

Mijn hengst met de M is trouwens Manza Buitenzorg. Een topdraver met veel goede resultaten en goede nakomelingen. Mijn eigen Donsje is héél waarschijnlijk zijn zoon!