De letter K

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Jan_324
Berichten: 6933
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 15:41

Kastello, komt uit de Oberlina stam, Kawolines van runningkawa komt ook uit deze stam. Geen idee hoe die fokt.

Wie het tegen me zei heb ik geen flauw idee meer van maar ik heb ooit eens gehoord dat Krack een wat minder achterbeengebruik fokte, of dit waar is weet ik niet, wel doen zijn nakomelingen et vaak goed op keuringen. Ik heb er eigenlijk alleen nog maar mooie paarden van gezien.

chantal1

Berichten: 5310
Geregistreerd: 14-11-01
Woonplaats: zeeuws-vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 17:53

Runningkawa is toch ook een Kafu xx dan zal Kawa vast en zeker wat over kunnen vertellen.

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 18:06

Wij hebben een Kennedy gefokt. Uit de Festival stermerrie, dus kleinzoon van Fabienne Lachen Zie op mijn site: Ravel
Verder hebben we nog een Kennedy merrie van een kennis een tijdje op stal gehad, en die is later verkocht naar iemand van onze rijvereniging. Beide Kennedy's zijn super brave dieren............maar ze hebvben ook een moeder Haha!
Van Kennedey hoorden we dat ook, van af en toe een blind oog, schijnt van Sultan af te komen, dus we waren heel blij toen onze Ravel met twee gezonde ogen werd geboren!

Ziolette

Berichten: 17743
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 19:40

Velvet is van Karandasj en ik ben zeer over hem te spreken. Hij past goed op merries met veel bloed (Isa 75% engels volbloed) en heeft zowel springvermogen als goede bewegingen. De jury van de prinsjesdagveiling zei dat ik de moeder van Velvet met Karandasj duidelijk had verbeterd en ze waren zeer over haar te spreken. Alleen ze had wat meer formaat moeten hebben Verdrietig om in aanmerking te komen voor de veiling , ze liep wat achter in de groei doordat mams ondervoed was.

Verder heb je ook Kingston (v. Topas) nog, die staat hier in de buurt.

janna

Berichten: 4537
Geregistreerd: 08-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:10

s
Laatst bijgewerkt door janna op 01-04-22 08:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 20:21

Die Kracks waren niet blind geboren trouwens, maar hadden dus gewoon geen ogen.
Van de Kracks die ik heb zien lopen had er eentje het smoeltje van zijn vader en een beetje het figuur, maar de anderen hadden duidelijk die directe invloed niet gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:31

Heb zelf een nakomeling van Krack gehad, uit een Facet x Nurprimus x Exkurs xx gehad, die verschrikkelijk kon lopen, heel sterk achter en een spectaculair voorbeen. Alleen qua exterieur viel ze tegen, qua karakter was ze heel goed, wel heel heet, maar superbraaf. Maar ik ken een aantal goede kracks, alleen vraag ik me af hoe hij vererft op een gewone merrie, want de nakomelingen die ik heb gezien, hadden allemaal zeer goede moeders. Ook ik heb zo mijn twijfels over krack c als vaderdier. Ik vind hem als sportpaard SUPER!!! maar als vaderdier?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:48

Pipo dat is het probleem
Veel stars zijn eindprodukten

Daar is Melchior mee tegen de lamp gelopen .

Hij sprak over outcross en dat was de dood van zijn fokkerij.

Hij had beter de bloedlijnen kunnen behouden die hij bezat.
Maar daar kwam hij ook niet verder mee.

Mijn idee ( maar wat is dat voor inbreng)
Fok all-round.
En doe geen concessies aan de basis bewegingen.
Daar zie je het mis gaan.
Ga deze week maar eens in Ermelo kijken.
Dan zie voor de zoveelste keer dat er weer geen "Krack" tussen zit.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 22:54

Krack C is een inteelt op Lorenz dat vergeet men nog al eens. Iedereen die Lorenz gezien heeft onder Henk van Bergen op de hengstenshow in Den Bosch weet waar Krack C zijn beweging vandaan heeft. Maar weinigen hier zullen dat gezien hebben.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-02 23:11

Troef schreef:
Pipo dat is het probleem
Veel stars zijn eindprodukten

Daar is Melchior mee tegen de lamp gelopen .

Hij sprak over outcross en dat was de dood van zijn fokkerij.

Hij had beter de bloedlijnen kunnen behouden die hij bezat.
Maar daar kwam hij ook niet verder mee.

