Hoe kom ik in het KWPNstamboek?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

horsefan08

Hoe kom ik in het KWPNstamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 18:02

Hoihoi,

GVorige week maandag hebben we Simeusi gekocht:D
Hartstikke lief paard enz. enz.
Me vader heeft net gebeld naar zijn 1e eigenaar fokker, en wist precies wie Simeusi was.
We zijn er ook achter gekomen dat ze 1 keer heeft geveulend, en dat dat echt 1 van de beste tuighengsten allertijden in Nederland is.
Maar we hebben geen idee wie het is.
Dit is allemaal te achterhalen als je gewoon haar stamboek inkomt op internet.
Maar we hebben geen idee waar we moeten zoeken(we hebben al op google gezocht)

Weet iemand dus de site van de KWPN paarden dat je de chip moet invullen, en dat je dan bij zijn stamboek komt??

al vast bedankt
Laatst bijgewerkt door horsefan08 op 29-05-07 18:11, in het totaal 1 keer bewerkt

horsefan08

Re: Hoe kom ik in het KWPN stamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 18:11

horsefan08 schreef:
Hoihoi,

GVorige week maandag hebben we Simeusi gekocht:D
Hartstikke lief paard enz. enz.
Me vader heeft net gebeld naar zijn 1e eigenaar fokker, en wist precies wie Simeusi was.
We zijn er ook achter gekomen dat ze 1 keer heeft geveulend, en dat dat echt 1 van de beste tuighengsten allertijden in Nederland is.
Maar we hebben geen idee wie het is.
Dit is allemaal te achterhalen als je gewoon haar stamboek inkomt op internet.
Maar we hebben geen idee waar we moeten zoeken(we hebben al op google gezocht)

Weet iemand dus de site van de KWPN paarden dat je de chip moet invullen, en dat je dan bij zijn stamboek komt??

al vast bedankt

StalDiefdijk

Re: Hoe kom ik in het KWPNstamboek?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:15

Heb je er geen stamboekpapieren bijgekregen dan bij de koop? Met het chipnummer kan je op het internet enkel de eigenaar van het paard vinden, niet zijn afstamming voorzover ik weet.
Als je de stamboeknaam van je paard kent kun je overigens wel kijken op http://www.paardenfokken.nl. Daar kun je zowel afstamming als nakomelingen vinden. Succes!

Novice

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:28

Je kan het KWPN bellen en met het levensnummer alle informatie vragen

_sandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 18:58

inderdaad, www.paardenfokken.nl is een goede site hiervoor. is nog leuk ook, kun je veel van afhalen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 19:03

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-07 19:18

shan schreef:
http://www.paardenfokken.nl/pedigree.php?horseid=211710

De kans is groot dat dit haar is.
Ik zou even contact opnemen met het KWPN, zorg dat je het chipnummer weet. Je kan een duplicaat opvragen van het papier.

idd dit is dr:D(staat in haar paspoort ook zo) maar eigelijk wouden we alleen in haar stamboom komen, om er achter te komen welk veulen ze heeft gehad(we hadden contact met de fokker en die zei dat ze op haar 3 een tuigerhengst heeft gekregen, en dat i bij 1 van de beste tuigerhengsten behoord van het land:)) maar bij nakomelingen staat helemaal niemand...

Weet iemand hoe ik haar kind kan vinden?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-07 20:45

Je komt niet 'in' haar stamboom hoor. Je moet gewoon het kwpn op bellen of e-mailen en vragen of ze je het e.e.a. kunnen vertellen over de nakomeling. Als die nakomeling een van de beste tuighengsten zou zijn, dan zou je via google of internet al veel te weten gekomen zijn. En op paardenfokken.nl staat hij ook niet, dus ik denk dat je de fokker verkeerd heb begrepen en dat de vader een goede tuighengst is.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 07:32

horsefan08 schreef:
idd dit is dr:D(staat in haar paspoort ook zo) maar eigelijk wouden we alleen in haar stamboom komen, om er achter te komen welk veulen ze heeft gehad(we hadden contact met de fokker en die zei dat ze op haar 3 een tuigerhengst heeft gekregen, en dat i bij 1 van de beste tuigerhengsten behoord van het land:)) maar bij nakomelingen staat helemaal niemand...

Hmmm, in 2002 heeft ze dus een hengstveulen gekregen, en die is nu 5 jaar oud. Knappe hengst als hij nu al tot de beste tuigerhengsten van het land behoort. Kan je vertellen dat het een beetje een broodje aap verhaal is. Wellicht een nakomeling van een van de beste tuigerhengsten, wellicht een Manno bijvoorbeeld.

horsefan08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-07 09:58

Neonlight schreef:
horsefan08 schreef:

Hmmm, in 2002 heeft ze dus een hengstveulen gekregen, en die is nu 5 jaar oud. Knappe hengst als hij nu al tot de beste tuigerhengsten van het land behoort. Kan je vertellen dat het een beetje een broodje aap verhaal is. Wellicht een nakomeling van een van de beste tuigerhengsten, wellicht een Manno bijvoorbeeld.

Dus ze hebben me gewoon voor de gek gehouden dat haar veulen hoort bij 1 van de beste tuigerhengsten?
ZOu ik zijn naam mogen weten van die hengst?

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:29

Hoe moet zij dat nou weten? Je moet eerst eens goed lezen voor je reageert, want er staat al hoe je achter die info kunt komen.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:29

Ik heb geen naam voor je. Ik zit alleen in de aangespannen wedstrijdsport en daardoor ken ik de wedstrijdpaarden, en zover ik weet is niet een 5-jarige de topper. Stempelhengst in de fokkerij kan het niet zijn, met 5 jaar kunnen nakomelingen zich nooit bewezen hebben. Dus ja, ze hebben je daarmee enigszins voor de gek gehouden. Wil niet zeggen dat haar nakomeling geen topper is en wellicht in de toekomst bij de beste hengsten gaat horen. Je kunt toch het beste de KWPN bellen voor een naam, aangezien we niet weten om welk paard het gaat.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 10:42

--> F-AM

sarabande

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:47

De fokker is waarschijnlijn N van Maaswaal, die fantaseert niet zomaar een kampioen hoor.
Ik denk dat de vader van het veulen of een van de voorvaders van de merrie bedoeld werd

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 11:50

Misschien heeft de beste man wel bedoeld dat haar veulen van de beste tuigpaard hengst was.

Het is natuurlijk helemaal niet zeker, maar aan de naam te zien zou dit hem kunnen zijn:
De rubriek tuigpaardveulens kende niet veel animo. Verdiende winnaar was Wanna Teus, (Manno x Cambridge Cole) van f/e de heer. F. Horinga uit Oud-Beijerland.

http://www.stegen.net/website/main.php? ... ief_id=785

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:00

Das de 4de al die het zegt Clown

Een veulen in 2002 zou met de letter V zijn begonnen Lachen

shan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:03

Sammie schreef:
Das de 4de al die het zegt Clown

Een veulen in 2002 zou met de letter V zijn begonnen Lachen

Misschien heb ik er overheen gelezen maar waar staat dat het een veulen uit 2002 is en niet uit 2003?

edit: ik zie het al, al lijkt het me logischer dat het in 2003 was gezien de leeftijd van de merrie.
misschien vergist TS zich.

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 12:13

2003 is gezien de leeftijd van de merrie idd logischer, al zijn er fokkers die ook met 2 jaar dekken.

Misschien is het handig als de ts gewoon even bij het kwpn aan de bel trekt. Lachen

amen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-07 22:59

nou morgenochtend het kwpn bellen......

das het handigst.....