Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

IndianLady schreef:en hoe wil je je merrie dan het veulen eruit laten persen?
janderegelaa schreef:Beste Penny's, verdiep je eerst eens in de materie voordat jullie iets kakelen. Het kan gewoon , het veulen past zich aan aan de baarmoeder en in het ergste geval komt het gewoon iets eerder. Dit is overigens met een onderzoek bewezen.
Onderstaand veulen is 4 weken oud en haar moeder is een Welsh A en haar vader een paard van 1.63

Jolliegirl schreef:flauw dat je gelijk de benaming penny's geeft!
maar ik moet je wel gelijk geven met je uitleg.
IndianLady schreef:en wat dan van de merries die een kruisverlamming oplopen omdat het veulen vast zit in het geboortekanaal? En laatst eentje die een spoedkeizersnee kreeg omdat het veulen er ook niet doorheen paste?
IndianLady schreef:Oh ok, is dat misverstand ook weer uit de wereld. Ik dacht echt dat het niet aan te raden was, maar goed.
janderegelaa schreef:IndianLady schreef:Oh ok, is dat misverstand ook weer uit de wereld. Ik dacht echt dat het niet aan te raden was, maar goed.
In principe kan het gewoon, je moet je alleen afvragen wat voor doel je er mee hebt. De combi Welsh A / paard, geeft supermooie sportpony's, mijn hengst wordt er in Engeland ook veel voor gebruikt.
IndianLady schreef:andersom kan wel grote merrie en kleine hengst. Mits via KI of een trapje voor het hengstje
Lara_Silver schreef:Ik hoop toch wel door middel van kunstmatig inseminatie, want ik heb laatst toch een filmpje gezien, dat een klein ponytje werd gedekt door een paard. Dat was ronduit belachelijk; het beestje viel bijna om bij de laatste stoot.