Mijn idee ( maar wat is dat voor inbreng)
Fok all-round.
En doe geen concessies aan de basis bewegingen.
Daar zie je het mis gaan.
Ga deze week maar eens in Ermelo kijken.
Dan zie voor de zoveelste keer dat er weer geen "Krack" tussen zit.

Waarom denk je dat we nu met Jetset D dekken, die is allround, maar kan erg goed lopen, en fokt die beweging door. Ook exterieur matig is mijn ervaring met onze Jetsets dat dat goed is.

Uit de Facet merrie komen altijd mooie paarden die goed kunnen lopen, de Krack kon extra lopen, maar exterieurmatig was ie niet goed, daarom is ie ook verkocht. Haha!

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-02 08:34

Kingston, de hengst van mijn stalhouder. Ontzettend braaf paard. Er is een poos niks mee gedaan bij de vorige eigenaar (Jan Schep), maar hij gaat nu weer uitgebracht worden.

Afbeelding

Topas x G. Ramiro Z pref x Joost
1,68 m, 6 april 1992
KINGSTON: de hengst waar de beste Nederlandsesport-stammen bij elkaar komen!
De bekende -minka stam, waar de vader van Kingston - TOPAS - deel van uit maakt, komt momenteel weer goed naar voren in Limminka (v. Topas) onder Alison Firestone en daarvoor onder Emile Tacken. Via de moeder van Kingston (de -lihtya stam) stamt Kingston af van top-verervers, zoals G. Ramiro Z x Joost x Abgar xx, die ontelbare goede sportpaarden hebben geleverd.Kingston is goedgekeurd bij het KWPN en werd zesde (van de 27) tijdens het verrichtingsonderzoek 1995. Kingston loopt Z-dressuur en eindigde in 1996 als vijfde in de finale van de PAVO-Cup voor vierjarige dressuurbeloftes. Daarnaast beschikt Kingston over zeer veel springvermogen.Kingston vererft zeer goede dressuur- en springpaarden, die zeer goed bewegen, een goed karakter hebben en zich heel goed willen laten bewerken. Ruim 70 procent van de eerste nakomelingen (5 jaar) van Kingston lopen al in de sport.

Jura

Berichten: 10793
Geregistreerd: 16-01-01
Woonplaats: Veluwe en 't Gooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-02 11:46

Sjuimpje schreef:
Ik zou het hier niet neerzetten als ik het al niet uit verschillende hoeken gehoord had,
waar rook is...

Ben benieuwd of al meerdere mensen dit gehoord hebben of zelfs een geval weten.


Bij ons gaan die geruchten ook, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ie zo'n mismaakt veulen had. Een kennis van mij fokt bijna alleen maar met Krack C/Redford (connecties met de hengstenhouder Haha!) en die veulens zijn iedere keer weer geweldig!! Kwijl

Afbeelding

Missouri

Berichten: 4964
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Under Construction

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 11:59

Ik vind Krack een hele gave hengst. Maar in combinatie met merries met een slappe achterhand of weke lendenen geen goed plan.
Hier noemen ze de veulens ook wel Kruk C's...

amagun
Berichten: 3061
Geregistreerd: 26-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:18

sarabande schreef:
Krack C is een inteelt op Lorenz dat vergeet men nog al eens. Iedereen die Lorenz gezien heeft onder Henk van Bergen op de hengstenshow in Den Bosch weet waar Krack C zijn beweging vandaan heeft. Maar weinigen hier zullen dat gezien hebben.


Lorenz!!

Wereld hengst heb een video van hem gezien, was die hengst niet gefokt door Jespers Verward maar ik wist n iet dat achter de bejaulais merrie ook nog Lorenz zat? Flemmingh = wel Lacapo x Carnaval x Lorenz

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:25

De grootmoeder van Dutch Capitol (Lorenza)
Is de volle zuster van Lorenz

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 12:32

Troef schreef:
Citaat:
Over Krack hoor ik steeds vaker de verhalen dat hij nog wel eens veulens zonder ogen zou geven


Het wordt allemaal steeds spannender. Boos!

Uhm verhalen het is echt waar, bij ons in de regio 3 in 1 maand!!
Wij wilde ook een merrie met deze hengst dekken maar hebben dat toen toch maar niet gedaan. Misschien is het puur toeval, maar toch wel schrikken. Van die 3 gevallen is het echt waar en zeker geen verhaal!!
Hoeveel er nog meer zijn weet ik niet.

