Ik ben opzoek naar mensen die wat meer informatie hebben over de hengst G.M. Carthago. Ik weet dat hij een renpaard is (geweest???) en dat hij wel eens heeft gewonnen op Duindicht, maar daar houdt het dan verder wel mee op.
Ben benieuwd naar zijn karakter en of er mensen zijn in dit forum die misschien een zoon/dochter heeft van deze hengst. Ben ook benieuwd naar foto's.
GM Carthago is gefokt door en in eigendom van Guy Swinnen en staat bij Margje vd Starre (www.nibblestarstables.com)
Hij heeft maar een paar koersen gelopen, niet spectaculair. Inderdaad heeft hij een klein koersje gewonnen. Hij is teruggetrokken vanwege een peesblessure.
Over zijn kinderen is nog niet veel te vertellen. De eerste veulens zijn dit jaar geboren.
Foto's van Carthago en zijn kinderen vind je terug op de site van Nibble Star Stables.
GW Carthago herken je direct door z'n erg brede bles en melkmuil. Niet bepaald rastypisch, maar er zijn liefhebbers voor te vinden. Hij is goedgekeurd in België, doch zonder premie. Hij komt uit Franse en Tunesische renbloedlijnen.Op de renbaan deed hij niets spectaculairs.
De merrie van een vriendin van mij heeft een paar weken geleden een veulen ( merrie = Tara ) van Carthago gekregen. Ik denk dat je voor verdere informatie bij Margje van de Starre moet zijn. ( http://www.nibblestarstables.com )