Tinne

Berichten: 13717
Geregistreerd: 07-11-01
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-02 19:02

Karioka del Follee (v. Bon Ami)

Afbeelding

Lavanta

Berichten: 2485
Geregistreerd: 26-08-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 13:31

Onze Nicky is Drachtig van Karandasj Haha! Haha! Daarom nog maar een plaatje van hem Haha! Haha!
Afbeelding

Hoe hij fokt weten we eigenlijk ook nog niet echt...maar Greve zei dat hij wel goed bij Nicky paste.... En er zit Darco bloed in wat een van het beste springbloed allertijden is/was Verward

Mieke
Berichten: 6926
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-02 14:06

Hey.... Kingston, leuk beest hè, halfbroer van mijn Kaminka. Qua uiterlijk lijken ze niet op elkaar, qua beweging zie ik op bovenstaande foto wel wat gelijkenis. Grappig hoor.

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:19

KWPN
19-11-2002: Tien Krack C-zonen verder


Op de vierde dag van de eerste bezichtiging in Ermelo heeft Krack C zijn stempel gedrukt. Van de 21 voor de tweede bezichtiging aangewezen hengsten hebben tien hengsten de WK-ganger als vader. Twee van de veertien sterhengsten stammen ook van Krack C.
Van Jazz werden vier zonen aangewezen en werden er vijf ster verklaard. In totaal zijn na vier dagen selectie 78 hengsten aangewezen voor de tweede bezichtiging op donderdag 30 en vrijdag 31 januari 2003 in ’s Hertogenbosch.

Uitslag van dinsdag 19 november
Uitgenodigd voor de tweede bezichtiging
176 Flemmingh x Bismarck
286 Ircolando x Akteur
290 Jazz x Roemer
292 Jazz x Contango
302 Jazz x Nooitgedacht
314 Jazz x Ferro
324 Jetset-D x Cocktail
330 Jumbo-Jet x Onbekend
332 Kalypso x Ulster
350 Kigali x Libero H
351 Kojak x Indoctro
353 Krack C x Glendale
354 Krack C x G.Ramiro Z
355 Krack C x Pion
356 Krack C x Dutchboy
357 Krack C x Belisar
359 Krack C x Damiro
361 Krack C x Victorie
363 Krack C x Cabochon
365 Krack C x Ferro
366 Krack C x Rubinstein


Ster verklaard
287 Iroko x Voltaire
291 Jazz x Ulft
296 Jazz x Amor
297 Jazz x Zeoliet
298 Jazz x Simply
306 Jazz x Glendale
322 Jetset-D x Jazz
336 Karandasj x Ahorn
340 Kennedy x Hemmingway
345 Kennedy x Ulster
347 Kennedy x Ahorn
362 Krack C x Pretendent
364 Krack C x G.Ramiro Z
679 Voltaire x Samber


(Bron: KWPN)

Citaat:
Troef



Berichten: 1014

Geplaatst: 11-10-02 10:14

--------------------------------------------------------------------------------

Quote:
Over Krack hoor ik steeds vaker de verhalen dat hij nog wel eens veulens zonder ogen zou geven


Het wordt allemaal steeds spannender.



Zie je het zal wel meevallen anders nemen ze er niet zoveel mee naar de 2 de bezichtiging.

HorseMoments

Berichten: 6146
Geregistreerd: 21-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:28

Jeetje dat zijn er veel, maar effe afwachten wat er van over blijft. Tja ik ga er toch niet mee dekken!
Maar wel goede reclame voor de hengst zonder meer! maare ff nog een vraagje hoeveel werden er aangeboden./?

Troef

Berichten: 1571
Geregistreerd: 27-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:37

Topaanvoerders jonge hengsten
Voltaire 36
Jazz 29
Métall 28
Lux 25
Numero Uno 21
Ferro 16
Flemmingh 15


Krack C ??

Angeliek
Berichten: 4948
Geregistreerd: 20-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:41

Kroongraaf:
Afbeelding

Karandasj:
Afbeelding

Kalypso:
Afbeelding

Krack-C:
Afbeelding

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-02 23:43

Krack C en Gribaldi ieder 14. Maar je weet best dat de Kracks meegaan voor de handel en show in Den Bosch, was met Ferro ook zo na Ol spelen
Dat zijn de visitekaartjes (ha ha)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-02 08:38

Jeetje,
van Flemmingh slechts eentje door en geen 1 ster!